Moro!
Ihan uteliaisuudesta laitan tällaisen jutun tänne, elikkäs onko kukaan toteuttanut Calibran mittaristoa ledeillä tjsp. eli korvannut orkkis polttimoita hyperledeillä?! Itselläni sellainen vittumainen ongelma calibrassa, että päivällä ei näy mittariston valot ollenkaan... olisi siistiä jos ne näkyisi ja illalla sille "Dimmer" nappulalle mikä lie siinä valokatkaisimen alla tulisi myös samalla käyttöä.. kun voisi himmentää illaksi ettei häikäise.. nyt kun se katkaisin on käyttämättömänä eli aina ihan topissaan..
Jos joku on toteuttanut jonkunlaista hässäkkää calibran mittaristoon niin voisko saada kuvaa?! tai jotain millä mittaristoa sais sen verran kirkkaaks et valkoisista mittarinpohjista erottais päivälläkin ne lukemat.. nyt kun ne o päiväl iha sama ku mitää polttimoita ei edes olis..
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Eagle| kirjoitti:Itselläni sellainen vittumainen ongelma calibrassa, että päivällä ei näy mittariston valot ollenkaan... olisi siistiä jos ne näkyisi ja illalla sille "Dimmer" nappulalle mikä lie siinä valokatkaisimen alla tulisi myös samalla käyttöä.. kun voisi himmentää illaksi ettei häikäise.. nyt kun se katkaisin on käyttämättömänä eli aina ihan topissaan..
Jos joku on toteuttanut jonkunlaista hässäkkää calibran mittaristoon niin voisko saada kuvaa?! tai jotain millä mittaristoa sais sen verran kirkkaaks et valkoisista mittarinpohjista erottais päivälläkin ne lukemat.. nyt kun ne o päiväl iha sama ku mitää polttimoita ei edes olis..
Niin sen mittariston valon ei (käsittääkseni) kuulukaan olla päällä päivänvalossa: eli päivänvalossa sen himmentimen / säätimen pitäis olla pois päältä (oliko nyt vasemmassa laidassaan), näin ne nopeuslukemat ym. joihin se valo tulee näkyy tummana/ mustana valkoisessa taustassa. Ja taas hämärällä/ yöllä oikeassa laidassaan jolloin valot on kirkkaimmillaan ja nopeuslukemat ym. näkyy valaistuna kun taas tausta on tumma/ musta. Näin ainakin mulla toimii...
Voin jossain välissä ottaa havainnollistavia kuvia jotta käsität(te) mitä haen takaa
Eagle| kirjoitti:Itselläni sellainen vittumainen ongelma calibrassa, että päivällä ei näy mittariston valot ollenkaan... olisi siistiä jos ne näkyisi ja illalla sille "Dimmer" nappulalle mikä lie siinä valokatkaisimen alla tulisi myös samalla käyttöä.. kun voisi himmentää illaksi ettei häikäise.. nyt kun se katkaisin on käyttämättömänä eli aina ihan topissaan..
Niin sen mittariston valon ei (käsittääkseni) kuulukaan olla päällä päivänvalossa: eli päivänvalossa sen himmentimen / säätimen pitäis olla pois päältä (oliko nyt vasemmassa laidassaan), näin ne nopeuslukemat ym. joihin se valo tulee näkyy tummana/ mustana valkoisessa taustassa. Ja taas hämärällä/ yöllä oikeassa laidassaan jolloin valot on kirkkaimmillaan ja nopeuslukemat ym. näkyy valaistuna kun taas tausta on tumma/ musta. Näin ainakin mulla toimii...
Voin jossain välissä ottaa havainnollistavia kuvia jotta käsität(te) mitä haen takaa
Samallatavoin mullaki pelaa.. mut ku kattoo joitakin uusia golffeja.. nii niis näkyy mittaristo esim. sinisenä päivällä ja illal saa sitten himmennettyä.. eikä näin niin kuin ööppelis et päiväl ei ollenkaa illal vain.
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Nyt tulee legendaarinen kysymys: Mistä saan ostettua tai tulostettua calibraan mittarintaustat?
Juu on kysytty sataan kertaan, mutta löytyy hakukoneella asconaan, kadetteihin, vectraan yms. mut ei calibraan vaikka miten kiroilisi. Kiitos jo etukäteen.
jeppe jääkarhu kirjoitti:Voin jossain välissä ottaa havainnollistavia kuvia jotta käsität(te) mitä haen takaa
No niin, tossa olis nyt kuvat mittaristosta:
- päivänvalossa siten, että säädin on pois päältä- asennossa ( klik! )
- ja iltapimeässä siten, että säädin on päällä- asennossa ( klik! ).
En tiedä teistä muista mutta mä näen noi numerot ym. erittäin hyvin niin päivällä kun yöllä
Mistäs oot saanu noi mittarintaustat? Itse oon ettiny tollasia joissa olis nopeusmittari 240km/h asti, mutta en ole löytänyt...
Vai oletko ostanut jostain?
jeppe jääkarhu kirjoitti:Voin jossain välissä ottaa havainnollistavia kuvia jotta käsität(te) mitä haen takaa
En tiedä teistä muista mutta mä näen noi numerot ym. erittäin hyvin niin päivällä kun yöllä
Mistäs oot saanu noi mittarintaustat? Itse oon ettiny tollasia joissa olis nopeusmittari 240km/h asti, mutta en ole löytänyt...
Mul on just samanlaiset.. DTM Edition calibroiden vakiovarusteita? ;P
Taitaa jeppe jääkarhun -95 calibrassa olla valkoiset mittarinpohjat vakio kamaa... eli ainakin -95 --> taitaa kaikki mittaristot olla calibrassa valkoisella mittarinpohjilla
Jep, ihan vakiokamaa (DTM Edition) (myös öljynpaine- ja volttimittareiden taustat valkeat ja valot toimivat samalla tavalla kuin "päämittaristossakin")