Eli tänne saapui viime viikonloppuna Vectra.
Tiistaina sitten aamulla lähdettiin autolla töihin, mutta ei tahtonut tuo automaattiryyppy mennä päälle käynnistämisen yhteydessä vaan autoa sai käynnistellä pidemmän aikaan ennen kuin lähti käyntiin - eikä ryyppy heti sittenkään lähtenyt toimimaan vaan sai ajaa sillä jokusen sataa metriä ennen, kun selvästi huomasi että ryyppy meni päälle.
Tätä se on nyt tehnyt jokusen kerran, ei kuitenkaan aina, mutta yleensä ryyppy ei mene päälle, kun käynnistää näillä 20 asteen pakkasilla.
Onko kukaan törmänyt tällaiseen? Onkohan tuollainen vika helppo korjata? Miten lähteä sitä korjaamaan itse? (tai minä en kyllä ymmärrä konepellin alla olevasta sisällöstä yhtään mitään, mutta on noita tee-se-itse-mies tuttavia, jotka ehkä korjaisivat...).
Mihinkään kalliiseen huoltoon en ala tuota autoa kuskaamaan, saa sitten käynnistyä vaikka vähän laiskasti, kunhan tiedän että kyllä se kuitenkin käynnistyy.
Ja kyseessä on vm.-89 Vectra. Minun mielestäni hieno auto, oli hieno palata taas Opelin rattiin, kun oli pieni tauko viime kerrasta. Niin pieni kulutuksinenkin on, toisaalta entisessä taisi olla jotain pahasti vialla bensan kulutuksen suhteen...
Automaattiryyppy ei mene päälle aina käynnistettäessä-Vectra
ilmanputsari pois ja mekanismin putsaus. siellä on paljon pieniä jousia joihin kertyy likaa ja vivut jumiutuu.
ps. kai tiesit että ryyppy on puoliautomaattinen. eli se menee päälle vasta kun kaasupolkimen painaa kerran pohjaan saakka ennen starttausta.
ps. kai tiesit että ryyppy on puoliautomaattinen. eli se menee päälle vasta kun kaasupolkimen painaa kerran pohjaan saakka ennen starttausta.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
viestistä ei ilmene mikä kone on kyseessä..jos on 1.6 kaasutin niin silloin ipa on varmaan oikeassa..mulla 2.0 ruisku (b-malli)..joskus käynyt niin että ollut lämmityksessä liian vähän aikaa jolloin voi käydä niin että ohjausboxi (tai mikä nyt onkaan) saa lämpöanturilta tiedon että kone olisi lämmin vaikka todellisuudessa on vielä täysin kankea..niin johan on paha saada käyntiin..(syöttää bensaa liian vähän)