tarviaako ilmata?
tarviaako ilmata?
elikä ajattelin huuhdella kennoston ja muunkin jäähdytysjärjestelmän.pitääkö sitä ilmata nesteiden vaihdon jälkeen?vai riittääkö pelkkä putkien puristelu?ja jos pitää ilmata niin mitenkä se olis paras tehdä?auto 3000 12v omega.
Lähtee ku nakki haulikosta
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

Täytyy ilmata. Itse ilmasuin tossa klo. 21.00 omani, en ooppelia vaan saabin.
Ensin laita nestettä paisunta säiliöön (uutta), esim 3l nestettä ja 3l vettä. Sitten auto käyntiin.
Seuraavaksi: jos on syylärissä korkki ---> auki (pidä auki myös paisuntasäiliön korkki) ja anna koneen (käytä kierroksilla) lämmetä niin pitkään kun alkaa neste kiertämään termostaatin kautta, syylärin täyttöaukosta pitäisi loppua kuplinta ku neste kiertää normaalisti.
tai jos on ilmausruuvi termostaatin kupeessa, aukaise sitä ja laita läpinäkyvä putki siihen ilmausruuvin päähän niin näet milloin ilmantulo loppuu, kun termari aukeaa niin neste kiertää vauhdilla---> ilmausruuvi kiinni.
Aja n. 10km ja täytä paisuntasäiliö maximiin.
Näin itse olen aina ilmannut.
Vielä rantalan nesteen ti-hallissa...
Ensin laita nestettä paisunta säiliöön (uutta), esim 3l nestettä ja 3l vettä. Sitten auto käyntiin.
Seuraavaksi: jos on syylärissä korkki ---> auki (pidä auki myös paisuntasäiliön korkki) ja anna koneen (käytä kierroksilla) lämmetä niin pitkään kun alkaa neste kiertämään termostaatin kautta, syylärin täyttöaukosta pitäisi loppua kuplinta ku neste kiertää normaalisti.
tai jos on ilmausruuvi termostaatin kupeessa, aukaise sitä ja laita läpinäkyvä putki siihen ilmausruuvin päähän niin näet milloin ilmantulo loppuu, kun termari aukeaa niin neste kiertää vauhdilla---> ilmausruuvi kiinni.
Aja n. 10km ja täytä paisuntasäiliö maximiin.
Näin itse olen aina ilmannut.
Vielä rantalan nesteen ti-hallissa...
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'