nyt se ei haluu nähdä mua enää koska oon kuulemma mulkku
hah..ei mikää menetys..
Tuosta tulikin mieleen. Olin omistanut Opelin jo monta vuotta, kun ilmeni tarvetta kakkosautolle. Yhdessä liikkeessä iskin silmäni todella hienoon ja hyväkuntoiseen -96 323F:ään. Eipä tarvinnut käydä kuin 5 minuuttia ajamassa, niin selveni että moista en osta ikinä. Järkyttävän jäykkä meno vakiojousillakin - semmoinen pompottaja, hirvittävä meteli -soralla ääni kuin betonimyllyssä, surkea ohjaus, onnettomat penkit, tehoton(moottorikokoon nähden - 1.5i) jne. Olin kyllä ihmeissäni, koska Astra on kuitenkin mallina paljon vanhempi.olio^^ kirjoitti: samaa voi sanoo masukoista, ukon vm93 323:sen rattiin loikkasin sen jälkeen ku 2,5v olin omegalla ajellu, tuntu et ois ajokoiran selkään loikannu,

miksainamie kirjoitti:TJT kirjoitti:Opelistahan aina puhutaan paskaa ja suurin osa ei edes tiedä minkä takia haukkuvat.
Joku on vain joskus sanonut,että opel on paska ja sen mukaan sitten eletään ilman mitään kokemuksia.
Otetaan esimerkiksi 90-luvun taitteen E-kadetti ja samanikäinen accordi.
Uskallan väittää,että suurempi osa honduraksista on läpimätiä verrattuna kadetteihin.
Siltikään harvemmin kuulee samanlaista läppää hondien ruosteongelmista...
En kyllä ottaisi tuon ikäistä Kadettia ruostevertailuun minkään toisen auton (no ehkä samanikäisen Omegan(-toki myös poikkeuksia on)) kanssa..
Ps.Kyllä Kadettikin on aika luikero ajella kun alatukivarret ovat ruostuneet irti..Puhumattakaan siitä jos auto nyykähtää takajalkatilan kohdalta "kevyen" ruostumisen seurauksena..
Primeraan en sano mitään muuta kuin, paskaa tuuria. Näitä maanantai kappaleita riittää nykyään joka automerkillä, kappaleita mitkä pitäisi korkeintaan upottaa suohon. Tosin ei tuo ollut vielä edes paha vikalistaAztaroth kirjoitti:Jos lähdetään tyyppivikoja uusista autoista hakemaan niin kyllä edelleenkin porukoiden -05 Nissan Primera on kaikkien susien äiti. Ilmeisesti erittäin hyvin myynyt mutta ei todellakaan mikään talviauto.
Tänä talvena vaihdettu: 1) Takakontin mikrokytkin, kuulemma tyyppivika eikä kestä pakkasta=järjestelmä luulee, että kontti auki ja koko ajan kuuluu varoitus vinkuna.
2) Joku kondensaattori tms. tyyppivikana. Ei lähtenyt -20 käyntiin ennenkuin oli tunnin ollut lämppärissä, vaihdettu takuuseen huollossa.
3) Ratin johtosarjat vaihdettu (ei tosin taida johtua pakkasesta), menneet jotenkin ristiin ja käännettäessä rattia vaihtui radiosta kanavat ja volyymi heitteli jne.
Nämä siis vasta alle vuoden vanhassa täysin uutena ostetusta autosta. Huollon pojat lähes joka kerta vielä toteavat, että tyyppivika tai kuten viimeksi, "Nissanit ei vaan ole talvi autoja".
Pesivät auton huollossa ja yö ulkona jonka jälkeen ei yksikään ovi mennyt enään kiinni kun kerran oli avattu.
Puhumattakaan siitä, että mitä tehdä kun kake sekoaa/menee pimeäksi, eikä ole yhtään lukkoa koko autossa.
Ajettavuuskin on aivan paska ja kyllähän noi porukat kiroilee, että moisen romun osti. Ihmettelin jo alkuun sitä, että on niin pieni moottori. Kyllähän se taloudellinen on joo kunnes sinne konttiin lastaa viikon mökkitarpeet ja on se 5 henkeä kyydissä, ei 1.6 litranen mylly enään niin kovin taloudellinen olekkaan.
Miten vaan...Tuota omaa entistä kadettia ei pahemmin hitsailla tarvinut(liikenteessä edelleen ja tukivarret tiukasti pohjassa kiinni).Tombaze kirjoitti:miksainamie kirjoitti:
En kyllä ottaisi tuon ikäistä Kadettia ruostevertailuun minkään toisen auton (no ehkä samanikäisen Omegan(-toki myös poikkeuksia on)) kanssa..
Ps.Kyllä Kadettikin on aika luikero ajella kun alatukivarret ovat ruostuneet irti..Puhumattakaan siitä jos auto nyykähtää takajalkatilan kohdalta "kevyen" ruostumisen seurauksena..
tottakaihan tommonen 15-20 vuotta vanha kanootti on ehdoton ykkönen ruosteettomuudessa, itse tuskin koskaan olen nähnyt ruosteista kanoottia, eiku....
Näin on. Aika monta kertaa on mullekin tullut joku alahuuli väpättäen itkemään jotain jakopään hihna -juttuja. Sitten kun olen ystävälliseti kertonut että Astrassani on jakopää ketjulla, niin silloin alkaa katse vaeltamaan epätoivoisesti pyöränkaarissa... -Jos löytyisi edes sitä ruostetta... ; )TJT kirjoitti:Opelistahan aina puhutaan paskaa ja suurin osa ei edes tiedä minkä takia haukkuvat.

..ja sitten suututaan niin että meinaa nyrkistä saada jos mennää itse kyylän autoa tarkastelemaanD-T kirjoitti:Näin on. Aika monta kertaa on mullekin tullut joku alahuuli väpättäen itkemään jotain jakopään hihna -juttuja. Sitten kun olen ystävälliseti kertonut että Astrassani on jakopää ketjulla, niin silloin alkaa katse vaeltamaan epätoivoisesti pyöränkaarissa... -Jos löytyisi edes sitä ruostetta... ; )TJT kirjoitti:Opelistahan aina puhutaan paskaa ja suurin osa ei edes tiedä minkä takia haukkuvat.
No. ei se taida olla ihan syyttä että opeleita yhdistetään juuri ruosteeseen.TJT kirjoitti:
Pointtina oli lähinnä se,ettei noitten accordien(tai monen muun samanikäisen auton) lahoamisesta kukaan juurikaan puhu,mutta kaikki kyllä heti yhdistää sanat opel ja ruoste.
Tuo on kyllä ihan turhaa hommaa. Ajelin -89 A-vectralla 360 tkm. Ensimmäisesä huollossa vaihdatin synteettiset vaihteistoöljyt eikä ollut tarvetta sen jälkeen asiaan kajota. Kori kyllä ruostui varsin kiitettävästi sieltä sun täältä ym ym mutta kymmenen vuotta sillä kuljettiin eikä konehuonekkaan ollut vielä lopuillaan.KADETT GT/E kirjoitti:tääki äijä vaihtelee mm. vaihteisto öljyt suht. usein, olisko ollu 15tkm välein
olio^^ kirjoitti: samaa voi sanoo masukoista, ukon vm93 323:sen rattiin loikkasin sen jälkeen ku 2,5v olin omegalla ajellu, tuntu et ois ajokoiran selkään loikannu, samaa oon todennu noista tojoistaki... tutuilla on noita ollunna ja työautonaki oli jossain vaiheessa...