Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli tollasesta koneesta kysymyksiä.Onko toi samanmoinen kone ku toi x20xe(v)Eli onko tossa koneessa tapahtunut paljon noita hihnan katkeamisia,entä onko tossa koneessa noita tunnistin vikoja ollut paljon kampuran/nokan tunnistin.Laittakaa hyviä ja huonoja kokemuksia/puolia jos jollain on.Oisin kiinnostunut yhest f astra sportista vm96 kyseisellä koneella.
Samaa rakennetta x20xev kanssa. Kun kaikki jakopään osat vaihtaa ei jakopään kanssa ole ongelmia. Anturivikoja ollut jonkun verran, kuitenkin helppoja korjata, eikä kovin kalliita. -97 sportti Astra kulkupelinä.
Noi jakopää ongelmat koskee lähinnä 1.6 16V konetta, koska siinä sen hihnan kulkureitti on mutkikas-> hihna tekee jyrkkiä mutkia. Vanhempaa perua olevissa koneissa hihna kulkee suoremmin.
Yks C18XEL tuli tuhottua remmin katkemisella, sama pannu kun X18XE...
Tai no, hydrauliset nostajat jumiin imupuolelta ja uus remmi poikki.
Anturiviat aika yleisiä, itsekkin tuli kaikki anturit vaihdettua koneeseen.
Itse sen kans pärjää aika hyvin kun opettelee vikakoodin purku homman, ei tarvi ravata merkkiliikkeessä luetamassa...
Itellä ollu gsi kadetti c20ne ja nyt on x18xe astra ni kyllä molemmat tuntuu ihan yhtä mopedeilta, tosin kadetti lähti ehkä vähän hätäsemmin kun siinä oli f16cr aski.
Kadetilla(f16cr) kun ajo satasta ni kone kävi 3000rpm ja tolla 1.8 16v sport astralla kun ajaa satasta ni kierrokset noin 2750. En oo ikinä vaihteistosta kattonu että mikä loota on mutta olettasin että astrassa on pitkä välitteinen aski.
Kyl sul taitaa olla toi lyhyt silti, koska pitkässä on satasessa 2500jenkaa. noissa uudemmissa on varmaa muutettu perävälitystä tai sit pelkkää 5.vaihdetta.
Ottakaa huomioon rengastus ja sen aiheuttamat muutokset niin nopeusmttarin näyttämään ja kuin kokonaisvälitykseen... Esimerkiksi 195/50-15 ja 215/45-17 kumit poikkeavat halkaisijaltaan jo varsin merkittävästi.
Itse voisin todeta että sen kyllä huomaa heti ajossa, onko CR vai aavikkovälitys -eroa kuin yöllä ja päivällä.
Juken kirjoitti:No mitäs, minulla satasessa noin 3000rpm. X18xe keulalla ja f18cr pitäs laatikon olla.