Erillissarja Astra G

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Juhi
'Senator'
'Senator'

Erillissarja Astra G

Viesti Kirjoittaja Juhi »

dodii, täytys löytää jonkun sorttinen, hyvä, erillissarja Astra G caravaniin.

Aluksi tulis ainaski eteen joku 6,5" satsi (eikös edes ollu orkkiksenakin 6,5 ? ...vai olisko 5,25 sarja paree ?) Takaovien ämyritkin varmaan menee vaihtoon jossain vaiheessa (ehkä?)...
Jos äänellisesti ajattelisi niin olisiko Infinityn kappa perfect 6.1 (5.1) sarja parempi kuin DLS ms6 (ms5) sarja?
Näitä kahta sarjaa olen puntaroinut... koska itselläni tuntuu olevan jonkun sorttinen "Infinity"-fetissi ja monesta paikkaa olen kuullut/lukenut tuon DLS ms6 sarjan hyvyydestä.

Tälhetkellä "hifit" ovat:
varapyöräkotelossa on Infinityn kappa perfect 12.1 ja SPL Dynamics S-4002 vaffari. Ja orkkis soitin o vaihtunu Sonyn soittimeen....

Löytyskö keltään kokemuksia/mielipiteitä noista kyseisistä sarjoista... ? Infinity on kyllä huomattavasti kalliimpi kuin tuo DLS, mutta onko Infinity hintansa väärti ?
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Joo 6.5" sinne mahtuu. Ja mun mielestä kannattaa käydä liikkeessä kuuntelemassa noita sarjoja. Jokaisella on vähän erillainen maku siitä mikä soi hyvin. Minä joskus kuuntelin tota DLS ms6 mutta focalin sarja soi mun korvaan paremmin, joten ostin sen.
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
Koolckillz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Koolckillz »

En valitettavasti kyseisistä sarjoista tiedä kovinkaan paljoa mitään, mutta kokomuksen syvällä rintamuksella voin sanoa, että DLS:n sarja on varmana hintansa väärtti. :wink:
Tosin onhan se väkisinkin totta, että hyvää ja halpaa ei ole!

Jos minun mielipidettä asiasta kysyt, niin sanoisin DLS... Ellei ole suurta tarvetta lähteä mihinkään kisailemaan.
Infinityn kapat ovat varmana huippu ämyrit, mutta itse sijottaisin halvempiin sarjoihin. ( Ja joisin loput!!!)
Vai kuinka iso hintaero näillä sarjoilla on?
Kuva
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Heips!
Eli tottahan vaimentelet oven räminät pois, oven mekaniikka ei rämise vielä mutta kun parannat toistoa niin se erottuu kyllä. Eli siis muutama kilo bitumia per ovi on jees. Et kertonut että ohjaatko elementtejä vahvistimen kautta vai ihan soittimella? Jos vahvistimen kautta niin suosittelen Hertz HSK 165, siinä on oikein messevä setti. Jos ihan soittimella niin en suosittele noista sinun sarjoista ainakaan DLS MS6, se vaatii ainakin 50WRms/kanava potkiakseen kunnolla, tosin näin käy kyllä varmasti Infitynkin kanssa.
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

Tuossa oven vaimennuksessa on oiva pointti.
Itse juuri asentelin tuoreemmat pänikät ja laitoin 4mm raskaskumimattoa ulkopeltiin(pari pientä palaa) ja 2mm bitumia välipeltiin,ovipahveihin vain 8mm huopaa(joka toimi F-astrassa).
Kun aloin testailemaan oli jossakin jotain outoa,en päässyt oikein siitä perille kunnes aloin kuuntelemaan pistetaajuuksia jolloin selkisi, ovi"pahvi" söi aivan järjettömästi eri taajuisia alapäitä ja aiheutti "outoutta",eli joutuu sen sitten vielä myös bitumilla tukevoittaa.

www.astra-g.de sivuilla on kuvia projektista jossa kaveri otti ne styroksit pois ja laittoi täyteen?,noh,ainaski paljo, bitumia.

PS.Mun mielestä MS6 setti ei oikein toimi,mieluummin vaikka R6,tais Autosoundilla olla sellanen demosetti tarjoushyllyssä :wink:
VW Golf 1.4 TSI -17, VW Passat Variant 2.0Dti -15 , Ex: C-Vectra Caravan Z18XER -06 , Ex: Astra G CC Z16XE -03, Ex:G-Astra Caravan Sport-01 Z22SE, Ex:F-Astra Caravan Sport-94/95 C18XEL, Ex:G-Astra Caravan Elegance-02 Z16XE, Ex:F-Astra Caravan -96 X16SZ
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

Suosittelen edelleen Hertzin settiä, tottahan R6 hyvä on, mutta yliarvostettu. Jees, vaimennus on kaiken aa ja oo. Itse laitoin syslerin etuoviin n.7kg per ovi 4mm bitumia pelteihin ja sisäpaneeliin, eikä muuten paljon tunnu basson iskut enään muualla kuin elementin kohdalla. Myös basso/keskiäänisen tuonti ulommaksi ulkopelleistä jeesaa midin jykevyyttä. Tosin moinen ei ole mahdollista jos säilytetään ulkonäkö täysin originaalina.
Juhi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juhi »

