Öljy hävikkiä
Öljy hävikkiä
Osaisko joku auttaa selvittämään, että mistä mahdollisesti löytyisi syy, kun joutunut lisäämään muutaman kerran öljyä. Muutaman kerran olen huomannut, että auton alle maahan on tippunut muutamia pieniä pisaroita...mutta mun mielestä niitä ei tullut silloin, kun ostin auton ja siitä muutama viikko ja vaihdoin öljyt ja suodattimen ja mielestäni sen jälkeen olen vasta huomannut, että on hävikkiä ja maassa oli ne muutama tippa. Onko muuten mahdollista, että kovat pakkaset vois vaikuttaa jotenkin niin että puskis öljyä vähän jostain pihalle? Nimittäin naapuri sanoi samaa, että oli muutamia pieniä pisaroita auton alla, ja juuri näitten kovien pakkasten aikaan. Kyseessä kuitenkin eri auto, kuin opel. Kyseinen auto astra f gsi 96 caravan
Astra F 2.0 16v GSi
-
-Petsku-
- OCF Member 2016
- Viesti:
Toi öljyn häviäminen voi johtua monestakin asiasta.
Appiukon 1,6 16V B Vectrasta hävin öljyä mystisesti jonkinaikaa, ja noin vuos sit autoa yhtäkkiä kävi huonosti. Kun auto vietiin huoltoon niin diagnoosi oli, et pari venttiiliä palanut
Oli kuulemma öljyn kulutus johtunut venttiilinvarrenkumien hajoamisesta, ja siitä johtuen meni nuo venttiilit.
Appi ukko oli kysellyt tuosta öljynviennistä joltain huoltomieheltä ennemmin niin oli saanut vain vastauksen, et ihan normaalia tuollaselle Opelille et syö öljyä ja huoltomies joka joka otti auton huoltoon niin kysyi ensimmäisenä et "onko syönyt öljyä?" ja totes ennen koneen avaamista et johtuu tuosta öljyn syönnistä ja venttiilinvarrenkumeista.
Kyseinen Vectra söi kylläkin ihan huomattavasti tuota öljyä, eli se ei ollu mitään muutamaa piskoa auton alla, vaan öljyä hävis ihan huomattavia määriä koneesta.
Appiukon 1,6 16V B Vectrasta hävin öljyä mystisesti jonkinaikaa, ja noin vuos sit autoa yhtäkkiä kävi huonosti. Kun auto vietiin huoltoon niin diagnoosi oli, et pari venttiiliä palanut
Appi ukko oli kysellyt tuosta öljynviennistä joltain huoltomieheltä ennemmin niin oli saanut vain vastauksen, et ihan normaalia tuollaselle Opelille et syö öljyä ja huoltomies joka joka otti auton huoltoon niin kysyi ensimmäisenä et "onko syönyt öljyä?" ja totes ennen koneen avaamista et johtuu tuosta öljyn syönnistä ja venttiilinvarrenkumeista.
Kyseinen Vectra söi kylläkin ihan huomattavasti tuota öljyä, eli se ei ollu mitään muutamaa piskoa auton alla, vaan öljyä hävis ihan huomattavia määriä koneesta.
Laitanpa tähän ketjuun jatkoa kun asia on kuitenkin melko lähellä omaani..
Minulla on 3000km ajettu Astra 1,6 Enjoy Wagon 2006. Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Olin yhteydessä paikalliseen Opel-huoltoon ja varailemassa aikaa "hiontaöljyjen" vaihtoon. Yllättäen kaveri vastasi siellä ettei kannata vaihtaa tehdasöljyjä ennen varsinaista huoltoa (30000km), koska kuulemma lisää öljynkulutusta jos vaihtaa liian aikaisin uudet öljyt.. Onko kokemuksia, ja voiko tuo todellakin pitää paikkansa?
Minulla on 3000km ajettu Astra 1,6 Enjoy Wagon 2006. Olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Olin yhteydessä paikalliseen Opel-huoltoon ja varailemassa aikaa "hiontaöljyjen" vaihtoon. Yllättäen kaveri vastasi siellä ettei kannata vaihtaa tehdasöljyjä ennen varsinaista huoltoa (30000km), koska kuulemma lisää öljynkulutusta jos vaihtaa liian aikaisin uudet öljyt.. Onko kokemuksia, ja voiko tuo todellakin pitää paikkansa?
Juu itte ostin tuossa n. puolivuotta sitten -05 astran ja kyselin siitä öljynvaihdosta mutta ne vaan vannotti liikkeessä ettei tarvii vaihtaa ennen sitä ekaa huoltoa.
Laitanpa tähän ketjuun jatkoa kun asia on kuitenkin melko lähellä omaani..
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
Astra H Wagon 1.6 Cosmo