C16SE kone, kannentiivistekkö menny?
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
C16SE kone, kannentiivistekkö menny?
Öljykorkissa valkomustaa töhnää ja öljytikussa ihan pieni vaalea "viiva" öljynseassa silloin tällön, ei joka kerta kun öljyt kattoo. Onko kannentiiviste alkanu vuotaan vai jotain yleis töhnää vaan? Kokemuksia kyseisen koneen omistajilta kiitos.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
- Undertaker
- 'Diplomat'

No eiköhän tuo riipu ihan mimmosta ajoo ajat.Ajatko lyhyttä ajoa joka päivä et juuri kone kerkee lämmetä ja sillei?Mitä täältä on lukenut ni monissa opeleissa on ollut tota et öljykorkki näyttää olevan täynnä vaaleeta mössöö.Mul on kans kerran ollu ölökorkki täynnä puuroo ja aattelin et on kansi tai paffi menny.Ajelin sit huoletta jonku aikaa ja oli hävinny toi puuro korkista eikä tullu ikinä mun aikana takasin.Tulin siihen tulokseen et lyhyt ajo oli tehny ton.
Jos enimmäkseen lyhyttä ajoa ajelee, niin kyllä sinne korkkiin semmoinen räkäklöntti tulee. Mutta ei minulla ainakaan ole öljytikussa mitään näkynyt. Tuosta vähän huolestuisin.
Tiivisteen vaihdoin omaani n. 2 tkm sitten. Mulla lievästi vuotanut tiiviste aiheutti ilmakuplien lorinaa lämppärinkennossa varsinkin kylmänä. Muut tyypilliset oireet eivät vielä silloin ehtineet ilmaantua.
Tiivisteen vaihdoin omaani n. 2 tkm sitten. Mulla lievästi vuotanut tiiviste aiheutti ilmakuplien lorinaa lämppärinkennossa varsinkin kylmänä. Muut tyypilliset oireet eivät vielä silloin ehtineet ilmaantua.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89