A-Omegan lataus- ja jarrunestevalo loistaa hieman.
Latauksen ja jarrunesteiden merkkivalot palaa himmeästi, välillä kirkkaammin. Takalasinlämmitin ei suostu menemään päälle. Tankkaan tankin täyteen, ongelma poistuu, ainakin vähäksiaikaa. Myöskään takalasinlämppäri ei toimi, kun kyseiset valot palavat. Heti kun latauksen ja jarrunesteen merkkivalot suostuvat sammumaan, toimii takalasin lämppärikin.
Lataus on tarkastettu, toimii ja lataa noin 14,7 V. Montakohan piuhaa kuuluu Omegan laturissa olla kiinni, mulla yksi ohut, abikopäinen, lähellä laturia oleva piuha roikkuu irti jostain? Mystisiä on opelin sähkövaivat, kai?
Lataus on tarkastettu, toimii ja lataa noin 14,7 V. Montakohan piuhaa kuuluu Omegan laturissa olla kiinni, mulla yksi ohut, abikopäinen, lähellä laturia oleva piuha roikkuu irti jostain? Mystisiä on opelin sähkövaivat, kai?
Omassa omegassa kanssa paloi tuo valo himmeästi kun lätkäisi takalasin lämppärin päälle. Vaihdoin sitten uuden akun ja valo paloi vielä todella himmeästi. Vika löytyikin sitten laturin magnetointipiuhasta mikä katkesi parin viikon päästä.
edit: niin ja tuosta samasta nipusta mistä tuo magnetointipiuha tulee roikkuu yksi piuha vapaana. Tiedä sitten mihinkä kuuluu.
<font size=-1>[ This Message was edited by: icebox on 2003-01-21 16:21 ]</font>
edit: niin ja tuosta samasta nipusta mistä tuo magnetointipiuha tulee roikkuu yksi piuha vapaana. Tiedä sitten mihinkä kuuluu.
<font size=-1>[ This Message was edited by: icebox on 2003-01-21 16:21 ]</font>
No niin, valot loistaa vieläkin. Kävin tankkaamassa tankin täyteen, ei auttanut enään, valot palaa edelleen. Olisikin ollut pikkaisen kallis lamppujen sammutus "korjaus" käydä aina tankkaamassa tankki täyteen jos haluaa merkkivalot pois loistamasta. Laturille tulee kaksi piuhaa, toinen ohut piuha, tulee 8 mm mutterin alle ja toinen paksu joka tulee startilta. Otin tuon ohuen piuhan (onko se joku mangnetointipiuha sitten?) irti, latauksen merkkivalo sammui ja takalasinlämppäri toimi. Tosin latauksen merkkivalo ei palanut enään ollenkaan, piuha kiinni ja entinen vaiva taas näkyvissä. Siis, MONTAKO piuhaa omegan laturissa pitää olla kiinni? Muita ehtotuksia?
Kannattaa mennä varovasti heiluttelemaan niitä laturin johtoja auton käydessä,silloin kun ne valot palaa. Mulla oli joskus akun ja laturin välinen johto poikki sieltä laturin päästä.Silloin hehkui latausvalo ja moottorin ohjausvalo vilkkui myös.
Tarkasta myös laturin maajohto,senkin olen joutunut uusimaan.
Tarkasta myös laturin maajohto,senkin olen joutunut uusimaan.
Ei vika ainakaan akkua vaihtamalla poistunut. Kaapelit + ja - on uusittu, muut piuhat tarkastettu. Voisko laturi tehdä tuollaista? Voisko mittariston lampuissa tai jossain liittimissä olla häikkää?Latausjännite kyllä pysyy vakiona 14.5 V, on sitten kaikki sähkövempeleet päällä tai ei. Oisko vinkkejä lisää?
Kadetin delco laturissa on ainakin kolme johtoa. Yks iso josta virta lähtee, yks ohut joka antaa sen heräte magnetoinnin (ilman tätä johtoa latausvalo ei kai pala, mutta ei myöskään lataa), sitten on vielä yks johto joka on laturin rungosta kiinnityskohdasta lähtevä joka maadottaa (tai tehostaa maadotusta) lohkoon/kanteen. Viimeksi mainitussa on ollut itselläni joskus vikaa.
Tarkasta vielä lohkon ja rungon välinen maa kaapeli (saman näköinen kun akun miinuskaapeli) Kadetissa ainakin sijaitsee kuskin puolella renkaan takana. Itellä oli tosi outoja latausvalo ongelmia kun oli sulake mennyt.
Tarkasta vielä lohkon ja rungon välinen maa kaapeli (saman näköinen kun akun miinuskaapeli) Kadetissa ainakin sijaitsee kuskin puolella renkaan takana. Itellä oli tosi outoja latausvalo ongelmia kun oli sulake mennyt.