Kiilotetut kannet
- 2slow4motion
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kiilotetut kannet
Millai noio gyntterit mahtaa saada noista venttilikopista
peilikirkkaita?
peilikirkkaita?
Opel Calibra 4x4 turbo vm. 95
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Opel vectra GT vm.90
2Slow4Motion
Re: Kiilotetut kannet
hiomalla niin hemmetisti esim aluksi hiomapaperilla pahimmat ja sitten dremelillä ja hiomatahnalla..2slow4motion kirjoitti:Millai noio gyntterit mahtaa saada noista venttilikopista
peilikirkkaita?
-
ooppeli123
- 'Admiral'

- Viesti:
Mää kiillotin C20XE-venttiilikopan ja jakopäänkopan, meni muistaakseni näin:
-Maalinpoisto
-Hionta 80, 120, 240
-Vesihionta 240, 320, 400, 500
-Hionta sinolilla 400, 500, 600, 800
-Autoglym Metal polish:lla kiillotus laikalla kahteen kertaan
Aika hyvä tuli, vaikka saattas tulla vieläkin parempi jos muutaman kerran useemmin laikkais tolla autoglym:llä...
...se miks toi hionta vaihdettiin sinoliin on se että sillä ei mene paperi tukkoon niin helposti ja tulee siistimpi pinta nopeemmin.
-Maalinpoisto
-Hionta 80, 120, 240
-Vesihionta 240, 320, 400, 500
-Hionta sinolilla 400, 500, 600, 800
-Autoglym Metal polish:lla kiillotus laikalla kahteen kertaan
Aika hyvä tuli, vaikka saattas tulla vieläkin parempi jos muutaman kerran useemmin laikkais tolla autoglym:llä...
...se miks toi hionta vaihdettiin sinoliin on se että sillä ei mene paperi tukkoon niin helposti ja tulee siistimpi pinta nopeemmin.

-
Vectra A MV6
- 'Admiral'

Tuolta pitäisi löytyy www.Lenk-Opel-tuning.de
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
-
viiksimies
- 'Senator'

Itse ostin halpakaupasta tahnaa, millä kiillottuu kyllä kaikki metallit peilikirkkaaksi mitä olen testaillut. Fillarin ja enskaprätkän takaswingit, kupari, teräs yms. Olikohan nimi autosol tms. voin tsekata merkin tallissa kulkiessani. Semmonen ruskea-musta tuubi.Lallevihtinen kirjoitti:Tyhmä kysymys: Mitäs ainetta kiillotettavan esineen tulisi olla että se myös rupee kiiltämään? Linkissä näytti aluvanne kiiltävän komeesti...rupesin miettiin että saiskohan omegan imusarjasta kiiltävän...
Ennen kiilloitusta kannattaa puhdistaa mahdollisimman hyvin pinnat. Tahna kyllä poistaa myös lian, mutta tahnaa ja rättejä menee likaisen pinnan kanssa poskettoman paljon. Jos pinta on epätasainen, niin saa varata aikaa että kiillottuu.
Olen kiillottanut tuon Mantzel:n resonaattorin ja seuraavaksi olis projektina tuo imusarja... Kaippa sen kiiltämään saa...Lallevihtinen kirjoitti:Tyhmä kysymys: Mitäs ainetta kiillotettavan esineen tulisi olla että se myös rupee kiiltämään? Linkissä näytti aluvanne kiiltävän komeesti...rupesin miettiin että saiskohan omegan imusarjasta kiiltävän...
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Re: Kiilotetut kannet
Mitähän muuta pikkunippeleitä tuolta konehuoneesta vois kiillotella ku tuo venakopan kansi ja imusarja?
Venakopan kannen oon jo kiillottanu (tuli aika hyvä) ja kesällä suuremman remontin yhteydessä koitan tuota imusarjaa.
Venakopan kannen oon jo kiillottanu (tuli aika hyvä) ja kesällä suuremman remontin yhteydessä koitan tuota imusarjaa.
Vectra A GL 2.0i [20NE]