B-omegan valot vilkkuu...
B-omegan valot vilkkuu...
eli mv6:sen ajotietokone sekä ajovalot,vilkkuvat/heijaavat edestakaisin kirkkaasta himmeäksi,kun auton laittaa kylmänä käyntiin.....?MISSÄ VIKA??Ongelma katoaa kun lähtee liikkeelle?? 
b-omega valoista
eli mikään merkkivalo ei pala,siis häiritsevästi,laturin kimppuun siis...!!
Itse ihmettelin syksyllä samaista vikaa omassa ompussani. Vika löytyi. Vika ei ole laturissa. Vika on ilmapumpussa. Pumppu on sähkökäyttöinen. Pumppu on jumissa!. Kyseinen pumppu pumppaa ilmaa pakosarjaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä. Sitä tapahtuu muutamien kymmenien sekuntien aikana. Valot vilkkuvat siksi kun ohjausjärjestelmä yrittää käynnistää pumppua, muttei se käynnisty sen ollessa jumissa. Valojen lupsuttelu on seuraus siitä että pumppu ottaa paljon virtaa vaikkei käynnisty. Ohajusyksikkö yrittää useita kertoja ohjata pumppua päälle, mutta ohjausyksikköön on rakennettu jonkinlainen virtaraja pumpun ottamalle virralle. Pumppu sijaitsee kuskinpuolella, etupuskurin takapuolella pyöräkotelossa. Itse otin koko pumpun pois. Ei vaikuta lämpimän moottorin päästöarvoihin. Kylmänä pakokaasu tuoksuu vain pahemmalle. Haynesin korjausoppaasta voit käydä lunttaamassa tarkempia tietoja.
OPEL sähkömiehen luonnollinen valinta!
tuonhan ei kuiteskaan pitäisi vaikuttaa valojen vilkkumiseen lämpimänäx20xev kirjoitti:Itse ihmettelin syksyllä samaista vikaa omassa ompussani. Vika löytyi. Vika ei ole laturissa. Vika on ilmapumpussa. Pumppu on sähkökäyttöinen. Pumppu on jumissa!.
esim. liikennevaloissa, eihän?
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
kiitos tiedoista
taitaa tosiaan olla vika siinä pumpussa,kun sieltä kuskin puolen lampun alta kuului tässä yksi ilta jotain epämääräistä jurinaa...tarttee varmaan repiä se pumppu pois,ku kyselin uuden hintaa niin opelilta vastaus oli vaatimattomat 373euroa...huhhuh!!
Re: kiitos tiedoista
auts³nikupa kirjoitti:vastaus oli vaatimattomat 373euroa...huhhuh!!
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW