Vapaavirtaussuodatin ja talvi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
JS34
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JS34 »

Ei tolla kartiosuodattimen käytöllä on väliä mikä keli on.
Mulla on ollu Greenin kartio ympärivuotisessa käytössä kohta 3-vuotta, eikä millään kelillä ole ollu mitään ongelmaa.
Ei vanhassa ecotecissä (C18XEL:ssä), eikä nykysessäkään (C20XE:ssä).
...pakkasia on ollu välissä yli 30 asteen ja moitteetta toimii.

Oisko siellä joku alipaine letku kiinni huonosti, letku rikki tai imusarjan tiiviste vuotaa...?
Vuoto vois olla vielä niin pieni että ei herjaa vikakoodiakaan.
Kuva
Wiseguy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Wiseguy »

Niin se ääni kuuluu kylmällä koneella ja siis todella äännekkäästi. sit hiljenee sopivaks ku rikastin lähtee pois ja kierrokset laskee. Tyhjäkäyntimoottori taitaa mennä putsaukseen. Tänä aamuna annoin käydä sen lämpimäks ja tyhjäkäynti seilaa jatkuvasti, ei tosin ku jotain 750-900rpm väliä. Se on kyllä aika reilun kokonenki se suodatin(200mm x 120mm x 76mm)ku kaverille tuli väärä nii ostin sen edullisesti sit siltä pois :roll: . Pitää tosiaan ensin tarkastaa noi imu+alipaineletkut 8) .
Itseäni olen aina kiittänyt ja kiitosta on riittänyt.
JonTTe1
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja JonTTe1 »

Hmm, itse asensin eilen b omppuuni apexin vapaavirtaussuodattimen..
Tänään tuli kiinnitettyä enemmän huomiota lämpöihin, siellä 90 ja alle se melkeen koko ajan pysyi, välillä kävi vähä reilu 90..
Tavallisella putsarilla lämmöt oli aina 90-95 välillä..
Tuntuu että bensankulutus olisi kasvanut aivan hirveästi tuon apexin lisäyksen jälkeen joten onko mahdollista että kone käy ns. liian kylmänä ja kuluttaa enemmän bensaa..?
Vastaa Viestiin