Ooppelit tykkää SEMI-SYNTETTISESTÄ öljystä?
- Undertaker
- 'Diplomat'

Ooppelit tykkää SEMI-SYNTETTISESTÄ öljystä?
Kaveri osti 2.0 Vectran vm98 ja aikasempi omistaja oli käyttänyt autossa semi öljyjä. Oli takakontissakin 6litraa öljyä seuraavaa öljynvaihtoa varten. Sanoin kaverille, että suosittelisin kuitenkin laittamaan täys syntettiseset litkut ineen. Kaveri sano, että aikasempi omistaja oli sanonu, ettei ooppeleihin kannata (saa?) laittaa täys synteettisiä öljyjä. Kuulemma syö tiivisteet ja vuotaa pihalle. Lukee kuulemma ohjekirjassakin. Mie olin kun puulla päähän lyöty ja sanoin vaan, että kyllähän nyt perkele täys synteettisest öljyt nyt paremmat on kun maksavatkin puolet enempi. Ja se on auton tiivistetistä että vuotaako ne vai ei. Ei öljyn laadusta. Tietysti "ohuempi" öljy vuotaa helpommin mitä joku mineraali litku.
Heittäkääs kommenttia.
Heittäkääs kommenttia.
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

Re: Ooppelit tykkää SEMI-SYNTETTISESTÄ öljystä?
Olisit käskenyt näyttää kyseisen kohdan siitä ohjekirjasta..Itse en ainakaan mitään semi-öljyjä let:iin tunge. Tiedä sitten millasia noi uudemmat opelin moottorit on?Undertaker kirjoitti: Lukee kuulemma ohjekirjassakin.
Calibra C20LET 4WD -93
Mondeo ST200 Turnier -00
Mondeo ST200 Turnier -00
Jaa-a, omalla X20XEV Vectralla ajettu viimeiset 320tkm täyssynteettisillä öljyillä, eikä ole tarvinnut tiivisteitä turhaan vaihdella.
Jos autolla kerran uudesta asti ajettu semisynteettisillä öljyillä, niin uskaltaneekohan tuonne koneeseen mennä heti kaatamaan täyssynteettisiä?
Täyssynteettinen on kuitenkin pesevämpi öljy, kuin semisynteettinen. Huonolla tuurilla lähtee likakerrostumat liikkeelle, ja saattavat aiheuttaa konevaurion.
Jos autolla kerran uudesta asti ajettu semisynteettisillä öljyillä, niin uskaltaneekohan tuonne koneeseen mennä heti kaatamaan täyssynteettisiä?
Täyssynteettinen on kuitenkin pesevämpi öljy, kuin semisynteettinen. Huonolla tuurilla lähtee likakerrostumat liikkeelle, ja saattavat aiheuttaa konevaurion.
Mä käytin Omegassa (300tkm ajettu 2.3DTR, 30v vanhaa suunnittelua) Mobilin 5W-50 ja Shellin Helix 5W-40 öljyjä. Kyllähän sitä öljyä kului jonkin verran ja tuli kampiakselin stefasta maahankin. Nyt edellisessä öljynvoihdossa oli vähän matti kukkarossa, niin laitoin Halpa-Hallin TEHO-merkkiset 5W-40 täyssynteettiset(14.90€/4L), niin perhana kun ei mene öljyä ollenkaan. Stefakin lopetti vuotamisen.
-
opelix 2800
- 'Kapitän'

- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
Hmm... tossa keväällä yks heppu hoiti calibran kansiremppaa (korjailee raksa firmassa työkseen kuorma-autoja jne. ja muutenkin omaa hyvän osaamisen/tiedon)... Se laski öljyt pois ja sanoi myöskin ettei sais laittaa täyssynteettistä, kuten olin.... En muista oliko syy noissa hydraulisissa nostajissa (voin selvittää). Vissiinkin huomas joistakin osista, että täyssynteettisellä menty. Sanoi myöskin, että auton käynti muuttuu kun tyrkkää sisään puolsynteettistä. Noh, niinhän se tekikin ja kone käy tuolla castrolin puolsynteettisellä paremmin kuin täys... näin.
Täytyy vielä kysäistä kunhan näen, että mitkä on perusteet, ellei joku kerkee ennen...
Täytyy vielä kysäistä kunhan näen, että mitkä on perusteet, ellei joku kerkee ennen...
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
-
Johnny Rageous
- OCF Member 2017
Itsellä Valvolinen Max life paljon ajettuihin tarkotettu öljy, mikä ei ole täyssynteettistä vaan jotain seosta ja luonnollisesti kalliimpaa kuin normi täyssynteettinen, mutta piti kokeilla. Vaihdoin samalla kertaa Asconaan ja vanhaan pemariin... Ascoona ei ole koskaan syöny öljyä, eikä nytkään syöny. Pemarissa huomas eroo, vei vähemmän.
-
Hartikainen
- 'Admiral'

313tkm ajettuu 1.8i koneella olevaan Vectraan laitoin viimeisimmässä öljyvaihdossa Castrollin täyssynteettiset öljyt koneeseen. Hyvin ovat öljyt koneessa kestäneet, en valita...
Edelliselta omistajalta tiedustelin noita öljynvaihtoja ja mitä öljyä hän oli koneeseen laitellut. Täyssynteettisia oli käyttänyt, joten miksen itse pitäisi samaa linjaa.
Edelliselta omistajalta tiedustelin noita öljynvaihtoja ja mitä öljyä hän oli koneeseen laitellut. Täyssynteettisia oli käyttänyt, joten miksen itse pitäisi samaa linjaa.
'94 Audi V8 & ´90 Audi 200 20v
Sama se on mitä paskaa vanhoihin autoihin laittaa, turhaa rahantuhlausta mobil supermegaformulat. Ite en koskaan osta mitään kalliita öljyjä..ku kerran kysäsin yheltä kadettini korjaajalta mitä kannattas käyttää ni se suositteli puolisynteettistä ja ite kuulemma käyttää aina halvintalitkua mitä löytää. Mutta en oo mikään
nero joten olen varmaan väärässä.
JAU!
- Undertaker
- 'Diplomat'

Mutta tässä kaverini tapauksessa on kuitenkin vm98 auto. Joten ei mikään vanha.mikajau7 kirjoitti:Sama se on mitä paskaa vanhoihin autoihin laittaa, turhaa rahantuhlausta mobil supermegaformulat. Ite en koskaan osta mitään kalliita öljyjä..ku kerran kysäsin yheltä kadettini korjaajalta mitä kannattas käyttää ni se suositteli puolisynteettistä ja ite kuulemma käyttää aina halvintalitkua mitä löytää. Mutta en oo mikäännero joten olen varmaan väärässä.
Ei ole vielä keltään tullut rautaista fakta tietoa. Kaikki heittänyt mutulla. Mutta jospa joku osaisi sanoa miten asia _oikeasti_ on. Lähinnä tarkoitan, että onko kukaan muu nähnyt vastaavia tarinoita ohjekirjoista. Itselläni ei kummassakaan autossa ohjekirjaa ole joten en voi niitäkään lukea.
Ite olen nyt kaksi kertaa vaihtanut Valvolinen Maxlifet koneeseen ja seuraavallakin kerralla laitan.Öljyvuotoja ei ole ollenkaan,paikat pysyy kuivana.
Maxlifea saa nykyään täyssynteettisenäkin.
Omaan käyttöön riittää mainiosti puolisynteettiset,kun piuhan päästä starttaillaan...
Maxlifea saa nykyään täyssynteettisenäkin.
Omaan käyttöön riittää mainiosti puolisynteettiset,kun piuhan päästä starttaillaan...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...