jauhesammuttimen jäännösten puhdistus
jauhesammuttimen jäännösten puhdistus
Onko kenelläkään kokemuksia autoon tyhjennetyn jauhesammuttimen jätösten siivoamisesta?
Lähteekö ihan pesemällä normaaleista verhoilumateriaaleista vai onko mahdotonta?
Olen joskus kuullut puhuttavan jauhesammuttimen pilaavan maalipinnan ja herkistävän pellit ruostumiselle ennen aikojaan. Onko ihan huhupuhetta vai onko väitteellä perää?
Tietoa/kokemuksia kaivataan jos jollakin on kertoa!
Lähteekö ihan pesemällä normaaleista verhoilumateriaaleista vai onko mahdotonta?
Olen joskus kuullut puhuttavan jauhesammuttimen pilaavan maalipinnan ja herkistävän pellit ruostumiselle ennen aikojaan. Onko ihan huhupuhetta vai onko väitteellä perää?
Tietoa/kokemuksia kaivataan jos jollakin on kertoa!
Re: jauhesammuttimen jäännösten puhdistus
se jauhe on jotain natrium seos mössöä eli suolaa. tosin suola tarvitsee vettä reaktioonsa.sjugel kirjoitti: Olen joskus kuullut puhuttavan jauhesammuttimen pilaavan maalipinnan ja herkistävän pellit ruostumiselle ennen aikojaan. Onko ihan huhupuhetta vai onko väitteellä perää?
tehokas imuri ja paineilma saattaisi olla toimiva yhdistelmä.
edit:
Jauhesammuttimen sammutusaineena on hienojakoinen natriumbikarbonaattijauhe, jonka ulostyöntävänä voimana on paineinen hiilidioksidi tai typpi. Jauhesammutin soveltuu hyvin nesteiden ja kaasujen sammuttamiseen.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Re: jauhesammuttimen jäännösten puhdistus
Tulityökurssilla kuukausi sitten oli puhetta jauhesammuttimista. Ei kuulemma tee maalipinnalle kovin hyvää ainakaan. Jauhe itsessään on on kaiketi aika lähellä ruokasoodaa. Tai niin ainakin se äijä sanoi joka kurssin piti.sjugel kirjoitti: Olen joskus kuullut puhuttavan jauhesammuttimen pilaavan maalipinnan ja herkistävän pellit ruostumiselle ennen aikojaan. Onko ihan huhupuhetta vai onko väitteellä perää?
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi
- julma juha
- 'Admiral'

jauhe on kaliumkarbonaattia tai natriumkarbonaattia.
ja tosiaan on jokseenkin ruostuttavaakin.
ja pirun hankala putsata pois.
imuria suosittelisin ensin sitten vasta P-I:tä ja ihan viimisenä vettä...
sitä on sit kiva yskiä kun hengittelet keuhkot puolilleen. meinana kokemusta on.
ja tosiaan on jokseenkin ruostuttavaakin.
ja pirun hankala putsata pois.
imuria suosittelisin ensin sitten vasta P-I:tä ja ihan viimisenä vettä...
sitä on sit kiva yskiä kun hengittelet keuhkot puolilleen. meinana kokemusta on.

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

Jaa-a...vanhaan autoon tuli tyhjättyä joskus jauhesammutin kun sain sen palamaan. Lähinnä paineilmalla puhaltelin sammutusjauheet pois eikä sitä näkynyt myöhemminkään. Tosin sisustus oli täysin purettuna kun auto syttyi. Kyseisen tapahtuman jälkeen tuli ajeltua autolla vielä 4v eikä siinä mitään sähkövikoja ilmaantunut.