Sytkän säätö?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Sytkän säätö?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Joo eli kannen plaanauksen jälkeen sytkä tuppaa olemaan vinksallaan.

Mitenkäs säädetään?
Tietenkin jakajaa on jo pyöritelty ja käyntiä saatu paranemaan mutta ois tietenkin kiva kun saisi tarkalleen kohdalleen. Vauhtipyörän paikkeilla kuulemma jokin merkki, mutta itselläni automaatti eikä millään tahdo nähdä sinne.

Kone siis C30NE, jetillä.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Tonskulus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tonskulus »

Minulla ainaski on kampiakselin hihnapyörässä merkki..tosin en ole ihan varma mutta se merkki taitaa olla 10ast.eykk merkki..? Ois itselläniki juuri tässä sytkän säätö meneillään. Hommaa vaikeuttaa tosin nyt se että heti ku kaasua avaa juuri sen verran että menee tyhjäkäynniltä pois, sanotaan vaikka 800rpm->900rpm niin ajoitus muuttuu n.10 astetta sivuun!
Lieneekö tossa joku toiminto että se pitää tyhjäkäynnil eri ennakkoa.
Eli perusennakko pitäs kaiketi säätää siten että kaasuläpän asennontunnistimen idlekytkin ei ole käytössä.
Mystiseksi menee..
Minulla siis myös C30NE LE-jetronicilla. Virranjakajassa ei ole keskipakosäätöä, pelkka alipaine. Sytkäboksi säätää ennakot.

Katsotaan nyt miten tuon sytkän sais kohilleen..!:)
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tonskulus kirjoitti:Minulla ainaski on kampiakselin hihnapyörässä merkki..tosin en ole ihan varma mutta se merkki taitaa olla 10ast.eykk merkki..? Ois itselläniki juuri tässä sytkän säätö meneillään. Hommaa vaikeuttaa tosin nyt se että heti ku kaasua avaa juuri sen verran että menee tyhjäkäynniltä pois, sanotaan vaikka 800rpm->900rpm niin ajoitus muuttuu n.10 astetta sivuun!
Lieneekö tossa joku toiminto että se pitää tyhjäkäynnil eri ennakkoa.
Eli perusennakko pitäs kaiketi säätää siten että kaasuläpän asennontunnistimen idlekytkin ei ole käytössä.
Mystiseksi menee..
Minulla siis myös C30NE LE-jetronicilla. Virranjakajassa ei ole keskipakosäätöä, pelkka alipaine. Sytkäboksi säätää ennakot.

Katsotaan nyt miten tuon sytkän sais kohilleen..!:)

Niin jetronicissa saa sen sytkan säädettyä vain kun ottaa kaasuläpän asentotunnistimen liittimen irti ja yhdistää sieltä 4.5.6 johdot. Merkit on joo hihnapyörän kupeessa ja virranajakajan "kotelon" kyljessä.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin