Omega ei käynnisty, koneena 2.5 v6

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Anakonda
'Admiral'
'Admiral'

Omega ei käynnisty, koneena 2.5 v6

Viesti Kirjoittaja Anakonda »

Omega sitten taas hyyty, seiso 2 päivää aamulla lohkossa noin tunnin ei ongelmia käynnistyksessä sitten n.20km kaupunkiajoa sen jälkeen auto oli parkissa apaut 3 tuntia, starttaa mut ei käynnisty! Sulakkeet ehjät, liittimet mihin pääs käsiks oli kiinni, mistähän vois alkaa vikaa ettimään, kertokaa viisaammat!
TeamU
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja TeamU »

Mulla oireili bensapumppu juurikin noin. Välillä lähti käyntiin laakista ja välillä ei sitten niin millään. Startti pyöri, muttei käynnistynyt. Mulla siis OmegaB 2.0 8v ja pumppu meni vaihtoon.
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Tarkennusta...lupaako startatessa edes?Vai onko ihan kuollut?
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
kirmo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kirmo »

oisko kampiakselin tunnistin sökönä :-?
laiskaksi haukkuvat vaikka mitään en oo tehny
Anakonda
'Admiral'
'Admiral'

Megaman kirjoitti:Tarkennusta...lupaako startatessa edes?Vai onko ihan kuollut?
Starttaa kyllä mut ei edes lupaa, itekkin ajattelin tuota kampiakselin asentotunnistinta, auto menee tänään pajalle niin siellähän se selviää, vituttaa vaan kohtalaisesti, tämä yksilö on ollu vasta kuukauden verran minulla ja pari viikkoo sitten hajos ohjaustehostimen takaisku + letkut halkes ja nyt tuo... :evil:
Anakonda
'Admiral'
'Admiral'

Autoa mentiin aamusta hakemaan hinurilla ja piruillessani koetin lähteekö tulille, lähtihän se :o laakista käyntiin :o kun seiso yön yli, vietiin huoltoon, eivät löytäneet mitään järkevää vikaa, vikakoodeja ei olu muistissa! Mikähän siellä vois olla...??
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

kyllä tuo bensapumpun vialta tuntuu.teki juuri samaa mun edellinen omppu.seuraavan kerran kun tekee tuon niin ruuvaa takakontista bensapumpun kansi irti ja samalla kun joku starttaa niin lataa nyrkillä siihen pumppuun.jos on moottorista hiilet loppu niin kunnon täräys usein herättää pumpun pyörimään.

tuolla tavoin pääsin itse mökiltä pois kun teki tepposet...
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Onko toi bensapummpuvika sellanen että siihen ei voi mitenkään varautua, kuluuko se käyttötuntien mukaan, vai vaikuttaako siihen käynnistykset/sammutukset?
Nismo, millo lie taas ajos
jackass
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jackass »

samaa vikaa omassa ompussa. koneena 3.0 24. tänään se hyyty ja sen jälkeen ei millään käyntiin. äsken kokeilin niin lähti käyntiin ja kävi tyhjä käyntiä, mut heti kun paino kaasun pohjaan niin auto sammu. kampiakselin tunnistin piuha on muutamasta kohtaa murtunut. Eli olisiko vika ruiskun lämpötila anturissa vai kampiakselin piuhassa???

Tai voisiko uusi tarvike bensansuodatin oikutella?? kun joku sano että kannattas aina vaihtaa alkuperäinen suodatin??

Ja enää ei lähde käyntiin samanlailla kuin ennen, joutuu joka kerta painamaan kaasua kun käynnistää. Menee kohta hermot..... :evil:
Anakonda
'Admiral'
'Admiral'

mtt kirjoitti:kyllä tuo bensapumpun vialta tuntuu.teki juuri samaa mun edellinen omppu.seuraavan kerran kun tekee tuon niin ruuvaa takakontista bensapumpun kansi irti ja samalla kun joku starttaa niin lataa nyrkillä siihen pumppuun.jos on moottorista hiilet loppu niin kunnon täräys usein herättää pumpun pyörimään.

Nyt auto pelittää taas, vikakoodit luettiin, ei mitään vikoja muistissa vaihdoin bensapumpun releen ihan varmuuden vuoksi kun se ei sytytä härövaloa vaikka olis paskana, otin myös toisen avaimen käyttöön, ajonestohan vois olla yks syypää tuohon! Autolla on ajettu vasta 135tkm joten oliskohan tuo pumppu jo tiensä päässä? a mallin ompussa kesti 340tkm alkuperäispumppu...
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Ei oo avaimessa vika jos ei moottorivalo vilkkunu sillo ku starttasit.

Startti pyörii mut ei etes lupaa ku avaimessa vika ja valo vilkkuu

Mulla kävi uuen avaimen kans et pelas pari kertaa ja sitte sano sopimuksen irti ja eiku takas opel liikkeeseen ja koodaan avain uuestaan ja sen jälkee on lähteny käyntiin.
Skoda Octavia -08
TeamU
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja TeamU »

Anakonda kirjoitti:
mtt kirjoitti:kyllä tuo bensapumpun vialta tuntuu.teki juuri samaa mun edellinen omppu.seuraavan kerran kun tekee tuon niin ruuvaa takakontista bensapumpun kansi irti ja samalla kun joku starttaa niin lataa nyrkillä siihen pumppuun.jos on moottorista hiilet loppu niin kunnon täräys usein herättää pumpun pyörimään.

Nyt auto pelittää taas, vikakoodit luettiin, ei mitään vikoja muistissa vaihdoin bensapumpun releen ihan varmuuden vuoksi kun se ei sytytä härövaloa vaikka olis paskana, otin myös toisen avaimen käyttöön, ajonestohan vois olla yks syypää tuohon! Autolla on ajettu vasta 135tkm joten oliskohan tuo pumppu jo tiensä päässä? a mallin ompussa kesti 340tkm alkuperäispumppu...
Mulla auto saatto toimia viikon ilman ongelmia. Sitten ku alko temppuilla uudelleen, teki sitä pari päivää, jonka jälkeen saatto toimia taas muutaman päivän ihan normaalisti. Pari-kolme viikkoa meni näin ja sitten ei enää lähtenyt käyntiin millään. Mä epäilin kanssa ajonestoa ja sen ensin MetroAutossa tutkivatkin, mutta todellinen vika löyty pumpusta. Se mikä rikko pumpun onkin toinen tarina ja toinen threadi... Autolla ajettu 197tkm
Vastaa Viestiin