mitä haittaa lohkolämmittimen pitkäaikasesta käytöstä...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Nykyautojen lohkolämppärien kestävyydestä ei ole kokemusta mutta minulla on tuossa -79 Asconassa paikallaan auton alkuperäinen Calix lohkolämmitin ja se toimii edelleen. Autoa on sillä lämmitetty jo lähes 25 talvea eikä lämmitin ole mihinkään siitä hajonnut. Ja on ollut sekä pitkiä jaksoja tolpassa että syklisessä virransyötössä. Parina talvena auto on ollut seisonnassa niin siksi ei aivan joka talvi ole lohkolämmitintä käytetty.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

jpisteh kirjoitti:
Ahnuld kirjoitti:
ascona_c kirjoitti:Kuulemma kuivaa öljyt sylintereistä, jos pitää tarpeeksi (yli 5h) lämmitintä päällä.
Mitenköhän ne öljyt sinne jää, kun kuuma moottori sammutetaan....
Tuskinpahan ne siinä 40 asteen lämmössä enempää kuiva, kuin sammuttaessa yli tuplasti suuremmassa lämpötilassa :roll:

Homma on kyllä sen suuntaista hifistelyä, että kannattaako moisella päätänsä vaivata.
Itse hifistelisin kummasti, jos hifistelyllä voi säästää muutaman tuhanen euron moottorikorjauksen.

j.h
Onko tuohon kuivumiseen nyt ihan oikeata faktaakin heittää sekaan, vai kuuluuko sarjaan elämää suuremmat legendat???
tuo nyt on niin uskomattomalta kuulostavaa puppua tuollainen "öljyn" koneeseen kuivuminen.... :-?
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Onko tuohon kuivumiseen nyt ihan oikeata faktaakin heittää sekaan, vai kuuluuko sarjaan elämää suuremmat legendat???
Aivan. Niin kauan kun ketään ei pysty esittämään mitään faktaa tuohon asiaan, niin juttu on minulle täyttä humpuukia. Nykypäivän öljyt on kovalla pakkasellakin heti täydessä voitelussa mukana ja toisessa ääripäässä toimii tulikuumassa ajossa täysillä ongelmitta.

Samaan hengenvetoon joku väittää, että öljyt kuivuu muutaman tunnin lohkolämmittelyn jälkeen koneeseen. Lämmöt lienee maksimissaankin muutamia kymmeniä asteita lohkolämmittelyssä. Onhan auton kone ajon jälkeen kesälläkin useita tunteja lämmin/kuuma ajon jälkeen, eikä öljyt mihinkään kuivu.

Höpö...höpö!
Vastaa Viestiin