2.0i 8V + Calibran 6v-manuaali loota

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
EVO-500
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viesti:

2.0i 8V + Calibran 6v-manuaali loota

Viesti Kirjoittaja EVO-500 »

Eli tällaista tietoa kaveri tarvitsisi...

Kuinka moni on kyseisen "fuusion" toteuttanut ja mitä se edellyttää?
Konstruktio tulee turbo käyttöön ja saisi kestää tehojakin.
Käykö 8V:n kytkin/asetelma Calsun laatikkoon tai vastaavasti päinvastoin?
Mitä kytkintä/asetelmaa mielestänne kannattaisi siihen alkaa sovittelemaan?
Mitä muuta on, mitä pitäisi ottaa huomioon homman suhteen?

Mikäli on antaa tietoa asiasta niin se olisi kiva!

T:K.Vilen
aksu von
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja aksu von »

itse tein saman homman 8v kadettiin.. vauhtipyörä sorvattin 16veen kytkinlevylle ja tehtiin jäykempi paineasetelma. lootasta vain tukittiin jakoaskin reikä vanhasta askista otetulla ja muokatulla osalla.. huomaat kyllä mikä osa sopii melkein suoraan siihen.. eipä ole vaikea homma..
idiootti....oon joo...
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

Mullahan on tuommonen konstruktio omassa asconassa ja hyvin kestää ja tulee kestään. Asetelma passaa mutta kytkinlevyssä o eri tiheempi boori eikä mene F28 laatikkoon. Minä ostaisin turbon normi kytkilevyn, vaparin racing engineering asetelma risseltä, NE:n normi kevyempi vauhtipyörä ku kerta 8v konetta rakennetaan jos xen kampuralla nii XE vauhtipyörä.
http://opel.kompassi.com/F28/ nuista etuveto muunnos palikoista kuvia
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
EVO-500
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EVO-500 »

Thank's!

Eiköhän tästä jo ole senverta apua, että äijät pääsee alkuun hommissaan.

T:K.Vilen
Kastemato
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Kastemato »

Löytyiskö tästä maasta semmoista sekopäätä joka alkaisi rakentaan mulle vähän vastaavan rakennelman 1.7td ic astraan... F16 laatikko 5-lovisena on tällä hetkellä ja toi 6-lovinen laatikko kiinnostais...

Tai onko kellään ideoita missä olisi pidemmät välitykset kuin tämänhetkisessä lootassa? Koneen rakentelun jälkeen menohalut riittäis, vaan kun perkele laatikko loppuu kesken huippuja varten, pidempi vitonen ja nelonen olis pop... :)

Lauri
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Tuossa F16WR on bensamallien pisin 4. ja 5. vaihde. 100km/h vitosella, 2200kierrosta, nelosella 2800kierr.

F28 on lyhyempi 6. vaihde
Nismo, millo lie taas ajos
Kastemato
'Kadett'
'Kadett'

-jupe- kirjoitti:Tuossa F16WR on bensamallien pisin 4. ja 5. vaihde. 100km/h vitosella, 2200kierrosta, nelosella 2800kierr.

F28 on lyhyempi 6. vaihde
F16WR? Onko mulla joku eri versio F16? Vai onko noita useampia erilaisia? Meinaan nimittäin tuntuu vaan jotenkin niin hassulta että olisi noin lyhyet välitykset pisimmät mitä tuohon on saatavilla :(

Ei ole kiva kun kone huutaa leipää ja sirkushuveja motarilla jo... ja huiput loppuu yksinkertaisesti kesken kun ei välitykset riitä... :/

Mato
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Kattelin tossa jotain TM:ää, niin tais just olla että Astran dieselissä ei ole lähellekään noin pitkät pykälät, jos nyt oikein muistan. Paljos sulla on satasessa vitosella kierroksia?
Kastemato
'Kadett'
'Kadett'

-jupe- kirjoitti:Kattelin tossa jotain TM:ää, niin tais just olla että Astran dieselissä ei ole lähellekään noin pitkät pykälät, jos nyt oikein muistan. Paljos sulla on satasessa vitosella kierroksia?
Örr... nyt täytyy myöntää etten yhtäkkiä osaa sanoa, pitää kattoa kun käyn ajamassa tuossa pätkän kohta... Todellista nopeutta 110km/h 195/50-15 kitkat alla meinaa koneessa 3000rpm. Mittarissa on tuolloin 120km/h mun mielestä vähän vajaa...

