Eli kysymykseni koskee sitä, että kuinka ovien ikkunoiden alalaidassa kulkeva koristelista on kiinnitetty paikalleen, koska osa teipistä tulee ilmeisesti asentaa sen alle. Eli onko koristelista kiinni jollain liimateipillä vai kiinnikkeillä? Jos tietoa löytyy, niin olen kovin kiitollinen.
Vectra Sport -mallin mustat teipit?
Menin hulluna tilaamaan ne mustat carbonlook-teipit Osatoimitukselta, jotka ovat Vectra CD Sport- ja Sport-malleissa vakiona ovien pystykarmeissa. Kyllä niille tuli vähän turhankin paljon hintaa, mutta kerran se vaan kirpaisee
Eli kysymykseni koskee sitä, että kuinka ovien ikkunoiden alalaidassa kulkeva koristelista on kiinnitetty paikalleen, koska osa teipistä tulee ilmeisesti asentaa sen alle. Eli onko koristelista kiinni jollain liimateipillä vai kiinnikkeillä? Jos tietoa löytyy, niin olen kovin kiitollinen.
Nämä on ihan ne alkuperäiset GM:n valmistamat teipit, jotka laitettiin jo tehtaalla Sport- ja CD Sport-malleihin. Kyllä ne on ihan auton ulkopuolella.
Yksi teippi maksoi 13 euroa ja kun teippejä on yhteensä kuusi, niin hinnaksi muodostui 78 euroa + toimituskulut. Joten täytyy yrittää laittaa ne huolella paikoilleen
Yksi teippi maksoi 13 euroa ja kun teippejä on yhteensä kuusi, niin hinnaksi muodostui 78 euroa + toimituskulut. Joten täytyy yrittää laittaa ne huolella paikoilleen
Moi!
Itse laitoin viime kesänä vastaavat teipit pilareihin. Kävin ostamassa paikallisesta mainos/autoteippaus firmasta mustaa teippiä, jota käytetään rekkojen, pakujen yms. koristelussa. Sai valita haluaako mattana vai kiiltävänä. Sen lisäksi kaveri neuvoi miten kannattaa laittaa, ja antoi vielä runsaasti läpinäkyvää vastaavaa teippiä, jolla sai tehtyä sapluunat eli muotit. Välineet tulivat maksamaan muistaakseni n.30 €
Itse operaatio oli tosi helppo kaverin kanssa laitettuna. Sullahan ne palat on ilmeisesti valmiiksi oikean kokoiset ja muotoiset? Ikkunoista vain tiivisteet väliaikaisesti pois, jotta saat sen teipin sinne tiivisteen alle. Sitä alareunan listaa saa sen verran raotettua että kapealla lastalla saa teipin painettua sinne hyvin! Sitten vain lähdet vetämään teippiä ylhäältä alas. Linjan kans pitää olla tarkkana ettei mene toiselta puolelta sitten alhaalta ohi
Teippi oli paras painaa pilariin kiinni ihan sormella vain.. peukalolla liutteli vasemmalta oikealla hitaasti ja samalla katsoen ettei jää ilmakuplia väliin. Älä käytä mitään lastoja, koska siitä jää vain naarmuja siihen teippiin. Itsellä koko operaatiossa meni n 3 tuntia, mutta siinä olikin palojen leikkaamiset ja kaikki!
Itse laitoin viime kesänä vastaavat teipit pilareihin. Kävin ostamassa paikallisesta mainos/autoteippaus firmasta mustaa teippiä, jota käytetään rekkojen, pakujen yms. koristelussa. Sai valita haluaako mattana vai kiiltävänä. Sen lisäksi kaveri neuvoi miten kannattaa laittaa, ja antoi vielä runsaasti läpinäkyvää vastaavaa teippiä, jolla sai tehtyä sapluunat eli muotit. Välineet tulivat maksamaan muistaakseni n.30 €
Itse operaatio oli tosi helppo kaverin kanssa laitettuna. Sullahan ne palat on ilmeisesti valmiiksi oikean kokoiset ja muotoiset? Ikkunoista vain tiivisteet väliaikaisesti pois, jotta saat sen teipin sinne tiivisteen alle. Sitä alareunan listaa saa sen verran raotettua että kapealla lastalla saa teipin painettua sinne hyvin! Sitten vain lähdet vetämään teippiä ylhäältä alas. Linjan kans pitää olla tarkkana ettei mene toiselta puolelta sitten alhaalta ohi
No, nyt on sitten Sport-mallin teipit asennettuna toiselle puolelle autoa. Ei olekaan ihan niin helppo homma kuin ajattelin. Vaatii paljon aikaa ja kärsivällisyyttä
. Tulokseen olen muuten aika tyytyväinen, mutta teipin alle on ilmestynyt vähän liikaa pieniä ilmakuplia, vaikka aluksi näytti ettei niitä olisi ollut siellä montaakaan. Taitaa olla ainoa konsti puhkaista pieniä reikiä nuppineulalla, jotta saa ilmat pois. Ei taida kellään olla parempia neuvoja
?
