Vectran 2.0i -89 moottorin vikavalo palaa!?!

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -VMK- »

Ilmamäärämittarista mittaat. Ja piiri ei saisi IKINÄ olla virrallinen kun mittaat vastusta. No 20SEH on katiton kun taas C20NE on vähäpäästöinen.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Huomasin että ilmamäärämittarissa on säätö ruuvi...Voiko se vaikuttaa siihen vikavaloon, että se olis vaikka väärin säädetty tai jotai vastaavaa!?!
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Nonii, nyt on ilmamäärämittari mitattu ja se lykkäs ruutuun 559 ohm...

Eli ilmeisesti se on kunnossa...Rupes pikkusen häiritsee se ilmamäärämittari kun se vanha mikä siin oli niin oli -89 ja sen minkä laitoin siihen on -91 ja siinä ei ole sitä säätöruuvia ku katoin ja mulla on vielä kotona parvekkeella -90 ilmamäärämittari ja siinä on sellanen säätöruuvi ku katoin...Eli ilmeisesti niissä on eroja!!..Kaipaisin kyllä pikkusen enemmän faktaa tohon asiaan!?!

Olen käsittänyt kumminkin että vuosmallin -89 ei ole vähäpäästönen ja vuoden -90 taas sit on niinkuin -91 ja siitä eteenpäin....????????????
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Joo elikkäs laitoit vähäpäästöisen auton ilmamäärämittarin autoos. Siinä sun alkuperäisessä mittarissa on ruuvi josta pystyy säätämään tyhjäkäyntiseosta.
C20NEssäkin on tuo paikka mutten kyllä oo kattonu onko siellä koko ruuvia eikä siihen tarvisi koskeakkaan jos auto on kattivehe. Joo näyttää olevan mittaris kunnossa noitten arvojen perusteella.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Joo kyllä siellä on se paikka sille ruuville mutta ei siinä ole ruuvia mitä säätää ku äsken katoin...

Miten se sit on ku -90 on toi mikä mulla on parvekkeella ja se auto oli vähäpäästönen mun mielestä mistä otin sen ja siinä mittarissa on säätöruuvi!?! En sit tiedä, mut olisko jotain muita hyviä ehdotuksia mistä lähden vikaa etsimään ku vika koodi oli se 65
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Mulla heitteli tyhjäkäynti joskus aika pahasti 20NE koneisessa C Asconassa ja vein sen Porin Sähködieseliin vikatesteriin, säätelivät siellä jotain ja saivat tyhjäkäynnin kuntoon... Saivat myös vikavalon palamaan eivätkä saaneet sitä sammutettua kun kaikki arvot olivat kuulemma ok.

Itse sitten aikani kattelin konehuonetta ja päätin kokeilla vähän ruuvata tuota ilmanmäärämittarin seos ruuvia ja noin 1/8 osa kierroksen(todella vähän) kun sitä väänsi niin vikavalo sammu eikä palanut enään sen jälkeen.

Pisteet Sähködieselille :lol: Tapahtui muistaakseni vuonna 2001 vaikkei sillä mitään merkitystä olekaan...
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

No siinä tapauksessa mä vaihdan siihen ton ilmamäärämittarin mikä tos parvekkeella on ku siin on se säätöruuvi ni jos sit rupeis vaik sammumaan vikavalot ku vähän säätää :)
H&H
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja H&H »

täällä kans yks 20seh omistaja.. mites sulla tyhjäkäyntikierrokset kylmänä käynnistäessä? siis ilman roikkaa.. ittellä heittää aina melkeen 3k rpm ku täräyttää käyntiin.. ja sit siitä pikku hiljaa koneen lämmetessä rupee käymään normaalisti..
-VMK-
'Diplomat'
'Diplomat'

Siis mitä että 3000 rpm kiertää kylmänä? :o Jotain häikkää on kyllä kun mulla ei kierrä ku hieman yli tuhat kylmänä ja siitä laskee sitten sinne 800 paikkeille.
Astra GTC Turbo
BMW 530 XD
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Joo, ei se kyl ihan normaalia ole jos käy 3000 asti kylmänä...!?!

Kun käynnistän ni menee just joku 1000-1100 ja sit laskee kyl aika äkkiä sinne 700-800 kohdalle...
H&H
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja H&H »

Joo o kyllähän siinä vikaa on mutta kun ei s..na tiedä missä!! jos pitää roikassa niin toimii normaalisti... ruiskun lämpöantura vaihdettu, koitettu toista tyhjäkäynti vakainta(moottoria), mitattu ilmamäärämittari-> ok.... jos tyhjk.moottorin letkun puristaa kasaan sillon kun se ottaa kylmänä kierroksia niin sit kyllä käy nätisti sen 1k rpm.. kaasuläppäkin menee kyllä kiinni et ei pitäs siitäkään olla.. ja tosiaan toista tyhjk.moottoriakin oon koittanu vaan eipä auta...
Vastaa Viestiin