Huomionvalo
Huomionvalo
Ongelmani on seuraavanlainen. Omistan opel calibra 2.0i coupen -92, jonka olen hakenut hollanin maalta. Autossa ei tietysti ole ohjekirjaa ja valo syttyy mittaristossa. Valo näyttää ihan lampulta minkä sisässä olisi huutomerkki. Aluksi paloi pienempi huomiovalo, muuten samanlainen mutta oli sulkeissa ja se sammui jarrua painamalla. Missä mahtaa olla vika? mitä pitää korjata?
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Re: Huomionvalo
Jos tämä (väriltään oikeasti punainen) ->Crisulzki kirjoitti:Ongelmani on seuraavanlainen. Omistan opel calibra 2.0i coupen -92, jonka olen hakenut hollanin maalta. Autossa ei tietysti ole ohjekirjaa ja valo syttyy mittaristossa. Valo näyttää ihan lampulta minkä sisässä olisi huutomerkki.
merkkivalo palaa niin se tarkoittaa seuraavaa:- Brake System Hand brake on and/ or brake fluid level too low
Ja taas tämän (väriltään oikeasti oranssi) ->Crisulzki kirjoitti:Aluksi paloi pienempi huomiovalo, muuten samanlainen mutta oli sulkeissa ja se sammui jarrua painamalla. Missä mahtaa olla vika? mitä pitää korjata?
valomerkin kuuluukin käynnistyksen jälkeen jäädä palamaan kunnes kerran painat jarrua. Mikäli jarrun painamisen jälkeen valo ei sammu, jokin jarrupolttimoista on palanut (tai kontaktit huonontuneet).
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Mitäköhän kaikkea toi tarkottaa, kaikkia mahdollisia jarrujen osia? Itellä palaa/välkkyy todella epäsäännöllisesti.jeppe jääkarhu kirjoitti: Jos tämä (väriltään oikeasti punainen) ->merkkivalo palaa niin se tarkoittaa seuraavaa:
- Brake System Hand brake on and/ or brake fluid level too low
Corsa OPC -09
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Niinkun tossa sanotaan: käsijarrun merkkivalo ja/ tai jarruneste vähissä. Sun tapauksessa voisin veikata kyllä jonkin asteista kontaktihäiriötä käsijarrun suunnilta...djtonzah kirjoitti:Mitäköhän kaikkea toi tarkottaa, kaikkia mahdollisia jarrujen osia? Itellä palaa/välkkyy todella epäsäännöllisesti.jeppe jääkarhu kirjoitti: Jos tämä (väriltään oikeasti punainen) ->merkkivalo palaa niin se tarkoittaa seuraavaa:
- Brake System Hand brake on and/ or brake fluid level too low

Ok. Olin vaan jostain lukevinani että voi tarkottaa myös jarrupaloja ym.jeppe jääkarhu kirjoitti: Niinkun tossa sanotaan: käsijarrun merkkivalo ja/ tai jarruneste vähissä. Sun tapauksessa voisin veikata kyllä jonkin asteista kontaktihäiriötä käsijarrun suunnilta...
Ite kanssa veikkaisin tota kontaktihäiriötä, koska ainakin nesteet on kunnossa. No pitää tutkia..
Corsa OPC -09
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Noup, jarrupalojen valo on sellanen ympyrä jonka ulkokehällä molemmilla puolilla on kolmi-osaiset kaaret (ja kys. merkki on heti vilkkujen merkin jälkeen vasemmalla puolella) 
Jeps, itse lähtisin varmaan aluksi kattelee sieltä käsijarrukahvan suunnilta josko se katkaisija bugittais tms. Jos selviää niin ilmoittele mikä oli vikana?
Jeps, itse lähtisin varmaan aluksi kattelee sieltä käsijarrukahvan suunnilta josko se katkaisija bugittais tms. Jos selviää niin ilmoittele mikä oli vikana?