Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Kaitzu kirjoitti:Eikös -87 ole vielä 20se koneella eli siis tuo 122hp...
Ellei sitten ole joskus vaihdettu syystä tai toisesta C20NE konetta pellin alle, mutta jätetty vaan katti pois, koska sitä ei tuossa tarvita.
Tuskin se on C20ne koska siinä ei ole lambdaa, eihän se "C" kone oikeen tykkää toimia ilman sitä.
Niin jos sinne laittaa (c)20xe koneen niin samanverranhan siihen joutuu tekemään muutoksia katsastusta varten, kun laittas olikohan 2,4 vai 2,6 150hv kutoskoneen... Tosin voihan tuo 20xe olla vähän uudemmanaikanen ja taloudellisempi mutta samalla paljon kalliimpi tekniikka.
ja jakajanhan joutuu laittamaan jakopään puolelle, mutta siitähän on ollu juttua aikasemminkin, ja löytyy varmaan söörtsillä..
itse olen tälläisen toteuttanut eikä siinä ole mitään ongelmaa.loppupelin tuo c20xe tekniikka on paljon parempi ja halvempi vaihtoehto kuin kutostekniikka...itse en tehnyt sitä niinkuin tuossa yllä olevassa linkissä koska sen voi tehdä paremminkin,tosin olin tuon auton omistajaan(en rakentajaan)yhteydessä useamman kerran.sen verran suuntaa tuo linkki kuitenkin antaa että käsityö taito pitää olla hallussa jos tuollaisen tekee,jonkun verran kuitenkin pitää osia tehdä itse.tässä kuva valmiina: http://www.foto3p.fi/album/showimage.ph ... id=2408493
jep...eli se helpottaa kummasti hommia mutta toimivan kytkimen rakentaminen oli mielestäni paljon hankalempi homma.pakosarjan saa tehtyä helposti omasta sarjasta sotkematta turhaan tuota 20se:n sarjaa mukaan: http://www.foto3p.fi/album/showimage.ph ... id=2408491
Juho M-P kirjoitti:Kääntää virranjakajan moottorin etupäähän...
Alustaksi taidetaan vaatia 3000 12V:n alusta.
'
Joka on käsittääkseni sama 177hv mallissa kuin on 2.6 ja 3.0 24V mallissa, kun taas 3.0 12V 156hv motilla olis sama alusta ku tossa 2 litrasessa... (Jostain täältä foorumilta luin, enkä oo satavarma...)
Oli miten oli, etujouset on jäykemmät kutoskoneisessa, tietysti ku on paljon raskaampi motti... Mitenkäs, ei kai niitä jäykkiä jousia tarvihe vaihtaa?