Teipit tekevät auton kyllä paljon tyylikkäämmän näköiseksi. Signaturessa on vielä vanha kuva ilman teippejä, mutta otan uuden kunhan ehdin.
Teipit tekevät auton kyllä paljon tyylikkäämmän näköiseksi. Signaturessa on vielä vanha kuva ilman teippejä, mutta otan uuden kunhan ehdin.
*entiset: Opel Vectra 1.8 CD, Hb vm.-98 -> Astra 1.8 Sport, Hb vm.-03 -> Vectra 2.2. Comfort, sedan vm.-04
Opel Astra 1.6 Enjoy Wagon vm.-07 ja Calibra 2.0i 8V vm.-91
**nykyinen: Opel Astra 1.4t Enjoy Sports Tourer vm.-14
Opel Astra 1.6 Enjoy Wagon vm.-07 ja Calibra 2.0i 8V vm.-91
**nykyinen: Opel Astra 1.4t Enjoy Sports Tourer vm.-14
Miltä tuo taka- ja etuoven (ns. auton keskipalkin) yläosa näyttää teippien kanssa? Siinähän nimittäin tiivisteet kiertävät ikkunan ympäri ja tiivisteiden väli peittyy teipillä, mutta ainakin siihen yläkohtaan jää pelkän teipin ja maalipinnan välinen raja - siis teipin reuna ei peity esim. tiivisteen alle.
Lähinnä sitä kysyin, että näyttääkö se jotenkin typerältä tai kestääkö kulutusta, kun teipin reunus on näkyvillä ovien yläpalkeissa paljaaltaan? Vai onko siinä teipissä kenties jokin paksumpi tiivistettä muistuttava muovivahvenne siinä kohti?
Mutta kyllähän nuo teipit kieltämättä parantavat auton ulkonäköä ainakin kauempaa katsottuna, kun kaikki sivuikkunat muodostavat tuollaisen yhtenäisen näköisen pinnan. Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että vieläpä merkittävästi näkyvämpi parannus on maalauttaa nuo mustat osat (kylkilistat, kahvat ja puskurilistat) korin väriin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Scy on 2003-04-12 15:57 ]</font>
Lähinnä sitä kysyin, että näyttääkö se jotenkin typerältä tai kestääkö kulutusta, kun teipin reunus on näkyvillä ovien yläpalkeissa paljaaltaan? Vai onko siinä teipissä kenties jokin paksumpi tiivistettä muistuttava muovivahvenne siinä kohti?
Mutta kyllähän nuo teipit kieltämättä parantavat auton ulkonäköä ainakin kauempaa katsottuna, kun kaikki sivuikkunat muodostavat tuollaisen yhtenäisen näköisen pinnan. Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että vieläpä merkittävästi näkyvämpi parannus on maalauttaa nuo mustat osat (kylkilistat, kahvat ja puskurilistat) korin väriin.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Scy on 2003-04-12 15:57 ]</font>
En ymmärrä Scy mitä tarkoitat, mutta kävin äsken ottamassa kuvan autostani. Se on muuttanut muutenkin vähän ilmettään
. Ei vaiskaan, lainasin sen Vectra-online sivustolta. Tosta voisi kyllä muuten ottaa mallia. Siinä on näköjään Riegerin helmasarja ja komeet vanteet. Ja kyseisessä autossa on mustat teipit pilareissa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: VectraCD on 2003-04-12 16:34 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: VectraCD on 2003-04-12 16:34 ]</font>