1.7 dtl: vakio ahtopaineet / haluu vauhtii lisää....

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
cwest
'Agila'

1.7 dtl: vakio ahtopaineet / haluu vauhtii lisää....

Viesti Kirjoittaja cwest »

moro !

pitäis saada hieman pirteyttä lisää peliin...vinkkejä/neuvoja,paljon vakio koneessa on ahtoja? paljon voi hyvään vakiokoneeseen lisätä paineita?

tuoko esim: isompi cooleri toivomaani lisäpuhtia, vai isompaa puhallinta ostamaan?

t: cwest

christer.westerberg@dnainternet.net
zoomer
OCF Member 2020

Re: 1.7 dtl: vakio ahtopaineet / haluu vauhtii lisää....

Viesti Kirjoittaja zoomer »

cwest kirjoitti:moro !

pitäis saada hieman pirteyttä lisää peliin...vinkkejä/neuvoja,paljon vakio koneessa on ahtoja? paljon voi hyvään vakiokoneeseen lisätä paineita?

tuoko esim: isompi cooleri toivomaani lisäpuhtia, vai isompaa puhallinta ostamaan?

christer.westerberg@dnainternet.net
Olikohan muistaakseni 0.4 bar tuo ahtopaine? voin tietysti olla väärässäkin...isompaa cooleria kannattaa kokeilla aluksi...(ainakin kun oli noita 20 asteen pakkasia niin oma astma tuntui jo melkein sporttiselta)
ja toisaalta kannattaa käydä säädättämässä syöttöä...
ja homma kannattaa teettää ammattilaisella että pysyy päästöt sallituissa rajoissa.. konehan kun on vähäpäästöinen...
tuossa vakio turbossa taitaa loppua puhti kesken joten paineiden nostokaan ei varmaan tuo mitään merkittävää etua...(viisaammat voi korjata jos olen väärässä)
ja jos vaihtaa isompaa fööniä niin epäilen kannen kestävyyttä...?
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Eikö turbodiiseleihin saada helpolla lisää potkua, kun laittaa sen lastun, eli chipin, eli mikä nyt lienee nimeltään?
zoomer
OCF Member 2020

ekto kirjoitti:Eikö turbodiiseleihin saada helpolla lisää potkua, kun laittaa sen lastun, eli chipin, eli mikä nyt lienee nimeltään?
ei saa näihin dtl koneisiin... ei ole näes tietokoneohjattu kone...
nää on niitä "etukammio" dieseleitä vai mikskä niitä nyt kutsutaankin...

noihin dti vehkeisiin niitä saa...
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Saab 9-3 2.0T -99
cdi170
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja cdi170 »

Itse ruuvasin syöttöä kierroksen verran, kulkua tuli mukavasti ( savua).
Vastapainoksi veivi tuli ulos lohkosta 8000km jälkeen.
Auto oli vectra 1.7td -96
cdi170
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja cdi170 »

Mitenkäs sitä tuli "ruuvauksen" jälkeen ajettua?
Emäntä ajo....
jukkapoika77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jukkapoika77 »

pikkusen kääntää lisää syöttöä niin samalla nousee ahdotki vähän eli vaikutus on pienestäkin käännöstä ja varmasti kestää vielä
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti

ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
zoomer
OCF Member 2020

Tuli vaan mieleen että mitähän katalysaattori tykkää jos hirveästi rupeaa "woimasavut" pöllyämään... vai vaikuttaneeko mitään...
DTL koneisissa autoissahan on KAT:it ...ainakin mulla..
Saab 9-3 2.0T -99
cwest
'Agila'

kattia kanssa....

moro !

vähän tiedän tekniikasta mutta mulla- 96 mallin astrassa (1.7dtl 50kw), ei ole katalysaattoria, vain ainoastaan pakokaasujen uudelleen kierrätys järjestelmä. jotain tosi ecoa, mutta ei pure meikäläiseen.
se on aika paska systeemi: kierrättää takasin koneeseen imusarjan kautta kerran palaneen pakokaasun.
voitte kuvitella missä kunnossa on sylinterinkansi,suuttimet,venttiilit, yms.
100 tkm jälkeen.
itsellä tätä ongelmaa ei ole ollut aikoihin enää...kun viisaammat neuvoivat,
järjestelmän voi deletoida helposti pois.
ruiskutuspumpulta tuleva alipaineletku irroitetaan imusarjassa olevasta alipainekellosta... ja avot: pakokaasu ei enää kierrä kuin pieru mahassa, vaan tulee kerrasta ulos.
minun auto yksilössä joka on melko vähän ajettu(150tkm) huomasin jopa pirteyttä auton kulussa, kun mikään ei ahista.

huom !
ooppeli on käyttänyt kahta eri 1.7 moottorimallia,toinen oma,toinen made by izuzu,jälkimmäisestä ei kokemuksia.

zoomer
OCF Member 2020

Re: kattia kanssa....

cwest kirjoitti:moro !

vähän tiedän tekniikasta mutta mulla- 96 mallin astrassa (1.7dtl 50kw), ei ole katalysaattoria, vain ainoastaan pakokaasujen uudelleen kierrätys järjestelmä. jotain tosi ecoa, mutta ei pure meikäläiseen.
se on aika paska systeemi: kierrättää takasin koneeseen imusarjan kautta kerran palaneen pakokaasun.
voitte kuvitella missä kunnossa on sylinterinkansi,suuttimet,venttiilit, yms.
100 tkm jälkeen.
itsellä tätä ongelmaa ei ole ollut aikoihin enää...kun viisaammat neuvoivat,
järjestelmän voi deletoida helposti pois.
ruiskutuspumpulta tuleva alipaineletku irroitetaan imusarjassa olevasta alipainekellosta... ja avot: pakokaasu ei enää kierrä kuin pieru mahassa, vaan tulee kerrasta ulos.
minun auto yksilössä joka on melko vähän ajettu(150tkm) huomasin jopa pirteyttä auton kulussa, kun mikään ei ahista.

huom !
ooppeli on käyttänyt kahta eri 1.7 moottorimallia,toinen oma,toinen made by izuzu,jälkimmäisestä ei kokemuksia.

jaa :o mulla ainakin koneen malli on X17DTL,välijäähdytetty turbodiesel (nimenomaan Opelin oma!)
ja rekkariotteessa lukee vähäpäästöinen ja katalysaattori löytyy!!! ??(jokainen halukas voi varata ajan ja tulla kurkkaamaan auton alle)
onko noita sitten tehty erilaisia??? :-? ja ei tuossa omassa astmassa ole kyllä imusarjassa mitään painekelloa...
Saab 9-3 2.0T -99
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

^^ sama löytyy täälläkin!! EGR tukittu, tai ainakin luulisin näin...
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
cwest
'Agila'

1.7 dtl

morjensta taas !

se on ihan ok että teillä samankaltaisista autoista moiset katit löytyvät mutta ei multa,en tiedä onko mun yksilö joskus tarkoitettu kauas kauas maahan jossa poimitaan kahvinpapuja pensaista.
joka tapauksessa mielenkiintoinen juttu.
luulisin että alipainekellot imusarjassa yms.ihme tingelit ovat auton alkuperäisiä. vai onko mun auto tuotu jostain edellämainitusta maasta tänne,siitä ei mulla ole tietoa.

mutta kiitos viesteistänne kuitenkin...selvittelen asiaa,kerron jos jotain mullistavaa löytyy...

Vastaa Viestiin