C20XE kannen avarrus?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
veecuilija
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veecuilija »

Minkälaista kannen avarrusta suosittelisitte C20XE:hen? Oletteko koskaan kuullut miehestä nimeltä Harri Nummijärvi? Tekee pohjanmaalla päin kansitöitä, onko kenellekään tuttu? Paljon tuota kantta uskaltaa tiputtaa?

Tarkoitus olisi nyt kevään aikana vaihtaa tuohon koneeseen nokat, säädettävät nokkapyörät, bensapaineensäädin (isommat suuttimet?), kansi avarrettavaksi ja tiputettavaksi ja vauhti pyörää kevyemmäksi. Onko uusi ohjelma noiden muutosten jälkeen jo pakollinen? Kuinka paljon vakio pakosarja virtaa?
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Kyllä jo noitten muutosten jälkeen on uusi ohjelma melkeimpä välttämätön tai riippuu siitä kuinka jyrkät nokat laitat sinne,jos ei sitten laita säädettävää ruiskua.Jos mä nyt oikein muistelisin niin noitten c20xe:n ja 20xe:n vakio peltisarja riittäisi jonnekin 180-190hv paikkeille.
veecuilija
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja veecuilija »

Tietääkö kukaan paljonko Unichipin uudelleen ohjelmointi maksaa? Säädettävää ruiskua ei tule, ainakaan tällä kertaa (liian kalliita).

Ja tunteeko kukaan kannen avartajaa nimeltä Harri Nummijärvi?
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Mutta ei kannata hommata unichippiä vaan esim. apexin vastaava lastu mitä pystyy tavallansa ohjelmoitteen itse ja pystyy säätämmän ajonkin aikana itse.
salex
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja salex »

Mistäs noita Apexin lastuja saa ja mihin hintaan? Mitä kaikkea pystyy säätämään? Myös kierrosluvun rajoitinta?
Salex Hifi-Tuning
www.salex.info
salex@salex.info
044-2921236
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Täällä foorumissakin joku kauppasi noita apexin lastuja,olikohan nimi joku markoj tai jotain vastaavaa.Ja noitten apexin ja muitten vastaavien boxsien hinnat ovat siinä 350-500e(apexin oli 420e eli samanhintaisia kuin tavallinen lastu).Mutta noista saatömahdollisuuksista en vielä itsekään osaa tarkemmin/paremmin sanoa mutta sen verta voin sanoa että parempi hankinta se on kuin tavallinen lastu,esim. juuri tuo unichip.Itsellä on kanssa tuollainen hankinnan alla mutta vain toisen merkkinen,merkki oli muistaakseni smt5i ja tuohon mahtuu kaksi ohjelmaa mitä voidaan vaihtaa vaikka kytkimestä kesken ajon,minä kerron lisää tuosta kun tiedän enemmän.Mutta sen perusteella mitä olen kuullut apexin tai smt boxseista/lastuista niin huomaattavasti enempi hyötyä ja suosittelen.Itse voisin sanoa näin että "köyhän miehen säädettävä ruisku".
Lari
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Lari »

Apexia saa myös Pro-Mo:sta, http://jynssi.hohto.net

Sieltä saa myös 034 sic merkkistä lisäruiskua joka hintansa puolesta vaikuttaa lupaavalta, lisää täältä: http://www.034efi.com/034SupECU.html

<font size=-1>[ This Message was edited by: Lari on 2003-01-21 19:10 ]</font>
salex
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja salex »

Onko Apexin valmisteet lastuja vai kokonaisia boxeja?
Salex Hifi-Tuning
www.salex.info
salex@salex.info
044-2921236
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Ne ovat kokonaisia bokseja mitkä tulevat vakio boksin rinnalle ja liitetään samallalailla vakio boksiin kuin tavallinenkin lastu.
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

tarkennus

unichip on myös nimenomaan johtosarjan välille kytkettävä lisäboxi jolla voi säätää ruiskutusaikaa ja sytytysennakkoa

hinta sis asennus ja säätö jarrupenkissä vapariin n 600-750e
ei kotiasennuksiin

saa mm st-motors, toijalan autosähkö, p&j power

jatkossa voi säädättää samoissa paikoissa edullisemmin jos moottori muuttuu
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Mutta noissa esim. apexin ja smt:n bokseissa on se etu että kun sen kerran ohjelmoittee niin sen jälkeen vaikka konetta muuttaisi/virittäisi lisää niin sen pystyy ohjelmoimaan itse,eli ei tarvitse mennä jarrupenkkiin.Ja nuo apex ja smt halvempia eli apex n.420e ja smt n.400e ja tuo hinta sisältää kaikki tarvittavan "sälän mitä siinä tarvitsee.
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

On 2003-01-21 22:10, Jani Mukkala wrote:
Mutta noissa esim. apexin ja smt:n bokseissa on se etu että kun sen kerran ohjelmoittee niin sen jälkeen vaikka konetta muuttaisi/virittäisi lisää niin sen pystyy ohjelmoimaan itse,eli ei tarvitse mennä jarrupenkkiin.
Miksi viedä autoa jarrupenkkiin, kun voi käyttää kristallipalloakin :wink:.

j.h
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

Jep, ei ainakaan minun kaveripiirissäni ole ketään joka osaisi optimoida säädöt vaikkapa kauppareissun aikana.
Vastaa Viestiin