Kyselin jokunen viikko sitten täällä ratkasua Ompun bensamittarivian ratkasuun, kun tekee siis sitä että kylmänä näyttää bensamäärän, näyttää ilmeisesti kuitenkin liian vähän ja 15-20 minutin jälkeen lopahtaa nollaan ja bensavalo syttyy.
Joku arveli että vian aiheuttaa jännitteentasaaja, joka on mittariston takana.
No, paikallisesta Opel-liikkeestä tilasin tuon osan ja aloin vaihtamaan, mutta, vika ei kadonnut, vaan on ja pysyy edelleen.
Nytpä siis alan kallistua bensatankin anturin puoleen, voiko anturi tehdä tollasta että tuon vartin verran näyttää bensamäärän, mutta sitten lopahtaa nollaan "lämmettyään"?
Ja kun vielä lisäksi rikkana kokassa lämpömittarikaan ei nouse kuin ekaan pykälään, olin vahvasti tuon jännitteentasaajan puolella, mutta voisiko se sittenkin olla ihan erillinen vika, esim. lämpömittarin anturi siitäkin paskana, tai termari?
Hermo menee tuon bensamittarin temppuillessa..
A Omegan bensamittarionkelma..
A Omegan bensamittarionkelma..
Ford Mondeo 1.8 STW
edellisessä omegassa oli samankaltainen vika , ja syynä oli bensatankin anturan ulkopuolella olevat liittimet.
ruostuneet ja ei saaneet kosketusta.
sijaitsevat tankin etupuolella ja todenäköisesti ovat aika happamat -
eli ei kannata kovinkaan suurella voimalla niitä repiä irti.
itse katkaisin toisen niistä uroskantaisista poisottaessa ja sitten ei tarvinnut enää huolehtia mittarin toimivuudesta.
itse katkaisin toisen niistä uroskantaisista poisottaessa ja sitten ei tarvinnut enää huolehtia mittarin toimivuudesta.
Itse asconan kanssa vuosi sitten tappelin (onneksi en enääpervert kirjoitti:edellisessä omegassa oli samankaltainen vika , ja syynä oli bensatankin anturan ulkopuolella olevat liittimet.
Ja se anturi on periaatteessa pelkkä potentiometri joten se ei pahemmin lämmittelyjä kaipaa.voithan tietysti tutkia meneekö anturille jännite sillon kun auto on käynnissä. Pitäisi mennä.
Itse vaihdoin juuri termarin, edellinen oli rikki. nyt nousee melkeen siihen ekan pykälän tasolle eli ei ihan 90 ja huomaa kyllä mittarista koska termari aukeaa eli pientä virhettä tuossa vielä on mutta en nyt jaksa alkaa sitä anturia vaihtamaan. katkeaa kuitenkin kun alan irroittamaan :p