Eniten askarruttaa että onko tollanen melko kova paine jäähyjärjestelmässä normaalia, kun ei pysty esmes ylävesi letkua pumppaamaan kun on ihan kova. On vaan pieni pelko perseessä että onko kanspahvi ihan ehjä, mutta ei ainakaan kuplia tee paisunta säiliöön----no lukeehan siinä korkissa että WARNING HIGH PRESSURE tai jotain sinne päin mutta....
X20XEV Jäähdytysasiaa
X20XEV Jäähdytysasiaa
Tuli pimeässä ostettua
tuollanen -99 2.0 vectra, ja heti seuraavana päivänä huomasin että paisuntasäiliössä ei ollut juurikaan nestettä, no lisin merkkiin asti ja lutkuttelin ilmat pois. Ei ainakaan toistaiseksi ole hukannut nestettä, mut onko tuollanen katoaminen opelissa "normaalia" kun olen tottunut että ne nesteet pysyy siellä esim. sen 6 vuotta (mitä toi auto on vanha)lisäämättä? No sitten.. Ei nouse lämmöt kun vähän alle 80 asteeseen--->uus termari, nyt 80 ja 90 välissä lämmöt ja hyvin lämpiää kabiini.
Eniten askarruttaa että onko tollanen melko kova paine jäähyjärjestelmässä normaalia, kun ei pysty esmes ylävesi letkua pumppaamaan kun on ihan kova. On vaan pieni pelko perseessä että onko kanspahvi ihan ehjä, mutta ei ainakaan kuplia tee paisunta säiliöön----no lukeehan siinä korkissa että WARNING HIGH PRESSURE tai jotain sinne päin mutta....
Kuuluu olla kova paine ja neste ei saa mystisesti vähentyä. Milloin tuohon peliisi on vaihdettu jakohihna ja siinä samalla vesipumppu?
Kun lisäsit nestettä, niin käytitkö pihassa niin kauan, että flekti käynnisty? Eli yli 90C? Sinne syyläriinkin olisi hyvä saada vähän sitä nestettä...
Tuolla vinkkejä 2.0 litrasen vectan korjaamiseen:
http://vectra.desteem.org
Kun lisäsit nestettä, niin käytitkö pihassa niin kauan, että flekti käynnisty? Eli yli 90C? Sinne syyläriinkin olisi hyvä saada vähän sitä nestettä...
Tuolla vinkkejä 2.0 litrasen vectan korjaamiseen:
http://vectra.desteem.org
Joo eilen tein ton termostaatti rempan ja kyllä sieltä ilmat nyt pois on järjestelmästä. Mitens toi vesipumppu vaikuttaa noihin edellä mainittuihin juttuihin? Vuotamaanhan se vaan alkaa vanhuuttaan? Kai se siellä vielä pyörii kun kerran hihnakin...
Ja joo on menossa hihnan/kiristinrullien/vesipumpun vaihtoon tossa parin viikon päästä, pitääkin hiukka rumaa ääntä jo tyhjäkäynnillä, toivotaan että kestää sen aikaa. n. 40tkm edellisestä hihnan vaihosta, mut oli vissiin edellinen omistaja jättäny noi muut hilut vanhat sinne...siis vaihtanu pelkän hihnan.
Mut kiitosta, toi paine juttuhan minua kiinnostikin että onko normaalia ja pitääkö hihnan vaihdon yhteydessä tehä sitten kansiremppakin, mut ilmeisesti sitten ei.
Mut kiitosta, toi paine juttuhan minua kiinnostikin että onko normaalia ja pitääkö hihnan vaihdon yhteydessä tehä sitten kansiremppakin, mut ilmeisesti sitten ei.
Offtopiccia mutta tunnustustahan tässä pitää antaa nyt. Hyvät nuo ekton sivut varsinkin ensikertalaisille jotka miettivät uskaltavatko tehdä tämän ja tuon operaation itse. Itse ei koskaan jaksa dokumentoida kaikkea mitä puuhailee joten kiitettävä suoritus tuo kuvaaminen.
kymmenen pointsia ja papukaijamerkki!
kymmenen pointsia ja papukaijamerkki!
No jos se vesipumppu vuotaa vähänkin niin myöskin jakohihna kastuuO.Peli kirjoitti:Joo eilen tein ton termostaatti rempan ja kyllä sieltä ilmat nyt pois on järjestelmästä. Mitens toi vesipumppu vaikuttaa noihin edellä mainittuihin juttuihin? Vuotamaanhan se vaan alkaa vanhuuttaan? Kai se siellä vielä pyörii kun kerran hihnakin...Ja joo on menossa hihnan/kiristinrullien/vesipumpun vaihtoon tossa parin viikon päästä, pitääkin hiukka rumaa ääntä jo tyhjäkäynnillä, toivotaan että kestää sen aikaa. n. 40tkm edellisestä hihnan vaihosta, mut oli vissiin edellinen omistaja jättäny noi muut hilut vanhat sinne...siis vaihtanu pelkän hihnan.
jonka seurauksena sen vetolujuus heikkenee ( venyy ja saattaa esim katkketa tai hypätä hampaiden yli,jolloin venttiilit iskeytyvät mäntiin
jonka seurauksena on erittäin kallis remontti )
Jos on epäilyksiä,että kansitiiviste vuotaa niin kannattaa mittauttaa
paisuntasäiliöön kertyvät kaasut.
En kyllä itse rohkenisi ajella tuolla vehkeellä yhtään ennenkuin jakopään
kunto on varmistettu,,,,varsinkin kun "pitää hiukka rumaa ääntä käynnistettäessä"
Jos meikäläiselle jostain syystä joskus em oireileva Opelin Ecotec koneella varustettu kärry ilmestyisi,niin katsoisin tilanteen niin kriittiseksi,
että hinauttaisin sen korjaamolle enkä edes yrittäisi sitä käynnistää ennenkuin jakopää on tsekattu!
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95