MItenköhän saisin G Astran original VDO cdr500 -mankan irti? Ei ole niitä alkuperäisiä irroittimia, joten joutuu itse soveltamaan. Vanhoista aihetta käsittelevistä jutuista löysin seuraavanlaisen ohjeen:
"kuusioruuvit auki ja sen jälkeen irroitusraudat niistä reiistä sisään. Raudat lukittuvat soittimeen ja sitten vaan soitin vedetään irti. Vaihtoehtoisesti voi käyttää esim. kaasuhitsauslangan pätkiä irroitusrautojen tilalla, niillä voi vaan joutua hetken puuhasteleen."
Olen ottanut paneelista ruuvit irti ja nyt kysymys kuuluukin, että miten nämä irroitusraudat pitäisi lukittua kiinni mankkaan? Katselin koloihin ja ei osunu silmään mitään kahvaa yms. mihin irroitusraudat voisivat lukittua. Ovatko alkuperäiset irroitusraudat minkä muotoisia ja miten päin ne kiinnittyvät mankkaan (jos esim. koukkumaiset)? Väänsin klemmareista koukkuviritelmät, mutta eipä ollut mitään apua. Alkaa turhauttaa...
Ittekkin turhauduin 20minuutin kokeilun ja tökkimisen jälkeen. Sitten lähti hieman "väikisin" vetämällä/kampeamalla talttapäisellä ruuvarilla se ulos. Ihan hyvin lähti,eikä mikään hajonnut tms. Muutama naarmu taisi mankan reunoihin tulla, mikä ei haittaa menoa, kun ei näy, eikä vaikuta toimintaan. Sitten myin sen lootan huutonetissä ja on onnellinen olo nyt
jos ei niit irrotus rautoja löydy.... ni toimiva konsti on ottaa 4kpl 2,5mm hitsauspuikkoa ja niistä tietty päällyste hakataan pois ja sit vaa reikii ni joha rupee irtoo! ei tuu naarmuja ja mikää ei hajoo eikä tarvii väkisin väännellä!
janir82 kirjoitti:Ittekkin turhauduin 20minuutin kokeilun ja tökkimisen jälkeen. Sitten lähti hieman "väikisin" vetämällä/kampeamalla talttapäisellä ruuvarilla se ulos. Ihan hyvin lähti,eikä mikään hajonnut tms. Muutama naarmu taisi mankan reunoihin tulla, mikä ei haittaa menoa, kun ei näy, eikä vaikuta toimintaan. Sitten myin sen lootan huutonetissä ja on onnellinen olo nyt
Eli siis kunnon ruuvari ja vaan yksinkertaisesti väännät mankan irti? Väänsitkö sivuista vai ylä-/alapuolelta mankkaa?
Sivuilta väänsin. Toinen sivu lähti tosi iisisti, mut kanitti hieman toiselta. Noh, lähti se sieltä sit ku vähän irvisti Mutta, jos sulla on noita hitsaustikkuja ni kokeile vaan niillä ekana. Ruuvarin päälle tietenkin kannattaa joku kangas laittaa kolhujen jne minimoinniksi. Kyllä se sieltä lähtee
janir82 kirjoitti:Sivuilta väänsin. Toinen sivu lähti tosi iisisti, mut kanitti hieman toiselta. Noh, lähti se sieltä sit ku vähän irvisti Mutta, jos sulla on noita hitsaustikkuja ni kokeile vaan niillä ekana. Ruuvarin päälle tietenkin kannattaa joku kangas laittaa kolhujen jne minimoinniksi. Kyllä se sieltä lähtee
Valitettavasti ei noita hitsaustikkuja ole, joten täytyy vaan turvautua ruuvariin ja veivata sillä. Saas nähdä kuis käy .
Semmonen lisäys vielä, et ku kampesin niin mulla siis se koko mankka lähti sen soviteraudan kanssa sieltä, eli ei vaan pelkkä mankka Hyvin se menee..otat vaan iisisti. Sit ku ei irtoo ni päästät raivon kehiin ja silloin irtoo
Itse otin omasta autostani pienillä kuusiokulma avaimilla. Sattu olemaan sen verran monta.
VW Passat CC
BMW e46 330d ex.
Audi A6 4.2 V8 Quattro ex.
Audi A4 1.9TDi ex.
Opel Vectra B X25XE ex.
Opel Vectra B X20XEV ex.
Opel Corsa B C14NZ ex.
Opel Vectra A C20XE (R.I.P)
janir82 kirjoitti:Semmonen lisäys vielä, et ku kampesin niin mulla siis se koko mankka lähti sen soviteraudan kanssa sieltä, eli ei vaan pelkkä mankka Hyvin se menee..otat vaan iisisti. Sit ku ei irtoo ni päästät raivon kehiin ja silloin irtoo
Lähtihän se! Jos ei muuta ole, niin suosittelen 2,5mm tai 3mm sukkapuikkoja . Itse kokeilin 2,5mm ja oli vähän pienet. Tyrkkäsin kuitenkin ne niihin neljään koloon ja käytin vielä varovasti ruuvaria reunoista taivutteluun, niin hyvin irtosi. Lähti koko hoito nätisti. Kiitän kaikkia neuvoistanne!
ite kävin ostaa nuo irrotus rauat jostaki tele liikkeestä joka huoltaa nuita soittimia, tais maksaa 1e vai oliko 2. varmaa helpoimmalla pääsee kun hakkee semmoset, kun että rupiaa käyttää väkivaltaa.