Mä tarkistan tuon asian ja palaan asiaan illemmalla kun olen ajanut tuolla tuon reissun ja kattellut... Tarkoittanet rpm vs. mittarinopeus kuitenkin?

Mato, jonka auto on aina vaiheessa...
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Paljos siinä kastemadon nokivasarassa sitten nyt on huiput?

Omasta mielestäni auto on paljon mukavampi silloin kun kiihtyvyyttä on enemmän,vaikkakin huippunopeuden kustannuksella.

Itelle riittäs helposti 150km/h huiput tai vähempikin.
Kastemato
'Kadett'
'Kadett'

TJT kirjoitti:Paljos siinä kastemadon nokivasarassa sitten nyt on huiput?

Omasta mielestäni auto on paljon mukavampi silloin kun kiihtyvyyttä on enemmän,vaikkakin huippunopeuden kustannuksella.

Itelle riittäs helposti 150km/h huiput tai vähempikin.
Taannoin mittasin GPS:n mukaan 164km/h, pitäis tarkistaa mikä on tilanne talvirenkailla ja uusilla säädöillä (en kyl usko että paljoa vaikuttaa, silloin oli jo kierroksia ihan s**tanasti)... ei muuten, mutta kun ajan pirusti matka-ajoa niin tympii toi että kone huutaa maantiellä kuin hinaaja sumussa... Muutosten myötä kuitenkin vääntöä on heti reilulla kädellä enemmän kuin vakiossa ja tehoa samaten... (mustaa savua tulee, tiedetään...) Isompi turbo, isompi väläri ja jotain pientä kun tuohon on remonttien myötä pultattu niin löylyä on saatu tuohonkin kiukaaseen jonninverran... :D

Mato
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Tolla pitkällä lootalla säästäs kyllä sulla maantieajo kulutuksessakin.
Jos sulla kiertää diiseli 4400, niin se on vähän vajaa 200km/h todellista. 195/50/15 pyörillä välitys vähän`lyhenee`
Kastemato
'Kadett'
'Kadett'

-jupe- kirjoitti:Tolla pitkällä lootalla säästäs kyllä sulla maantieajo kulutuksessakin.
Jos sulla kiertää diiseli 4400, niin se on vähän vajaa 200km/h todellista. 195/50/15 pyörillä välitys vähän`lyhenee`
Nojuu... mulla on kesällä 215/45-17... ;) jos hyvin käy ja pääsen siskon kanssa sopimukseen yksistä kumeista niin 235/40-17...

Mulla kiertää toi mun nokivasara 5650rpm asti nykyisellään... ;) Eli sehän menis jo ihan mukavasti nokivasaraksi? :) Eli siis mun pitäis alkaa kaiveleen jostain ittelleni F16WR? Siinä on noi pitkät välitykset jos nyt ymmärsin oikein?

Mistähän tuommoisia lootia kannattais yrittää metsästää, missä autossa tommoinen on ollut vakiona? Menee ilmeisesti "heittämällä" tuonne entisen tilalle?

Mato
m-t
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja m-t »

vaihda f28 lootaan sopiva kytkinakseli!!!!

multa löytyy aksilaa jos tarve käy.

jos ei oo sopivaa tehdään sellainen

kytkimen kanssa turha leikkiä!
Kastemato
'Kadett'
'Kadett'

100km/h mittarissa, 2380rpm koneessa, todellinen nopeus 89.2km/h GPS - 89.1km/h Tutkalla...

F16 lukee laatikon päällä... mitä ehdotuksia olisi nyt siis tuohon välityksien pidentämiseen? Toki mun kesärenkaat pidentävät välityksiä jonninverran, mutta laatikon puolesta mikä olisi fiksuin veto ja ehkä kustannustehokkain? Saiskohan tuota ehjää, hyväkuntoista F16 lootaa hukattua johonkin inhimillisellä hinnalla? Silloinhan mulle ei jäis ihan hirveetä tikkiä maksettavaksi tuosta laatikonvaihdosta... :)

Mato jonka auto on aina vaiheessa...
Vastaa Viestiin