Omegan lämppärissähän on se vika että siinä ei ole sellaista asentoa joissa ilmaa tulis kaikista suuttimista. Paras asento näin talvella on ylös ja alas mutta sais sitä ilmaa tulla keskisuuttimistakin (siis niistä jotka on säätimien yläpuolella). Ratkaisu olikin melko yksinkertainen. Alla olevista kuvista selviää mitä tarttee tehdä.
Eli puna- ja siniraidallinen letku sieltä säätimen takaa irti. Letkuista ne muovipillit irti. Letkut T-kappaleeseen ja T-kappale siihen reikään jossa siniraidallinen oli.
Punaisen reikään tulppa ja avot nyt tulee keskeltä ilmaa muissa asennoissa paitsi tuulilasi-asennossa.
Jos joku ihmettelee tuota T-kappaletta niin se on omatekoinen, 4mm rosteriputkesta tehty.
jamata kirjoitti:Tää sit koski vissiin vaa manuaalisäätimiä?
Juu unohtui mainita että manuaalisäätimistä on kyse. Noin pikaisen testiajon perustella voin sanoa että vaikuttaa sisätilojen lämpenemiseen yllättävän paljon. Noista keskisuuttimista tuleva ilma kun ei osu mihinkään ikkunaan eikä kylmään lattiaan.
Niin ja tuon modauksen jälkeenkin keskisuuttimet saa tarvittaessa kiinni tai pienemmälle kun niissä on molemmissa omat rullat joista ilmantuloa voi säätää.
Juu unohtui mainita että manuaalisäätimistä on kyse. Noin pikaisen testiajon perustella voin sanoa että vaikuttaa sisätilojen lämpenemiseen yllättävän paljon. Noista keskisuuttimista tuleva ilma kun ei osu mihinkään ikkunaan eikä kylmään lattiaan.
Niin ja tuon modauksen jälkeenkin keskisuuttimet saa tarvittaessa kiinni tai pienemmälle kun niissä on molemmissa omat rullat joista ilmantuloa voi säätää.
Häh? Kukahan minulle tuon sitten on jo modannut, koska noin minulla se toimii ihan normaalistikin
Joo eipä tätä vanhempiin B Omegoihin tartte tehdä. Niissä tulee keskeltäkin ilmaa kai joka asennossa. Tuossa -99 mallissa on jotain muutettu.
Vanhemmissahan on ero myös se että tuulilasipuhallus on siinä nupissa äärimmäisenä oikealla kun tässä se on keskellä. Ja muutenkin ne puhallussuunnat on erijärjestyksessä.
Häh? Kukahan minulle tuon sitten on jo modannut, koska noin minulla se toimii ihan normaalistikin
Automaatti-ilmastoinnilla oleviinkin kun saisi tuollaisen kikan, itse olen tapellut koko talven etusivulasien kanssa.
Normi asennossa kun ei tule kuin tuulilasille ja jaloille ja jos haluaa sivulaseille niin siitä on jätettävä vähintäänkin tuulilasin puhallus pois! onko kukaan tapellut saman asian kanssa?
autohan on -96 b omppu.