Kaiuttimien johdotus Astra -f (erillis-sarjalle)
Kaiuttimien johdotus Astra -f (erillis-sarjalle)
Elikkäs.. olis tarkoitus laittaa tollanen Peerlessin d5 erkka-sarja Astran etuoviin.. mutta mutta.. miten olette vetäneet uudet johdotukset oveen..
ei oikein ole varmaan riittävä tuo alkuperäinen ja jos jakosuotimetkin asentaa auton sisälle niin piuhoja oveen pitäisi kuljettaa neljä kappaletta......
eli kertokaas nyt hyviä vinkkejä miten olette asian hoitaneet...
ei oikein ole varmaan riittävä tuo alkuperäinen ja jos jakosuotimetkin asentaa auton sisälle niin piuhoja oveen pitäisi kuljettaa neljä kappaletta......
eli kertokaas nyt hyviä vinkkejä miten olette asian hoitaneet...
Opel Astra F -95
1.8-16V Caravan
1.8-16V Caravan
Mun mielestä jakosuotimet oli menossa auton sisälle eikä oveen...tero76 kirjoitti:Miksi tuo jakosuodin pitää asentaa oven sisään?
Ilmeisesti ajatuksena käyttää Astran vakio kaiuttimen paikkoja, eli diskantit siihen vilkun kohdalle jne jne...joten silloinhan johtoja joutuu vetelemään muutaman...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Minä pistin erillissarjan elementit alkuperäisille paikoilleen ja jakosuotimet oven sisään, koska niissä ei ole mitään säätöä tarvitsevaa osaa. Kaiuttimien johdot on ihan alkuperäiset oven sisälle asti. Ainakin minun tärykalvoille nuo paukkulangatkin riittävät.
Jos intoa ja tinaustaitoa riittää, niin on mahdollista vaihtaa oven alkuperäisen läpiviennin kaiutinjohtojen pinneihin vähän paksumpaakin johtoa. Oven liittimet voi purkaa: suojakumi pois, harmaa lukituslevy pois, pikku meisselillä pinni ulos ja johdon vaihto. Kannattaa onnistua kerralla, sillä varapinneja ei ole ihan helposti saatavilla.
Kolmas vaihtoehto on porata läpiviennin liittimen tyhjiin reikiin isommat reiät ja vetää johdot yhtenä koko liittimen läpi.
Jos intoa ja tinaustaitoa riittää, niin on mahdollista vaihtaa oven alkuperäisen läpiviennin kaiutinjohtojen pinneihin vähän paksumpaakin johtoa. Oven liittimet voi purkaa: suojakumi pois, harmaa lukituslevy pois, pikku meisselillä pinni ulos ja johdon vaihto. Kannattaa onnistua kerralla, sillä varapinneja ei ole ihan helposti saatavilla.
Kolmas vaihtoehto on porata läpiviennin liittimen tyhjiin reikiin isommat reiät ja vetää johdot yhtenä koko liittimen läpi.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Wesku79 kirjoitti:Minä pistin erillissarjan elementit alkuperäisille paikoilleen ja jakosuotimet oven sisään, koska niissä ei ole mitään säätöä tarvitsevaa osaa. Kaiuttimien johdot on ihan alkuperäiset oven sisälle asti. Ainakin minun tärykalvoille nuo paukkulangatkin riittävät.
Tiedättekö miten se johtoliitin on kiinni ovessa??(siis se mikä jää oveen kiinni kun pyöräyttää pikaliittimen irti) Että en hajottais sitä pois ottaessa...
meinasin jos porais sinne vapaisiin paikkoihin johdoille reiät...
Opel Astra F -95
1.8-16V Caravan
1.8-16V Caravan
ok, ne on noin..Kaitzu kirjoitti:Mun mielestä jakosuotimet oli menossa auton sisälle eikä oveen...tero76 kirjoitti:Miksi tuo jakosuodin pitää asentaa oven sisään?
Ilmeisesti ajatuksena käyttää Astran vakio kaiuttimen paikkoja, eli diskantit siihen vilkun kohdalle jne jne...joten silloinhan johtoja joutuu vetelemään muutaman...
Se on oven sisäpuolelta kiinni muistaakseni kolmella kielellä. Irtoaa puristamalla kielekkeet liitintä vasten ja töpseli vaan ulos.okuman kirjoitti: Tiedättekö miten se johtoliitin on kiinni ovessa??(siis se mikä jää oveen kiinni kun pyöräyttää pikaliittimen irti) Että en hajottais sitä pois ottaessa...
meinasin jos porais sinne vapaisiin paikkoihin johdoille reiät...