millä sais tumman kojelaudan ja keskikons komiaksi /kiiltäv-
-
blueberry05
- 'Admiral'

millä sais tumman kojelaudan ja keskikons komiaksi /kiiltäv-
samaan syssyyn vois ehostaa myös koko sisätilan
pitkäkestoinen ei hetken huippukiiltoa mieluiten pölyä hylkivä
olen silikonia tai sumuttimia käyttäny tähän asti
pitkäkestoinen ei hetken huippukiiltoa mieluiten pölyä hylkivä
olen silikonia tai sumuttimia käyttäny tähän asti
Itse olen tavannut pestä mäntysuovalla tarpeeksi usein, niin ei tarvitse silikoonia yms. paskaa siihen levittää. Wurthin muovinkiillotusaine (puskureihin kai se on tarkoitettu, mutta...) oli ihan OK, kesällä laitoin kerran. Kokeile sitä, mutta kattele johonkin piilompaan ensin että miten toimii, niin et sitten ensiksi pilaa koko kojelautaa...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Oliko nyt sitruunahappo vai mikä millä tulee tosi hyvännäköstä jälkeä sisä- että ulkomuovipinnoille. Myydään ihan auton muovipintojen kiilotukseen. Mutta tosiaan koelauta ja ratti kannattaa jättää rauhaan. Koelauta kiiluu tosipahasti lasiin ja ratista tulee liukas jos niitä menee kiillottelemaan.
Sitten sellasella vesi-imurilla peset penkit ja tarvittaessa verhoilut. helppoa ja siistiä.
Sitten sellasella vesi-imurilla peset penkit ja tarvittaessa verhoilut. helppoa ja siistiä.
Mistäs noita vesi-imureita saa? Mitä maksaa?ekto kirjoitti:Oliko nyt sitruunahappo vai mikä millä tulee tosi hyvännäköstä jälkeä sisä- että ulkomuovipinnoille. Myydään ihan auton muovipintojen kiilotukseen. Mutta tosiaan koelauta ja ratti kannattaa jättää rauhaan. Koelauta kiiluu tosipahasti lasiin ja ratista tulee liukas jos niitä menee kiillottelemaan.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-
blueberry05
- 'Admiral'

ArmorAll pätevä tökötti noitten muoviosien kiilloitukseen sekä sisällä,että ulkona.
Ja tuo penkkien pesuun tarkoitettu värkki nimeltään painehuuhtelulaite.
Parhaiten onnistuu pesu,kun suihkuttaa vaikkapa bio-luvil tms. liuosta suihkepullolla penkkien pintaan,hankaa kevyesti vaikkapa jollain harjalla ja viimeiseksi painehuuhtelulaitteella pelkkää vettä käyttäen muutamaan kertaan huuhtoo.
Tietenkin jää penkit hieman kosteiksi,joten suosittelen tekemään toiminpiteen vasta kesähelteillä,tai sitten niin että penkit saa pari päivää rauhassa kuivua sisällä.
Parhaiten onnistuu pesu,kun suihkuttaa vaikkapa bio-luvil tms. liuosta suihkepullolla penkkien pintaan,hankaa kevyesti vaikkapa jollain harjalla ja viimeiseksi painehuuhtelulaitteella pelkkää vettä käyttäen muutamaan kertaan huuhtoo.
Tietenkin jää penkit hieman kosteiksi,joten suosittelen tekemään toiminpiteen vasta kesähelteillä,tai sitten niin että penkit saa pari päivää rauhassa kuivua sisällä.
Kas joku muukin löytänyt armorALL jota saa ainakin tarjoustalosta (itse kanssa kokeilin kaikkea ja sitten törmäsin tähän) näitä saa siis kiiltävänä ja mattana niin on helppo valita mieleisensä ja vaikutus kestää pitkään. Penkkinen pesuun tarvitaan ihan shamppoota, ämpäri, painepesuri, vesiimuri ja 5kpl esim defan puhaltimia (pienempikin määrä riittää jos on aikaa kuivaa) ...itsellä ainakin näillä saa jo sisustan uuden oloiseksi (jos mikään paikka ei repsota)ArmorAll pätevä tökötti noitten muoviosien kiilloitukseen sekä sisällä,että ulkona.
Omega B 2.0 16v
Itse jättäisin painepesurin suosiolla pois sisustan pesussa.
Painaa vaan lian syvälle verhoiluun.
Painehuuhtelulaite ei kastele penkkiä turhan syvältä ja kuivuu suht rivakasti ilman puhaltimia(kesällä siis).
Jos mahdollisuutta ottaa penkit irti pesun ajaksi,niin vaikkapa kiikuttaa kylppäriin ja huuhtelun hoitaa vaikka ihan suihkulla ja tämän jälkeen jakkarat vaikka saunan lauteille kuivumaan(näin tein ex kadetin recaroille ennen asennusta ja kuivuivat ~vuorokaudessa).
Painaa vaan lian syvälle verhoiluun.
Painehuuhtelulaite ei kastele penkkiä turhan syvältä ja kuivuu suht rivakasti ilman puhaltimia(kesällä siis).
Jos mahdollisuutta ottaa penkit irti pesun ajaksi,niin vaikkapa kiikuttaa kylppäriin ja huuhtelun hoitaa vaikka ihan suihkulla ja tämän jälkeen jakkarat vaikka saunan lauteille kuivumaan(näin tein ex kadetin recaroille ennen asennusta ja kuivuivat ~vuorokaudessa).
Kyllä niin totta tuo.veikka81 kirjoitti:ei kannata kiillottaa kojelautaa, ite kerran kiillotin ja pikkusenko vittumaisesti heijastu kojelauta tuulilasiin, paljon parempi kun pyyhkii vaan pölyt pois, ja tää oli mun mielipide
Itse testailin viime kesänä jotain Opelin omaa puhdistusainetta, oli semmoisessa sumutinpullossa ja näytti lähinnä maidolta