Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Onko teillä vecuissanne kytkin poljin kuinka jäykkä? Verrattuna pariin muuhuin autoon niin itellä saa ainaki polkee sitä kunnolla. Mistähän tommonen vois johtua? Vaijeri huonossa hapessa?
ascona77 on oikeessa että on hyvä et siin kytkimes on tuntoo kun sitä painaa, mistä itekkin tykkään. Tämän kysymyksen alku ja juuri olikin että onko se vecculissa normaalia vai onko joku paikka jumissa, kaveritki aina sanoo että: voih, ompas jäykkä kytkin...
Tossa mulla, (sama peli kun jiivee666:lla) ni kytkin on aika suht löysä. Ei tunnu mitenkään jäykältä, vaikka hyppää siihen jostain uudemmasta autosta. Kaverila E-Carinassa esmes paljon jäykempi...Kai siihen vakuttaa vaijeri ja asetelma ym.
Mulla korjaantui vaijerin vaihdolla..ei kylläkään ekalla kerralla.. uus vaijeri kesti n. vuoden ja seuraavaa vaihtaessa huomasin ettei edellinen ollutkaan aivan kunnolla asettunut, teki kait turhan mutkan. Oli ennen helkutin jäykkä ja piti ihme natinaa painaessa. ja auto oli -90 vectra.
Tuli tuossa omassa astrassa kärsittyä jäykästä kytkimestä 1vuoden verran, kunnes viime viikonloppuna vaidoin vaijerin ja johan on kevyt kytkin Kerkesin suunitella jo kytkimenki vaihtoa
Vanha vaijeri oli sen verran ruosteessa ja paskanen ettei pelannut enää kunnolla.
mulla on puolen vuoden aikana katkennu (aina eri kohdasta) 3 harakirin tarvike vaijeria vaikka kuinka on silicon-sprayta tungettu vaijeriin ja vaik koko kytkin paketti on vaihdettu... mut kevenee se poljin jonkun verran ku laittaa vaik tota nestemäistä siliconia sinne... taitaapa olla ominaisuus toi jäykkä kytkin noissa vectroissa...?
Vectra A 2.0i -90 EX
BMW 320i -84 (perää odotellessa)
Audi a4 1.8T -96
Mie oon pistänyt sinne ihan CRC:tä... paitsi nyt viimeeksi aseöljyä (kestää hyvin pakkastakin) Alkoi taas kytkinpoljin kulkemaan paremmin.
Ainakaan tuohon f-astran vaijerille on hiukan hankala saada menemään mitään paksumpia voiteluaineita - kun on niin pieni rako siinä vaijerin ja kuoren välissä.
Osku kirjoitti:Mie oon pistänyt sinne ihan CRC:tä... paitsi nyt viimeeksi aseöljyä (kestää hyvin pakkastakin) Alkoi taas kytkinpoljin kulkemaan paremmin.
Ainakaan tuohon f-astran vaijerille on hiukan hankala saada menemään mitään paksumpia voiteluaineita - kun on niin pieni rako siinä vaijerin ja kuoren välissä.
jos meikäläisen viestiin viittaat ni silocon spray on samallaista ku esim: aseöljy mut siihen ei lika tartu niin helposti...
Vectra A 2.0i -90 EX
BMW 320i -84 (perää odotellessa)
Audi a4 1.8T -96