vectran alustasarjasta? kiire!
vectran alustasarjasta? kiire!
olen ostamassa alustasarjaa olisi kysymys madalluksesta,
eli vaihto ehdot oli
40/40mm
50/40mm
60/60mm
mikä näistä on paras?
itse ajatelin et toi 60/60mm mut tuli mieleen et se on vissiin jäykemillä jousilla kun toi 40/40mm vai kui?
kun en halua autosta sellasta et paikat hampaista tippuu!
asialla on kiire kun pitäs auto katsastaa!
eli vaihto ehdot oli
40/40mm
50/40mm
60/60mm
mikä näistä on paras?
itse ajatelin et toi 60/60mm mut tuli mieleen et se on vissiin jäykemillä jousilla kun toi 40/40mm vai kui?
kun en halua autosta sellasta et paikat hampaista tippuu!
asialla on kiire kun pitäs auto katsastaa!
- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

no -60mm tulee takuuvarmasti turhan jäykkä ihan arki ajoon
kyllä se tie tuntuu tuollasella -40mm alustallakin..nimim. kokemusta on
ja ulkonäöllisestikkin tippuu MIELESTÄNI ihan riittävästi..mutta jos on pakottava tarve saada aivan tontii, ja päästä varaa aika hampilääkärille, niin sitten se -60mm 
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
KTM SX 250 -08
-
AussiVectra
- 'Senator'

Joo kylla to 40 on tarpeeks, ittella oli -35, H&R sport ja oli sen verran jaykka ja tariseva etta laitoin vakiot takas, ei silla viitti pitkia matkoja ajaa, koko ajan vatkaa ja tarisee. korikin alkoi natiseen kun se taipuilee koko ajan kun jouset ei anna periks. handlinki oli komee mutta mukavuus puuttui kokonaan.
Hanski
Hanski
Vectra-B2 V6 CD Hatch, Astra-H Turbo Coupe
Oliko nyt kysessä A,B vai C?
No kuitenkin. Riippuu myös jousien valmistajasta. Mulla tossa A:ssa Rally Elit jouset, olikohan ne nyt -35 vai -40mm. Todellinen madallus ehkä yli 40mm. Kavereina Konin punaiset, ja ei sitä alustaa voi kovin pehmeäksi sanoa
Matalampaa settiä en aio vaihtaa.
No kuitenkin. Riippuu myös jousien valmistajasta. Mulla tossa A:ssa Rally Elit jouset, olikohan ne nyt -35 vai -40mm. Todellinen madallus ehkä yli 40mm. Kavereina Konin punaiset, ja ei sitä alustaa voi kovin pehmeäksi sanoa
Matalampaa settiä en aio vaihtaa.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Mitenkähän, millaset renkaat/vanteet olis hyvät tuommosen madalluksen kanssa eli lähinnä koot kiinnostaa? Jos haluaa, että tietää ajavansa asfaltilla eikä pellolla.. Onko 17" vanteet liian isot jo?Azzyyr kirjoitti:Kyllä ainakin A:ssa tuo -40mm on aivan riittävä(n kova) madallus, varsinkin jos auto on jokapäiväisessä ajossa.
Ainaki 16" (215/45)a -40 satsilla ku on porukkaa (täynnä) niin raapii sisälokareita. Mutta ainahan ne voi ottaa pois.. Mut kyllä sinne mahtuu isommatki valssit jos haluaa.
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Taitaa se alla oleva madallussatsi vaikuttaa siihen kivireki tunnelmaan enempi kuin rengaskoko, eli osta laadukas sarja. Mulla oli omassa Weitecin satsi ja renkaina 205/55(tai60) 15" koossa ja silti oli omasta mielestä aika kova. Kesällä vielä meni ja mukava ajaa, jos ei ole mukulakiviä, mutta talvella aiva hirveä.....masticore kirjoitti:Mitenkähän, millaset renkaat/vanteet olis hyvät tuommosen madalluksen kanssa eli lähinnä koot kiinnostaa? Jos haluaa, että tietää ajavansa asfaltilla eikä pellolla.. Onko 17" vanteet liian isot jo?Azzyyr kirjoitti:Kyllä ainakin A:ssa tuo -40mm on aivan riittävä(n kova) madallus, varsinkin jos auto on jokapäiväisessä ajossa.
Oma mielipide, että 16" on riittävä A-vecun alle, ellei nyt ihan näyttely bling-bling vekotinta ole rakentamassa...
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Opel Zafira 1.8 -99
-
ooppeli-poika
- 'Kadett'

Jep. Eiku idea on tosiaan se, että se ajaminen ei ole omalla autolla "pakkopullaa" vaan ihan mukava kokemusAzzyyr kirjoitti:Taitaa se alla oleva madallussatsi vaikuttaa siihen kivireki tunnelmaan enempi kuin rengaskoko, eli osta laadukas sarja. Mulla oli omassa Weitecin satsi ja renkaina 205/55(tai60) 15" koossa ja silti oli omasta mielestä aika kova. Kesällä vielä meni ja mukava ajaa, jos ei ole mukulakiviä, mutta talvella aiva hirveä.....masticore kirjoitti:Mitenkähän, millaset renkaat/vanteet olis hyvät tuommosen madalluksen kanssa eli lähinnä koot kiinnostaa? Jos haluaa, että tietää ajavansa asfaltilla eikä pellolla.. Onko 17" vanteet liian isot jo?Azzyyr kirjoitti:Kyllä ainakin A:ssa tuo -40mm on aivan riittävä(n kova) madallus, varsinkin jos auto on jokapäiväisessä ajossa.
Oma mielipide, että 16" on riittävä A-vecun alle, ellei nyt ihan näyttely bling-bling vekotinta ole rakentamassa...
Mutta tuo nyt ei ole vielä ajankohtainen, mietin vaan kun jos tulee ostettua alut alle tänä keväänä/kesällä niin tuo koko oli mietinnässä..