Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mikähän hitto sitä vois oikeen olla vikana kun jäähdytysneste katoaa mystisesti jonnekin? Jossakin GAstra kysy samaa ja siellä tarjottiin kovasti kannen halkeamista... Ouch... Toisaalta taas lasit huurtuu välillä varsinkin leudon kelin jälkeen pakkasella ihan tukkoon käynnistyksen jälkeen, ja sitten kun on vähän aikaa pitäny käynnissä huuru poistuu. Joten syylärikö vuotaa? Lasit ei kuitenkaan aina huurru, vaan tuntuu olevan semmonen silloin-tällöin -ilmiö.
Ja sitten sellainen juttu että olen kovasti ihmetellyt kun öljykorkissa (sisäpuolella) on sellasta vaaleeta ihme töhnää. Onko normaalia vai voisiko olla merkki jäähdytysnesteen päätymisestä öljyn sekaan?
Onkohan tämä nyt taas tätä mun tuuria että kaikki rikki kerralla hyvästä autosta (kansi halki ja kenno puhki)?
Autossa on -92 vaihdettu kone (ajettu n.180tkm) ja autolla ei varmasti ole reviltelty ennen sen minulle päätymistä... Joten tuntuu epäuskottavalta että olis kansi posahtanu tosta vaan.
Mulla kanssa hävisi aika hyvin tuota jäähdytysnestettä, mutta onneksi huollossa huomasivat, että oli johdosta irronnut vain klemmari ja sen takia sitä oli päässyt tihkumaan ulos.
Tuo huurtuminen voisi johtua myös siitä, että lunta on tuulilasin ja konepellin välissä (hieman konepellin alla) olevan ritilän päällä. Eli siis siinä, mistä puhallin ottaa ilmaa.
Itsellänikin oli hieman jotain valkeaa töhnää joukossa, muttei se kai mitään vakavaa ollut, kun ei huollossa mitään sanonut. Mutta onko säilössä vaahtoa?? Se nimittäin viittaisi, että kansi on hajonnut ja jäähdytysnestettä joutuu vääriin paikkoihin ja mikä johtaa siihen, että johdot paukkuu kohta poikki.
On 2003-01-22 21:42, Eeroplane wrote:
Mikähän hitto sitä vois oikeen olla vikana kun jäähdytysneste katoaa mystisesti jonnekin? Jossakin GAstra kysy samaa ja siellä tarjottiin kovasti kannen halkeamista... Ouch... Toisaalta taas lasit huurtuu välillä varsinkin leudon kelin jälkeen pakkasella ihan tukkoon käynnistyksen jälkeen, ja sitten kun on vähän aikaa pitäny käynnissä huuru poistuu. Joten syylärikö vuotaa? Lasit ei kuitenkaan aina huurru, vaan tuntuu olevan semmonen silloin-tällöin -ilmiö.
Ja sitten sellainen juttu että olen kovasti ihmetellyt kun öljykorkissa (sisäpuolella) on sellasta vaaleeta ihme töhnää. Onko normaalia vai voisiko olla merkki jäähdytysnesteen päätymisestä öljyn sekaan?
Onkohan tämä nyt taas tätä mun tuuria että kaikki rikki kerralla hyvästä autosta (kansi halki ja kenno puhki)?
Autossa on -92 vaihdettu kone (ajettu n.180tkm) ja autolla ei varmasti ole reviltelty ennen sen minulle päätymistä... Joten tuntuu epäuskottavalta että olis kansi posahtanu tosta vaan.
Melkein sanoisin varmaksi,että lämppärin kenno vuotaa/hikoilee ja huurruttaa lasit.Sitten kun termari aukeaa ja paine pääsee tasaantumaan,hikoilu vähenee ja lasit kirkastuu.
Se korkkiin kerääntyvä mähnä saattas olla ihan normaalia huohotusmähnää,jota toisissa autoissa (varsinkin PSA)tulee pakkasilla ihan normaalisti.
Kannattaa silti tarkistaa kaikki huohotinletkut,ettei ole tukossa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2003-01-22 22:03 ]</font>
Voisimpa olla varma että kansipahvi on päässy pahan kerran palamaan viittaa meinaan se valkoinen mömmö siinä öljykorkissa et siellä on jäähdytinnestettä öljyn joukossa
Niin eli varmaankin voisi toi kansipahvi olla paskana, Jos siitä ois kansihalki siel korkissa ois semmosta sinapin väristä möhnää.. ja sit ku aukaset ilmanputsarin kannen ja katot siihen sisälle, niin sinne on tullu kans semmosta sinapin väristä möhnää, siitä tietää et kansi on halki, nimittäin edellisessä kadetissani oli kansi halki, onneksi sain ilmatteeksi uuen koneen siihen
No ei se kansipahvi palanu ole! Mullakin yks fiatin kone kovassa ajossa ja aina siihen korkkiin tulee valkosta möhnää. Sítä möhnää tulee kun kone oikein huohottaa. (yli 7000rpm)!! Ja jos kansipahvi on menny kone keittää!!
Kiitos kaikille! Joo ei se varmaan kansipahvi ole, sillä kone ei keitä. Joskus kuukaus sitten oli huohotinletku tukossa ja pukkas öljyä ihan pirusti pihalle öljytikun reiän kautta, silloin ainakin öljy näytti ihan öljylle. Mutta vaihdan öljyt viikonloppuna ja katson sitten taas mikä on tilanne. Alan itsekin kyllä kallistua sen lämppärin kennon kannalle, tosin se vaan siinä mielessä on aika ihme kun ne lasit ei kuitenkaan aina huurru. Esim. tänään sai ajella kouluun ja takas ihan ilman mitään huuruja.
Kannattais varmaan kokeilla käyttää autoa paikallaan silleen että otat syylärin korkin pois. Sit vaan katot tuleeko nesteeseen kuplia. Jos tulee niin sit vuotaa ainakin jostain kohtaa kannen ja lohkon välissä! Itellä yks asco ilmoitteli palaneesta pahvista mm. tällä tavalla.
On 2003-01-23 18:07, Manta_Gte wrote:
Kannattais varmaan kokeilla käyttää autoa paikallaan silleen että otat syylärin korkin pois. Sit vaan katot tuleeko nesteeseen kuplia. Jos tulee niin sit vuotaa ainakin jostain kohtaa kannen ja lohkon välissä! Itellä yks asco ilmoitteli palaneesta pahvista mm. tällä tavalla.
Nesteen katoaminen kuulostaa tutulle!
Omasta (vectra) hävisi nesteet ja lämmöt sekoili.. lisäilin nestettä ja vaihdoin termarin, ennen kuin kiikutin sen pajalle. Vesipumppu uusiksi ja kansi piti hioa, koko lysti töineen ja osineen makso n.500€