Nykii yms :)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Raven
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Raven »

Eli, toi mun kadetti (20xe) on kesästä asti tehny nii, että vaihde päälläku kaasun löysää, nii jääny miettimään että katkaisisiko bensan syötön vai ei. Eli moottorijarrutus on ollut nykivää. Nyt se on pahentunut, ja se jättää kierrokset korkealle, siis kierrokset ei laske kun kaasun löysää, pikemminkin vaan nousee.
Myös pintakaasulla ajaessa auto nykii vähän.
Kylmänä, ensimmäisten viiden kilometrin aikana kaasu toimii normaalisti.

Mikähän tossa vois olla? Varmastikin bensapuolella? Onkos noissa mitään yleisvikaa eli joku säädin tms jumiutuu tjs?
Raven
'Agila'

Voikos muuten vika jäähdytysnesteen anturissa aiheuttaa tollasta? Eli se luulisi että kone on kylmä ja työntaisi enemmän polttoainetta? Anturi oli kunnossa, mutta liitin oli aika huonossa hapessa. Pienen rämppäksen jälkeen auto ei nykinyt ja kierroksetkin laski, mutta vähän laiskasti.
Brutal
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Brutal »

Vois olla vaikka pieni ilmavuoto imupuolen letkuissa? Ruiskun suuttimet ei mene kunnolla kiinni?
Signature tai silleen...
Raven
'Agila'

Eipä se pitkää toiminukkaa, alko taas nykii ja kierrokset jäi korkeelle. Kyllä toi mun mielestä on bensa juttu, koska välil toi tekee nii et ku käynnistää, ni se sammuu heti ja sit ei millää lähde käyntiin, ja bensa haisee. Eli tuntuis et sais liikaa.
Noh, parsinpas äkkiä ton mun toisen gsi:n kasaan et pääsin opiskelupaikalle, nyt saa korjaamon väki selvitellä mikä oli :smile:

Mut oon ollu aikamonen gsi:n kyydissä missä on vähän kierrokset jumitanu, onks toho mitää yleistä miks noin käy?
'89 Raketti
'Agila'

Viesti Kirjoittaja '89 Raketti »

Noh, yx yleisvika on ainakin just siellä bensapuolella... kurkkaas konehuoneeseen ja tarkista se ..olisko nyt ollu jonkinmoinen paluupuolen bensaletku.. se on liian lyhyt, joten se tekee liian tiukan mutkan ja auto "tukehtuu" kun löpö ei kulje:(

Mun Kadetist korjattiin just syksyllä ko vika...
'89 Raketti
'Agila'

Viesti Kirjoittaja '89 Raketti »

noh..eipä toi tainnu liittyä ihan aiheeseen...mutta muille sitten tiedoksi, ketä kadettia ovat ostamassa...vikoja löytyy :'(
Raven
'Agila'

Okei, eli se sai liikaa bensaa johtuen viallisesta jäähdytysneste anturista. Mutta samalla tuli ilmi et tulpat oli väärät, imupuolella vuoto ja ruiskun läppä (tjs) ei menny kiinnisaakka... :smile:
SorZa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja SorZa »

Minkäs hintanen remontti oli?
Raven
'Agila'

Töistä 0€, on hyvät suhteet korjaamoon (hyvä kun voi itte käyttää kaikkee mitä sieltä korjaamolta löytyy, työkaluista ym ei oo pulaa), osat maksan tekemällä vähän jotain töitä vastapalvelukseksi. Ja en oo ottanu selvää mitä osat makso, niitä oli tulpat, jäähdytysnesteen anturi, ite tehty tiiviste imupuolelle. Ja öljyt kun niin bensaiset olivat.
mfsniper
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mfsniper »

Itse kun -91 C16NZ:ssa valittelin samaa niin merkkiliikkeessä neuvottiin vaihtamaan sytkäosat, sillä kertaa laitoin pelkät tulpanjohdot, ja se auttoi. Neuvoivat laittamaan (luonnollisesti) niiden myymät johdot, koska sytkäjärjestelmä kuulemma jotenkin tutkii sytytystä ja jos se huomaa virhetilan (joka voi tulla esim. läpilyönnistä) niin se nostaa tyhjäkäyntikierroksia. Eli hyvät sytkäosat vaihtaisin vanhojen tilalle.

-Jake
Vastaa Viestiin