Mitä tekisitte tällaisen lommon kanssa?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
NoFear
'Diplomat'
'Diplomat'

Mitä tekisitte tällaisen lommon kanssa?

Viesti Kirjoittaja NoFear »

P*rkele kun on vaikee päättää mitä tekis ton lommon kanssa mikä tuli viime kesänä pienessä kontaktissa toisen auton kanssa (oma vika). Siitä asti oon autolla ajanu tekemättä lommolle mitään kun ei se ole itseäni juurikaan haitannut. Tän ikäsessä autossa kun mun mielestä saa jo vähän käytön jälkiä ollakkin.
Nyt kuitenkin keväällä aion Calibrasta luopua niin oon miettiny, että kannattaako toi myydä tollasenaan vai korjauttaa toi lokasuoja jossain pajalla. Oon kyselly tolle hommalle kustannusarvioita niin hinnat on ollu 400-500e (sis. lommon oikaisun ja lokasuojan maalauksen).

Eli mikä teidän mielestä olis paras vaihtoehto:
a) Myydä se tuollaisenaan ja ottaa hinnasta pois esim. 500e lommon takia
b) Korjauttaa toi peltisepällä
c) Ostaa jostain purkuautosta ehjä lokari ja maalauttaa se korin väriin

Yks vaihtoehto olis tietenkin, että ite ottaa lokarin pois ja koittaa painaa sieltä sisäpuolelta sitä takaisin muotoonsa. Tossa on tietenkin vaarana se, että maali lohkee ja tuskin se tulis muutenkaan onnistumaan...

Ja valmiiks oikeen väristä lokaria oon ettiny, mutta niitä ei löydy kun toi on suht harvinainen väri Calibrassa ainakin Suomessa.

Ja kuva:

http://i44.photobucket.com/albums/f10/J ... 90_IMG.jpg

Laittakaa mielipiteitä :)
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Halvimmaksi tulisi ehkä ostaa se uusi/käytetty lokari ja maalauttaa se. Näin itse tekisin.
Oraakkeli
Minut on bannattu!

Viesti Kirjoittaja Oraakkeli »

Itellä täysin samanlainen lommo, edellinen omistaja onnistunu kärryn kolauttamaan just tuohon kohtaan.
Lokasuojan vaihtamisellahan tuosta selviää, ainoa mikä itseä vähän mietityttää on se, että tuleeko tuosta uudesta ja maalatusta loksusta ihan eri värinen kun muusta autosta.
Saab 9000 CSE 2.3T -95
Opel Vectra 2.0 GLS -90 (projekti)
NoFear
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja NoFear »

Oraakkeli kirjoitti: Lokasuojan vaihtamisellahan tuosta selviää, ainoa mikä itseä vähän mietityttää on se, että tuleeko tuosta uudesta ja maalatusta loksusta ihan eri värinen kun muusta autosta.
No sehän se tässä itseänikin mietityttää. Hyvinkään sveitsinportin autossa ainakin vakuutteli, että saisivat siihen saman sävyn kun muussa autossa kerta kysessä on alkuperäisväri, mutta tiedä sitten :-? Ainakin maalausvehkeet ja taito pitäs maalarilla olla kohillaan :roll:
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

Loppuauton kun myllyttää kunnolla, tulee aivan hyvä 8)
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

Varautuu ostamaan uuden loksun ja maalaamaan sen. Ennen sitä yrittää oikoa ton. Eipä ole mitään hävittävää jos menee puihin.
TBD
Hartikainen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Hartikainen »

Ei juma. tollasia olen oikonut bimmerin pelleistä ja muutaman tuosta sigun auton ovesta. Nythän tuossa on se ongelma, että pelti on "venynyt". Heti jos olisi lokasuojan irroittanut ja painanut suoraksi aluksi ja hakenut muotoja kumivasaralla kevyesti napauttelemalla ja kokeilemalla. Varovaisuuden kanssa toki! Vaarana tuossa on vaan se, että maali lähtee lohkeilemaan, kuten auton omistaja jo mainitsi...
'94 Audi V8 & ´90 Audi 200 20v
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Ite pamauttasin tota vähä ja kattosin mitä tapahtuu, jos ei parane niin "uus" lokari ja se maalarille. Halvimmalla pääse näin jos ei itte tota viitti/osaa paikata. Ja kunnon maalari kun homman tekeen niin tuskin tuut eroja ainakaan helpolla huomaan uuden ja vanhan maalin väliltä.

Tulevat ostaja ehdokkaat ei tykkää tosta vaikka kuinka kertosit että korjaus maksaa 500€ ja hinta on sen verran halvempi jne. Ne menee ja ostaa naapurilta toyotan. :D
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Lasikuidulla suoraksi ja Bilteman paukkupullosta väriä päälle. :D
Saintiel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Saintiel »

hmm ainakin kyselin omaan kadettia tota saako ne sävyyn niin ne yrittää katsoa värikartalla yhtä tumman ja saman värisen ja sit ne sekottaa sellatteen maalin. sit vaan myllyä koko autolle ja ei eroa pitäis huomata:P siis kun on maalattu.
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Osta käytetty ja maalauta se jos kerta oot myymässä ei kannat uutta ostaa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Vastaa Viestiin