Vaihteisto-ongelma Vectra B - 1. ja 2. takeltelee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
camus
'Admiral'
'Admiral'

Vaihteisto-ongelma Vectra B - 1. ja 2. takeltelee

Viesti Kirjoittaja camus »

Vectra B 2.0 '96 190tkm

Ykkönen ja kakkonen takelteli pahemman kerran ja jotain on tehtävä.

Oikeastaan kuva http://www.ee.oulu.fi/~alarousu/Vaihdekeppi.jpg kertoo kaikein. Tuo kynän osoittama vaihdekepin alapäässä oleva nivel on ihan sökö. Onkohan iso homma vaihtaa ja mitä kaikkea tuosta joutuu tuon kuvauksen perusteella vaihtamaan? Tietty jos jollain löytyy posautuskuva niin kiitosta vaan.
Ex. Vectra V6
Omega V6
1st Opel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 1st Opel »

Mene suoraa käymää paikkakuntasi opel liikkeellä. Sieltä saat räjäytyskuvan ja hinnan osalle. Osa on sellanen, jota ei todennäköisesti saa tavallisista varaosaliikkeistä.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Kepin alapäässä on terästappi, joka on lukittuna paikoilleen semmoisella peltiklipsillä. Väännä klipsiä kuskin reittä kohti, niin se avautuu. Vedä tappi taaksepäin irti. Nosta keppi pois. Vaihda kumilenkki uuteen.

Kumi myydään nimellä värinänvaimennin tai jotain sinnepäin. Maksaa 4,50 €. Ei ole haitaksi laittaa kepin nivelen koloon 8mm leveää teippiä muutaman kierrosta ennen kuin laitat kumin paikoilleen. Työnnä keppi paikoilleen ja voitele kumirasvalla. Säädä vivusto. Pelittää paremmin, mutta tuskin ihan täydellisesti Opelissa koskaan. :)
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
camus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja camus »

Kiitos, kokeillaan.
Ex. Vectra V6
Omega V6
Fmon
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Fmon »

Onks joku teettäny tos homman liikkeessä? Lähinnä hintaluokka kiinnostaa? Säädä vivusto jäi myös mulle epäselväks? Mun pitäis varmaan tehdä sama homma, joten kiitos jo nyt loistavista vinkeistä!
nova
'Kadett'
'Kadett'

omega 2.5td

Viesti Kirjoittaja nova »

onko omegassa samanlainen nivel kun samat on oireet
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Fmon kirjoitti:Onks joku teettäny tos homman liikkeessä? Lähinnä hintaluokka kiinnostaa? Säädä vivusto jäi myös mulle epäselväks?
Tässä: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 2A+pora%2A

Jos teetät liikkeessä, niin ei kannata maksaa työkustannuksia yli puolen tunnin edestä. Osat on alle 10 euroa (kumi, sokkatappi siirtäjään ja ehkä yksi tulppa).
Fmon
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Fmon »

Kyllä mä sit kiikutin hopan ohtolankadun metroon. Sokkatapit (siis 2kpl) oli todella kuluneet. Vaihtoivat ne, ja taas toimii.
Ainakaan mun vecussa (96 cd sport) ei ollut tuota kumirinkulaa, menin kyllä senkin ostamaan... Onkohan se vaihteisto f18?
Neuvoi vielä rasvaamaan kepin nivelet. Hinta oli 36€, eli ihan ok! Kehoitti vielä lisäämään pakkasnestettä, kun oli hieman vähissä.

Pikkupajalla vuosi sitten "totesivat sokat hyviksi" ja "tarkastivat vaihteistoöljyt", eipä ole pahemmin luottoa tuohon öljyjen tarkastukseen, eli nekin menee vaihtoon pian. Tänään ei ehtinyt.
Vastaa Viestiin