Alustasarjasta kysymyksiä

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Golden Boy
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Alustasarjasta kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Golden Boy »

Niin olen ajatellut laittaa 3-oviseen E Kadettiini madallussarjan. Olen kuullut et iskarit ei kestä kunnolla sitä hommaa. Mutta onko olemassa semmoisia iskareita jotka on suunniteltu madallussarjaan ja jotka kestäisivät huomattavasti pidempään kuin vakioiskarit? Sitä vielä kysyisin että koveneeko Kadetin alusta siitä jos laittaa madallussarjan vai pehmeneekö se siitä?

T. MäkiPoika
Jeps.
Wezpi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Wezpi »

Alusta sarjaan kuuluu madallus jouset + iskunvaimentimet... mutta jos pelkkiä jousia meinasit laittaa niin.. Autosta todennäköisesti tulee kivireki.. eli yleensä suositellaan laitettavaksi sarja ajettavuuden kannalta ainakin... mutta ulkonäöllisesti pelkät jouset ajaa saman asian.. Ja vakio iskunvaimentimet eivät tietenkään välttämättä kestä yhtä kauan jos on madallus jouset alla kun taas sarjassa tulevat iskarit on suunniteltu madallusjousille ja luulisi niiden myös kestävän kauemmin

Tämä on minun käsitykseni asiasta.. enhän tietenkään mikään asian tuntia ole muuta kuitenkin.. :lol:
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Alustasarjoina myytävät paketit sisältävät iskunvaimentimet ja jouset.
Eli nämä iskunvaimentimet ovat suunniteltu toimimaan madallusjousien kanssa.

Yleisesti alustasarjan asentamisen jälkeen auton alusta muuttuu melko lailla kovemmaksi.
Kadetin tapauksessa ero on hyvinkin suuri, riippuen tietysti alustasarjan valmistajasta ja tiputuksesta.

Tuolta ylhäältä muuten löytyy sitten lisää tietoa searchin kautta. :wink:
Kuva
Flashback
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Flashback »

Jos alle 40mm madaltaa niin vakioiskarit vielä toimii joten kuten. Tosin kuluvat huomattavasti nopeemmin ja kyyti aika kovaa. Koko sarjan kun laittaa kerralla niin tulee varmaan yhtä edulliseksi kuin erikseen ostettuna.
Kaikista autoista tulee vanhoina Opeleita
Vastaa Viestiin