Epärehellinen ostaja..
Vakuutusyhtiössä olen käynyt parikin kertaa, eivät suostu katkaisemaan vakuutusta ilman luovutustodistusta tai ilmoitusosaa.
Seisonnassakin on nuo muttansa kuten Rak jo mainitsikin..
Mitenkäs tuon rekisteristä poiston kanssa kun ei ole kilpiä? eikös niiden puuttuessa pitäisi olla rikosilmoitus mukana? Autoahan ei kuitenkaan ole varsinaisesti varastettu.
Ja oli tämä kaveri muuten käynyt pokkana katsastamassakin tuon auton vaikka on vielä mun nimissä
Seisonnassakin on nuo muttansa kuten Rak jo mainitsikin..
Mitenkäs tuon rekisteristä poiston kanssa kun ei ole kilpiä? eikös niiden puuttuessa pitäisi olla rikosilmoitus mukana? Autoahan ei kuitenkaan ole varsinaisesti varastettu.
Ja oli tämä kaveri muuten käynyt pokkana katsastamassakin tuon auton vaikka on vielä mun nimissä
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Tuo nyt ei ole outoa...toope kirjoitti: Ja oli tämä kaveri muuten käynyt pokkana katsastamassakin tuon auton vaikka on vielä mun nimissä
Sehän on ihan sama kuka sen auton katsastaa. Noita katsastuskäyntejä tekee korjaamotkin asiakkailleen.
Kyl se poliisi on varmaan fiksuin veto sen jälkeen, kun oot ottanu yhteyttä ostajaan, että otappa se auto omiin nimiis.
Jos ei suostu. Ota auto takaisin itelles. Sehän on sun nimissä.
Sää sen omistat ainakin paperilla.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
kotturat
vuoden alusta muuttuneeseen lakiin on jäänyt porsaanreikä ja pystyt tekeen auton myynti-ilmoituksen yksipuolisella luovarilla, eli myyjänä täytät irtoluovariin omat tietosi, auton tiedot ja ostajan tiedot (ostajan tiedot voit vaikka keksiäkkin ne, EIVÄT KUULEMMA "KERKEE TARKISTAAN" AKELLA!!! sotu kohtaan vaikka puh.no) sit vaan vakuutusyhtiöön ja akelle. on muuten akella vuoden alusta, sutkien tekemiä yksipuolisia huijausluovareita kuulemma jo paljon.. moni on huomannut "ostaneensa" auton vasta sitten kun ovat saaneet verolapun ja parin tonnin maksulapun seitsemän päivän sisällä tekemättä jääneestä rekisteröinnistä ->raksuttaa "päiväkohtaista sakkoa". toimi nopeasti sillä eiköhän toi homma muuteta mahdollisimman nopeasti takaisin entiseen malliin, tai ainakin toivotaan niin.
Tuo olisi huippu veto, että ilmoittaa varastetuksi ja vielä vaikka vihjaisee millä suunnalla se on liikkunut. Jos ei mitään kauppakirjoja tehty, niin auto on edelleen sinun nimissä siihen asti, kunnes vastapuoli käy esim. rekisteröimässä omiin nimiinsä. Tosin tuo yllä mainittu "käy hakemassa takaisin" ei sekään mikään huono vaihtoehto ole 
, ite möin vuonna 2004 vanhan mitsun rähjän pois ja sovittiin ostajan kanssa suullisesti että se maksaa auton 3 erässä, noh minä tymänä ja luottavaisena täytin luovarit ja möin auton, ja puolet rahoista jäi saamatta, minkään kautta en voi niitä rahoja saada koska maksu suunnitelmaa ei ollu laitettu paperille per... ja todistajien nimet oli tekaistuja, no mitä tästä opin, ainakin sen että älä luota kehenkään auto kaupoissa, ja täytä aina luovarit tarkasti ja tee paperille maksu suunnitelma jos myy erissä. Aina saa oppia kaiken kantapään kauttaToivottavasti se tyyppi on edes maksanut sen auton Itse olen sitä mieltä että autokaupoissa pitäisi aina tehdä myös kauppakirja ettei myyntiehdot ja summa jäisi vain kuuroille korville Harkitsisin ilmoituksen tekemistä poliisille