on vähän karannut keskutelu alkuperäisestä kyssäristä =)
palataampa vielä vähän siihen nokka-akseli asiaan.
miten 18E:n nokka soveltuu? jaksaako vielä vääntää alhaalta entä saadaanko hyötyä verrattuna c20ne vakioon?
entäs jos ton vakion hiotuttaisi? miten kestää mitä maksaa ja vaatiiko muita muutoksia.
nokan valinta c20ne turbo koneeseen
Duossa: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=Silweri kirjoitti:Koitin etsiä kyseistä topiccia, mutta huonoin tuloksin. Itsellä tosiaan on ollut tähänmennessä käsitys 18E kannen paremmasta virtauskyvystä verrattuna 20E kanteen. Kanavat vakiona paremmin viimeistellyt ja onhan 18NE ja 20NE koneissa samanverran tehoa vakiona..? Mistä muusta tämä voisi johtua kuin kannesta? Venttiilit tosin on paksummat 18E kannessa -> vie tilavuutta kanavista, mutta mitäs jos vaihtaisi 20E kannesta venttiilit siihen? 18E kansi vaikuttais muutenkin paljon tukevammalta rakenteeltaan, mutta tosiaan kaikki tää on ihan omia päätelmiä sen pohjalta mitä olen kansia pöydällä katsellut. Kiinnostais tosiaan lukea toi vertailu, eli voisko joku laittaa linkin topicciin, jos vaan sattuu löytämään?kosunen kirjoitti:Ettäkö 1.8E kansi parempi kuin 2.0E:n vastaava? Ehkä jonkun mielestä, muttei ainakaan minun. Olen kaiketi aikaisemmin kirjoitellut näiden kansien ominaisuuksista vertailumielessä jossain topicissa.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT