Ascona B i320(uudet kuvat 19.8-08)
ascona b i320
Niin 400 satasen siviili versiossahan on c-common taka-akseli ja tuenta ihan niinkuin kilpa versiossakin. Kun asiaa aikanaan Huuskoselta kysyin oli hänen perustelunaan valmistus määrät. Ascona 400 mallia on tehty x000kpl kun taas Mantaa on tehty B-ryhmän vaatimuksen mukainen 200kpl Ascona oli luokiteltu ryhmään 4 ja luokittelu määrä oli huomattavasti suurempi. Joten auto katsoaan/tiin mallisarjaan kuuluvaksi. Voin olla saanut vääräkin tietoa mutta näin minulle on asia kerrottu puhelin keskustelussa.
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Re: ascona b i320
ok ok.. tauhkaan itse nyt tässä vain sitä, että jos Ascona 400 olisi vertailumalli niin olisi tekniikanvaihtajilla aika kova puhdetyö rakentaa 400sen tuennat vakioon koppaan. Ja toki ne 279mm levyjarrut taaksekin, eikä mitään rumpuja. Eihän vertailussa muuten olisi mitään järkeä, jos auto ei konetta (ja laatikkoa) lukuunottamatta olisi vertailumallia vastaava. Sehän olisi kuin että apinasta tehdään tiikeri maalaamalla viirut kylkeen.telwin kirjoitti:Niin 400 satasen siviili versiossahan on c-common taka-akseli ja tuenta ihan niinkuin kilpa versiossakin. Kun asiaa aikanaan Huuskoselta kysyin oli hänen perustelunaan valmistus määrät. Ascona 400 mallia on tehty x000kpl kun taas Mantaa on tehty B-ryhmän vaatimuksen mukainen 200kpl Ascona oli luokiteltu ryhmään 4 ja luokittelu määrä oli huomattavasti suurempi. Joten auto katsoaan/tiin mallisarjaan kuuluvaksi. Voin olla saanut vääräkin tietoa mutta näin minulle on asia kerrottu puhelin keskustelussa.
Jos nyt palaan vielä alkuperäiseen aiheeseen, niin kannattaa varmaan vähän rauhoittua tuosta punaniskameiningistä eri moottorimerkkien suhteen. Tärkeintä on, että autot liikkuu ja omistajat tyytyväisiä.
Joskus olen itsekin ollut ensimmäisenä meuhkaamassa kun joku on pistänyt foordia ooppeliin tai jotain vastaavaa, mutta mit siitä. Siellä ne maantiellä liikkuu ja talitintit hyppelee puissa edelleenkin.
ascona b i320
Jep pääasihan on että rakentaja on tyytyväinen autoonsa
Oli nyt millä moottorilla tahansa.
Oli nyt millä moottorilla tahansa.
Re: ascona b i320
Ascona 400 1979-1981 268 kpltelwin kirjoitti:Niin 400 satasen siviili versiossahan on c-common taka-akseli ja tuenta ihan niinkuin kilpa versiossakin. Kun asiaa aikanaan Huuskoselta kysyin oli hänen perustelunaan valmistus määrät. Ascona 400 mallia on tehty x000kpl kun taas Mantaa on tehty B-ryhmän vaatimuksen mukainen 200kpl Ascona oli luokiteltu ryhmään 4 ja luokittelu määrä oli huomattavasti suurempi. Joten auto katsoaan/tiin mallisarjaan kuuluvaksi. Voin olla saanut vääräkin tietoa mutta näin minulle on asia kerrottu puhelin keskustelussa.
Manta 400 1981-1984 245 kpl
Vertailukohtana Mantan sarjatuotantovertailumalliksi kelpaava:
Manta B i200 1983-1984 n. 4000 kpl (125 hv/5900rpm, 163 Nm/4700 rpm 2.0E CIH, LE-Jetronic)
- ASCONAi320
- 'Kadett'

- ASCONAi320
- 'Kadett'

niin niistä kutosen äänistä sen verran et itse tykkään tuon http://www.vsmotor.no/filmer.html äänistä vaikka onkin jatke.
olisihan se ihan kiva ku omassa autossa olisi samat lukemat
olisihan se ihan kiva ku omassa autossa olisi samat lukemat
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09