B Omegan tuplaulostulot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
V6Omppu
'Kadett'
'Kadett'

B Omegan tuplaulostulot

Viesti Kirjoittaja V6Omppu »

Olen jo pitkään haaveillut saada omegasta kaasut ulos molemmin puolin.
Jos joku on tehnyt jonkunlaisia virityksiä niin olisi kiva kuulla minkälaisia.
Alustavasti olen jo muotoa hakenut mutta siinä vaiheessa vielä ollaan.

Oma auto on sedan, vm. 95 ja tietysti v6.

Uudempiin malleihin taitaa olla se tuplaputkisto tehty kahdella takavaimentimella (korjatkaa jos olen väärässä).
Vanhemmassa ei ainakaan heittämällä vänkärin puolelle pitkittäin vaimennin käy.
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Minua kiinnostas myös tämä aihe. B2 omegaan tosiaan on ainakin irmcheriltä saatavissa tupla putkisto mutta kai se B1:seenki menis, eikös niissä oo sama putkisto?

Olikos Jerzeyllä niitä kuvia tupla putki virityksestä mistä sillon joskun puhuttiin?
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
jmp1984
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jmp1984 »

juu, laittakaahan kuvii jos joku jo väsäilly, taitaa enskesäksi jopa tulla itellekki.
niklas_ve
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

netistä olen tupla putkistoja katsellessani olen huomannut että ulostulo oikealle puolelle menee bensatankin etupuoleleta. itse ajattelin vetää sen takahelman ja bensatankin välistä ja pistää vaimentimet molemmin puolin. eli kaks keskivaimenninta ja kaks päätevaimenninta. tehtaan sarjoissa on usein yksi pääte pönttö ja siitä menee putki oikealle puolelle.
FC
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FC »

Viisi vuotta sitten väsäilin tuplaulostulot:

http://vectra.desteem.org/coppermine/di ... =172&pos=2

Marteliuksen 2-sisään-2-ulos -ovaali vaimennin, suoraa putkea ja pari mutkaa. Oikealle puolell putki kulkee puskurin ja tankin välissä. Putkeen laitoin vielä jäähdytyspellin varmuuden vuoksi. Farkussa toteutus on huomattavasti helpompi.
niklas_ve
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja niklas_ve »

juuri tälläinen putkisto oli tarkoitus tehdä, mutta pakosarjoista taaksepäin. sullahan FC oli siinä ompussa powerbox ja lastu? toiko miitään tehoa ja mistä oot ostanu ne? eikös tää o myynis ny vai?
TA-K
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: B Omegan tuplaulostulot

Viesti Kirjoittaja TA-K »

V6Omppu kirjoitti:Uudempiin malleihin taitaa olla se tuplaputkisto tehty kahdella takavaimentimella (korjatkaa jos olen väärässä).
No korjataan. Tarvikkeena tietty saa varmaan mitä tahansa, mutta B2-ompussa on putki tulee kahtena erillisenä takavaimentimelle saakka, joita siis on vain yksi.

2.x V6:ssa ulostuloja on yksi, 3.x:ssä kaksi. Muutoin putkisto lienee tismalleen sama. Tuolla Simonsin putkiston kuva B-omppuun 10/99 -->, ei siis orkkisputki, mutta vaikuttaisi suunnilleen samanmoiselta.
Mitsubishi Outlander 2.4 AT -04
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01
Vastaa Viestiin