A Vectran alusta irroitus!
A Vectran alusta irroitus!
sanokaa jotka on ennenki ottanut A Vectrasta alusta irti.. ite oon taka iskarit jo ottanut mutta etu iskareissa on ongelmia.. pitäälö tosiaan vetarit irroittaa?? ku oon irroittanut jo raidetangon pään ja alatukivarren..
opel menee eikä vikise!
Juu,ei oikeen tule se etutolppa pihalle,ellei vetaria irroita joko navasta,tai laatikon päästä.
Laatikosta pitäisi lähteä ihan nyppäisemällä reilusti.
On kiinni lukkorenkaalla,joka on kannattavaa vaihtaa uuteen ennen takaisinlaittoa.
Laatikon päästä irroittaessa saattaa vähän öljyä valua laatikosta pihalle.
Itse aina ottanut navan päästä irti.
Ei sekään suuri vaiva ole sitä 30mm mutteria avata.
Laatikosta pitäisi lähteä ihan nyppäisemällä reilusti.
On kiinni lukkorenkaalla,joka on kannattavaa vaihtaa uuteen ennen takaisinlaittoa.
Laatikon päästä irroittaessa saattaa vähän öljyä valua laatikosta pihalle.
Itse aina ottanut navan päästä irti.
Ei sekään suuri vaiva ole sitä 30mm mutteria avata.
Eise kyllä nätisti lähde, mutta lähtee kun avaa mutterin. Itse totesin helpoimmaksi kammeta rautakangella ensin alapallon irti, ja sittenpä tuo vetarikin lähtee suht helposti.-mikko-87 kirjoitti:Pitäskö sen vetarin lähtä nätisti siitä navasta joka on kiinni 30mm?
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
Jos meinaat vain iskarit vaihtaa niin ei sitä koko tolppaa kannata irroittaa.
Pudotat vaan yläpäästä tolpan irti.
Jos tukivarren puslat on hyvässä kunnossa niin paina jollain lankun pätkällä tukivartta/tolpaa alaspäin.
Jousipuristimilla jousi kasaan.
Purat ylälautasen/laakerin pois.
Jousi pois.
Iskarin mutteri auki, iskari pois.
Näin kun tekee niin ei tarvitse rikkoa raidetangon päitä eikä ilmata jarruja.
Pudotat vaan yläpäästä tolpan irti.
Jos tukivarren puslat on hyvässä kunnossa niin paina jollain lankun pätkällä tukivartta/tolpaa alaspäin.
Jousipuristimilla jousi kasaan.
Purat ylälautasen/laakerin pois.
Jousi pois.
Iskarin mutteri auki, iskari pois.
Näin kun tekee niin ei tarvitse rikkoa raidetangon päitä eikä ilmata jarruja.
No ei niitä jarruja tarvii ilmata, vaikka ottaa tolpan pöydälle....
Tolpan purku ja kasaus auton kaaren sisällä ei ainakaan minusta ole mikään helpoin konsti. Kun on kunnon pallonivelen ulosvedin, ni ei ole tosiaan mikään kummonen homma ottaa sitä koko tolppaa pois sieltä auton alta. Mulla meni muistaakseni reilu tunti per puoli, kun aikanaan omaan veccuun Weitecciä laittelin..
Tolpan purku ja kasaus auton kaaren sisällä ei ainakaan minusta ole mikään helpoin konsti. Kun on kunnon pallonivelen ulosvedin, ni ei ole tosiaan mikään kummonen homma ottaa sitä koko tolppaa pois sieltä auton alta. Mulla meni muistaakseni reilu tunti per puoli, kun aikanaan omaan veccuun Weitecciä laittelin..
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Opel Zafira 1.8 -99
Ei tässä mistään nopeudesta ole tarkoitus kilpailla. Mikään ei estä vaihtamasta niitä iskareita siellä kaaren sisässä, jos välttämättä haluaa, mutta olen edelleen täysin sitä mieltä, että sen tolpan purku on helpompaa pöydällä, kun saa koko paskan kiinni penkkiin. Siinä ne on kaaret ruvella ja sormet verillä, jos ei satukaan se tolpassa oleva iso mutteria aukeamaan ihan suosiolla....janne75 kirjoitti:No joo ei ole pakko ilmata jos jättää sen satulan sinne roikkumaan.
Eikä sitä tolppaa siellä kaaren sisällä tarvitse purkaa.
Sen voi kääntää kaaren ulkopuolelle.![]()
Ja jos nopeudesta kilpaillaan niin mulla meni etuiskarien ja jousien vaihdossa alle tunti.
Vois ajatella, että se alapallon ja vetarin pois otto kestää muutaman minuutin kauemmin, kuin että jättäis ottamatta. Minua et ainakaan saa vakuttuneeksi, miksi näin ei kannattaisi menetellä...???
Ja varmaan tykkää alapallo ja muut keulan osat hyvää, kun vääntää väkisin sen tolpanpään pois sieltä kaaresta. Äkkiseltään jopa vois väittää ettei varmaan käänny, mutta kai se on uskottava, kun jotkut siinäkin ovat onnistuneet....
Volvo V70 D5 -02
Opel Zafira 1.8 -99
Opel Zafira 1.8 -99
Helpompaa se toki on pöydällä purkaa, mutta harva irroittaa alapalloa, raidetangonpäätä, vetoakselia ja jarrusatulaa muutamassa minuutissa.
Yritin vain kertoa miten iskarin ja jousen saa helpoiten ja nopeiten vaihdettua a-vectraan en muuta.
Alapallo ja raidetangonpää ei siitä tolpan ulosottamisesta mitenkään rasitu.
Ne ovat rakenteeltaan palloniveliä joiden on tarkoituskin liikkua.
Kaaret ja sormet menee ruvelle toisilla jo renkaan vaihdossakin.
Calibrastakin tolppa tulee varmasti ulos jos vetää jousta vähän kasaan.
Yritin vain kertoa miten iskarin ja jousen saa helpoiten ja nopeiten vaihdettua a-vectraan en muuta.
Alapallo ja raidetangonpää ei siitä tolpan ulosottamisesta mitenkään rasitu.
Ne ovat rakenteeltaan palloniveliä joiden on tarkoituskin liikkua.
Kaaret ja sormet menee ruvelle toisilla jo renkaan vaihdossakin.
Calibrastakin tolppa tulee varmasti ulos jos vetää jousta vähän kasaan.