Tero Äijälä kirjoitti: Eli tottahan vaimentelet oven räminät pois, oven mekaniikka ei rämise vielä mutta kun parannat toistoa niin se erottuu kyllä. Eli siis muutama kilo bitumia per ovi on jees. Et kertonut että ohjaatko elementtejä vahvistimen kautta vai ihan soittimella? Jos vahvistimen kautta niin suosittelen Hertz HSK 165, siinä on oikein messevä setti. Jos ihan soittimella niin en suosittele noista sinun sarjoista ainakaan DLS MS6, se vaatii ainakin 50WRms/kanava potkiakseen kunnolla, tosin näin käy kyllä varmasti Infitynkin kanssa.
juu, samalla oli tarkotus vähä vaimennella paikkoja eli jos/kun vaihdan kaiuttimet oviin ja kun verhoilun joutuu kuitenki purkamaan (eikös)...
Tuota vahvistin asiaa olen kanssa pohdiskellut, et olisiko hyvä laittaa joku waffi niille tuleville ämyreille ja mihinkähän sen sit sijoittas jne.. vai mitäs jos ei laitakkaan ? paraneeko ääni sit yhtään vaik ämyrit vaihtaa, mut huudattaa niit pelkän mankan waffin avulla ?
Iro kirjoitti:Itse juuri asentelin tuoreemmat pänikät ja laitoin 4mm raskaskumimattoa ulkopeltiin(pari pientä palaa) ja 2mm bitumia välipeltiin,ovipahveihin vain 8mm huopaa(joka toimi F-astrassa).
www.astra-g.de sivuilla on kuvia projektista jossa kaveri otti ne styroksit pois ja laittoi täyteen?,noh,ainaski paljo, bitumia.
PS.Mun mielestä MS6 setti ei oikein toimi,mieluummin vaikka R6,tais Autosoundilla olla sellanen demosetti tarjoushyllyssä :wink:
Eli kun takapäätä vaimentelin niin jäi 2mm ja 4mm pitumia hieman jäljelle niin tulee ne loput sit varmaan laitettua etuoviin...
Tarkotatko tuolla R6:lla DLS Reference 6.5" erillissarjaa, mitenkäs nämä (MS6 ja R6) sit erovat äänellidesti toisistaan ja kumman eduksi ?
Tero Äijälä kirjoitti:Myös basso/keskiäänisen tuonti ulommaksi ulkopelleistä jeesaa midin jykevyyttä. Tosin moinen ei ole mahdollista jos säilytetään ulkonäkö täysin originaalina.
Luultavasti tulee hieman lasikuidun kanssa taas leikittyä, jos jostain saisi vain toiset ovipahvit etuoviin niin muitoilis vähä sit niit alaosia... tai sit "sotken" noi nykyiset paneelit.

Onkos muuten noi etuovien pahvit lujasti/hankalasti kiinni ? muutama torxi taitaa olla ja sit niit valkosia klipsuja "muutama" ?
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

paraneeko ääni sit yhtään vaik ämyrit vaihtaa, mut huudattaa niit pelkän mankan waffin avulla ?
Paranee,vaikka paremmalla kuin org.soitin saa ihmeen hyvin sen pahvisetin soimaan.
Tarkotatko tuolla R6:lla DLS Reference 6.5" erillissarjaa, mitenkäs nämä (MS6 ja R6) sit erovat äänellidesti toisistaan ja kumman eduksi ?
DLS:n sarjaa tarkoitin,MS6;keskialue(puhe/kitara yms.)tulee kuin naapuriauton sisältä,R6 tuntuu selkeesti "normaalimmalta".IMHO
Sanoisin kuitenkin myös,että kuuntele itse jos voit.

Onkos muuten noi etuovien pahvit lujasti/hankalasti kiinni ? muutama torxi taitaa olla ja sit niit valkosia klipsuja "muutama" ?
Muutama philips ja klipsuja:helppoa,mutta mulla oli pahvit tosi tiukassa siitä yläreunasta(kumitiivisteellä kiinni pellissä) josta ne pitää nostaa suoraan ylöspäin.
Olis usko loppunut jollen olis lukenut vanhemmista viesteistä,että kyllä se sieltä tulee kunhan nostaa.
Oli jo renkaat ilmassa....no melkein :lol:
sarka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sarka »

Juhi kirjoitti:Tuota vahvistin asiaa olen kanssa pohdiskellut, et olisiko hyvä laittaa joku waffi niille tuleville ämyreille ja mihinkähän sen sit sijoittas jne.. vai mitäs jos ei laitakkaan ? paraneeko ääni sit yhtään vaik ämyrit vaihtaa, mut huudattaa niit pelkän mankan waffin avulla ?
Mä oon sitä mieltä että menee rahat hukkaan jos ilman vaffia paukuttaa erkkasarjaa... Jos ei vahvistinta raaski laittaa ni sit on sama huudattaa paperipönttöjä :)
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

sarka kirjoitti:Mä oon sitä mieltä että menee rahat hukkaan jos ilman vaffia paukuttaa erkkasarjaa... Jos ei vahvistinta raaski laittaa ni sit on sama huudattaa paperipönttöjä :)
Höpöpöpö. Kyllä se soundi muuttuu hyvinki paljon parempaan suuntaan pelkällä erkkasarjan vaihdollakin.

