En tiedä onko siitä vikavalosta niinkään hyötyä(pitää silti korjata), mutta pitää koittaa lukea ne vikakoodit jollain konstilla.MiTu kirjoitti:
Aloittaisin kyllä virittelemällä sen valon kuntoon.... Saisi ehkä jotain osviittaa.
Epätoivoinen ongelma 2.0i kadetin ruiskussa..... RATKAISTU
Minäkun luulin että se vikavalo ilmoittaa JOS ON jotain vikaa ja vika koodit lukemalla selviää että MISSÄ on vikaa..... Vai pitääkö vikavalon olla kytkettynä toimimaan että voi lukea testerillä/ledi viritelmällä ne vikakoodit(siitä pistokkeesta jota mulla ei vissiin ole)... Ei kai sillä mittaristossa olevalla valolla niitä koodeja voi lukea vai voiko...?MiTu kirjoitti:Siihen koodien lukuun se valo just olis aika kiva..._Mikko_ kirjoitti:En tiedä onko siitä vikavalosta niinkään hyötyä(pitää silti korjata), mutta pitää koittaa lukea ne vikakoodit jollain konstilla.
(oon varmaan taas pihalla kuin lumiukko
Olin pihalla kuin lumiukko
No nyt rupesi hahmottumaan homma....
Luin tuolta vähän tietoa
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.u ... .htm#bosch
Pitääpä koittaa viritellä tuo vikavalo toimimaan... Pitää kehitellä mitkä johdot yhdistää(osaako joku neuvoa?) kun mulla ei löydy sitä liitintä auton johtosarjasta(pari sellaista irtonaista liitintä kyllä löytyy autotallin hyllyltä
) mistä nuo pinnit pitäisi yhdistää.
Voi PERSilja näiden "itse tehtyjen"(siis toisten tekemien) sähköviritelmien kanssa...
No nyt rupesi hahmottumaan homma....
Luin tuolta vähän tietoa
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.u ... .htm#bosch
Pitääpä koittaa viritellä tuo vikavalo toimimaan... Pitää kehitellä mitkä johdot yhdistää(osaako joku neuvoa?) kun mulla ei löydy sitä liitintä auton johtosarjasta(pari sellaista irtonaista liitintä kyllä löytyy autotallin hyllyltä
Voi PERSilja näiden "itse tehtyjen"(siis toisten tekemien) sähköviritelmien kanssa...
Täytyy kyllä ihmetellä miten sulla on sähköt kytketty tuohon autoon, ei kuitenkaan johtosarjoja tarvi tommosissa tekniikan muutoksissa alkaa tekemään uusiksi ollenkaan koska auton johtosarjaanhan ei tarvi koskea. Tietenkin jos autosi alunperin kaasari peli jossa "kutistettu" jotosarja niin vikavalolle ei välttämättä ole oikeita valmiita johtojavalmiina. Mutta nekin pystyy jälkikäteen tekemään, tuo liitin missä tuo paperiliitin juttu pitää tehdä edellyttää muistaakseni tätä "laajempaa" johtosarjaa mutta tuonkin kytkiksistä voisi kattoa ja rakentaa...
joku jolla on sähkökaaviot niin voisi jelpata sua, itellä kotona kovo jumissa missä kaaviot niin en voi auttaa
joku jolla on sähkökaaviot niin voisi jelpata sua, itellä kotona kovo jumissa missä kaaviot niin en voi auttaa
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
En tiedä onko raketissa valmiina tuota vikavaloa, mutta vekkulissa sv-koneella on tuo valo käytössä. Jossain kadetin m15 kuvissa tuo b-johto on ruskea/keltaraita, ja a on maa kuten tuolla ylhäällä sanottiin. Ja valonjohto ruskea/siniraita joka menee kabiiniin ja lampun toinen karva on plussa ja varmaan jo kytketty jos se on ollut käytössä._Mikko_ kirjoitti:Pitääpä koittaa viritellä tuo vikavalo toimimaan... Pitää kehitellä mitkä johdot yhdistää(osaako joku neuvoa?) kun mulla ei löydy sitä liitintä auton johtosarjasta(pari sellaista irtonaista liitintä kyllä löytyy autotallin hyllyltä) mistä nuo pinnit pitäisi yhdistää.
Mä olisin jo repinyt ne piuhat pihalle ja aloittanut alusta... Kannattaa muuten tutkia niitä kytkärin kanssa, ainakin omassa ml41:ssä on esim jossain tökkelissä joku hyppylanka joka saattaa olla vaikka tarpeellinen? Oisko just aldl linjassa ilmeisesti estämässä turhaa datan lähetystä, en tiedä liekö haittaakaan jos puuttuu. Samoin kat/eikat tai mt/at valinnat on tehty eri piuhotuksella, myös tuo jossain kinnereissä oleva nopeusanturin piuha kannattaa tarkistaa mihin se menee, oli itse anturia tai ei... Ja mahdollinen oktaaniplugikin on hyvä olla. Pommi mikä pommi..._Mikko_ kirjoitti:Voi PERSilja näiden "itse tehtyjen"(siis toisten tekemien) sähköviritelmien kanssa...
Juu nyt sain vikavalon toimimaan ja koodit luettua(olipahan taas johtohässäkkä). Pitääkö muuten A ja G nastat olla yhdistettyinä silloin kun auto on normaalisti käytössä(mihin se vaikuttaa)? Kuuluuko sen herjata vikakoodia 31 silloin kun auto ei ole käynnissä ja koodeja luetaan(12 12 12 31 31 31 12 12 12 jne)?
Tuommosta vikaa se herjasi lyhyen ajon jälkeen(1km).
71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage
Saako tuota lämpöanturia vaihdettua ja jos saa niin mistä saa uuden anturin. Vai joudunko etsimään uuden ilmamäärämittarin...?
Voikohan tuo olla nyt se vika mitä tässä metsästetään eli tuon takia ei katkaise polttoaineensyöttöä moottorijarrutuksissa?
Tuommosta vikaa se herjasi lyhyen ajon jälkeen(1km).
71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage
Saako tuota lämpöanturia vaihdettua ja jos saa niin mistä saa uuden anturin. Vai joudunko etsimään uuden ilmamäärämittarin...?
Voikohan tuo olla nyt se vika mitä tässä metsästetään eli tuon takia ei katkaise polttoaineensyöttöä moottorijarrutuksissa?
-
peppesopel
- 'Admiral'

Omassani lämpötila-anturi oli rikki ja vikavalo paloi välillä,ja oireet olivat juuri samanlaiset ajoittain,vaihdoin anturin ja siihen loppui viat(vähän kaikenlaista käyntipuolella)!Anturin saa vaikka motonetistä ja maksaa alle 20e!Aloittaisin siitä!
Omega 2,5 steinmetz caravan, Manta A ,Kadett Gsi cabrio, Vectra2.2 Monza 3.0E, Bedford blitz
Elä nyt sotke jäähdytysnesteen lämpöanturia ja imuilman lämpöanturia keskenään,ne on kaksi eri asiaa.peppesopel kirjoitti:Omassani lämpötila-anturi oli rikki ja vikavalo paloi välillä,ja oireet olivat juuri samanlaiset ajoittain,vaihdoin anturin ja siihen loppui viat(vähän kaikenlaista käyntipuolella)!Anturin saa vaikka motonetistä ja maksaa alle 20e!Aloittaisin siitä!
Eikös se imuilman lämpöanturi tuossa ilmamäärämittarissa ole ihan ntc-vastus?
Muistelisin,että joku täälläkin aikanaan kehui korjanneensa ilmamäärämittarin vaihtamalla tuon.