Parempi ostaa hyvä sarja soittimen perään kuin huono sarja vahvistimen perään. Vahvistimen voi lisätä sitten joskus jos haluaa.

Tosin mikä tahansa erillissarja ei kuitenkaan potki hyvin soittimen n. 4x12w/rms tehoilla.
sarka
'Admiral'
'Admiral'

nuhapumppu kirjoitti:Tosin mikä tahansa erillissarja ei kuitenkaan potki hyvin soittimen n. 4x12w/rms tehoilla.

No mä en kyllä oo nähny yhtäkään erkkasarjaa joka sois hyvin pelkällä mankalla :) Tiettyhän ne on laadukkaammat ja parempisointiset mutta kun mankoissa ei ole Yleensä tarpeeksi tehoa :/ Paitsi että olihan mullakin tuo erkkasarja jonkin aikaa ennenku vahvarin laitoin, ja onhan siinä tietty parempi joskin melko munaton soundi
masticore
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja masticore »

sarka kirjoitti:
nuhapumppu kirjoitti:Tosin mikä tahansa erillissarja ei kuitenkaan potki hyvin soittimen n. 4x12w/rms tehoilla.

No mä en kyllä oo nähny yhtäkään erkkasarjaa joka sois hyvin pelkällä mankalla :) Tiettyhän ne on laadukkaammat ja parempisointiset mutta kun mankoissa ei ole Yleensä tarpeeksi tehoa :/ Paitsi että olihan mullakin tuo erkkasarja jonkin aikaa ennenku vahvarin laitoin, ja onhan siinä tietty parempi joskin melko munaton soundi
Jep. Mut sit jos laittaa vaffarin niin joutuu tekee samalla muutakin, tai no kyllähän niihin oviin kannattaa laittaa muutenkin bitumia mutta varsinkin sitten kun subbarin lisää, että ei mene tehot ovipahvien paukutteluun..

Onko tuosta bitumin laitosta paljonkin hyötyä muuten? Kun ei siinä ole periaattessa niin hirveä homma irroittaa niitä ovipahveja. Mutta onko siitä niin paljon hyötyä ja paljonko sitä pitäisi sitten laittaa?
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

masticore kirjoitti:Onko tuosta bitumin laitosta paljonkin hyötyä muuten? Kun ei siinä ole periaattessa niin hirveä homma irroittaa niitä ovipahveja. Mutta onko siitä niin paljon hyötyä ja paljonko sitä pitäisi sitten laittaa?
Loppuu pärinät ja bassontoisto tukevoituu. Se ovihan on täynnä isoja reikiä, jotka aiheuttavat akustisen oikosulun.

Mieti miltä esim. subbari kuulostaisi kun kotelo olisi täynnä reikiä ja muutenkin tehty ohuesta materiaalista. :-?

Tossa on joku vanha kuva kun vectran ovi oli vaimennusvaiheessa. 4mm paksua bitumimattoa käytetty.

http://opel.desteem.org/displayimage.ph ... =257&pos=0
sarka
'Admiral'
'Admiral'

nuhapumppu kirjoitti:
masticore kirjoitti:Onko tuosta bitumin laitosta paljonkin hyötyä muuten? Kun ei siinä ole periaattessa niin hirveä homma irroittaa niitä ovipahveja. Mutta onko siitä niin paljon hyötyä ja paljonko sitä pitäisi sitten laittaa?
Loppuu pärinät ja bassontoisto tukevoituu. Se ovihan on täynnä isoja reikiä, jotka aiheuttavat akustisen oikosulun.
Jep, ja hommaanhan käy vaikka vanhat Ladan kumimatot ja vanha patja tj ;) Itsehän laitoin Land Cruiserin takakontista mattoa ovipahviin alustamassalla kiinni ja massasin koko pahvin muualtakin. Ja käsinojiin ym. koloihin laitoin vaahtomuovia. Erittäin jäykkä pahvi
masticore
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja masticore »

sarka kirjoitti:
nuhapumppu kirjoitti:
Jep, ja hommaanhan käy vaikka vanhat Ladan kumimatot ja vanha patja tj ;) Itsehän laitoin Land Cruiserin takakontista mattoa ovipahviin alustamassalla kiinni ja massasin koko pahvin muualtakin. Ja käsinojiin ym. koloihin laitoin vaahtomuovia. Erittäin jäykkä pahvi
Jees. Eli sitä bitumia ei tarvii periaatteessa enempää kuin noiden reikien tukkimiseen menee? Kun ei ole käsitystä oikein että kuin kallista tuo matto mahtaa olla? Kun jos ei ole kauhean kallista niin samahan sitä on laittaa sitten reilummin..
Vastaa Viestiin