Vanteiden kiilloitus

Esittele Opel-projektisi tai autosi
O.P.A
OCF Member 2019
Viesti:

Viesti Kirjoittaja O.P.A »

Tosi komeet..
Insignia Grand Sport 2.0 cdti -18
Astra J 1.4 Turbo - 12
Ascona A Voyage 16V -72 -kesäkulkine-
Commodore A GS -69 -MR-
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JaspaJami »

Pikkuveli vei tuossa vanteessa juuri metallirae puhallukseen, mitenkäs tämä eroaa lasikuula tai hiekkapuhalluksesta? Tuolla jossain Lempäälän lähettyvillä tekevät homman.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

metallirae? hohoho...jos kyseessä sellainen millä itse olen työkseni puhaltanu niin tervemenoa vanteille, saat samantien nakata roskalavalle. Ei taida vanteista paljoa enää jäljellä sen jälkeen olla. Riippuu tosin paineesta. Sanottakkoon että tollasilla metallirakeilla puhalletaan 10mm ja ylöspäin lootua puhtaaksi ja pinta on KARKEA. 2mm peltikin häviää hetkessä ja sitä ennen lämpenee reilusti ja vetää komeesti kieroon. Itse puhaltelin, lanoja, kauhoja jne...maalattavaksi metallirakeilla ja painetta oli riittävästi.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JaspaJami »

JJ kirjoitti:metallirae? hohoho...jos kyseessä sellainen millä itse olen työkseni puhaltanu niin tervemenoa vanteille, saat samantien nakata roskalavalle. Ei taida vanteista paljoa enää jäljellä sen jälkeen olla. Riippuu tosin paineesta. Sanottakkoon että tollasilla metallirakeilla puhalletaan 10mm ja ylöspäin lootua puhtaaksi ja pinta on KARKEA. 2mm peltikin häviää hetkessä ja sitä ennen lämpenee reilusti ja vetää komeesti kieroon. Itse puhaltelin, lanoja, kauhoja jne...maalattavaksi metallirakeilla ja painetta oli riittävästi.
No en tiedä, täytyy kysellä tarkemmin. Käsittääkseni on samassa paikassa useasti puhallettu metallirakeella vanteita ennen puhallusta.

Täytyy kysellä veljeltä lopputuolosta.
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

JaspaJami kirjoitti:
JJ kirjoitti:metallirae? hohoho...jos kyseessä sellainen millä itse olen työkseni puhaltanu niin tervemenoa vanteille, saat samantien nakata roskalavalle. Ei taida vanteista paljoa enää jäljellä sen jälkeen olla. Riippuu tosin paineesta. Sanottakkoon että tollasilla metallirakeilla puhalletaan 10mm ja ylöspäin lootua puhtaaksi ja pinta on KARKEA. 2mm peltikin häviää hetkessä ja sitä ennen lämpenee reilusti ja vetää komeesti kieroon. Itse puhaltelin, lanoja, kauhoja jne...maalattavaksi metallirakeilla ja painetta oli riittävästi.
No en tiedä, täytyy kysellä tarkemmin. Käsittääkseni on samassa paikassa useasti puhallettu metallirakeella vanteita ennen puhallusta.

Täytyy kysellä veljeltä lopputuolosta.
joo, eihän siinä toi metaliraepuhallus kertoo vaan mulle sen että tekee aika pahaa jälkeä alumiinille, kun se syö rautaakin aika hyvin. Riippuu toki rakeiden koosta ja paineesta. Mut kyseles...
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Aulin
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aulin »

Metallirakeella ne vanteet juuri kuuluukin puhaltaa mutta tuskin samalla tavaralla kuin mustaa.

esim. täällä autotehtaalla maalattavat porschen vanteet puhalletaan alumiinioksidi rakeella ja tulee hionompi pinta kuin lasikuulalla.
Viper
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Viper »

Anakonda kirjoitti:
Ioni kirjoitti:
rollaattori kirjoitti:komee kehä tuli!!meinasin ehdottaa hiekkapuhallusta mutta on aikas vaikee rajata puhallusta kun kiillotat pelkät reunat.
Enpä suosittele hiekkapuhallusta alumiinivanteille, lasikuulapuhallus mieluummin.
Kyllä vanteet voi hiekalla puhaltaa, jälki on sen verran karkea että vaatii pari kerrosta lakkaa ennen maalausta, mutta jos valssit meinaa kiilloittaa niin en myöskään suosittele hiekkapuhallusta!
Toinen asia jos joku hiekalla haluaa vanteitaan puhaltaa, alumiinivanne kuumuu melko herkästi hiekalla puhallettaessa ja siten saattaa vääntyä, hetki puhallusta ja tovi jäähdyttelyä, näin opasti kaveri joka maalailee vanteita Janne Tuohinon ralliautoihin!
Tiedätkö muuten, mitä maksaa vanteiden maalaus?
Mantuli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Mantuli »

poltto maalaus puhallettuihin vanteisiin 35euroa huittisissa...
kaveri käytti just 17" ja otti poltto maalauksen ja lakan niin makso 40e
Vecculi -04 2.2 GTS Sport
Vecculi -03 2.2 GTS Sport
Vecculi -98 1.8 cd
Viper
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Viper »

Mantuli kirjoitti:poltto maalaus puhallettuihin vanteisiin 35euroa huittisissa...
kaveri käytti just 17" ja otti poltto maalauksen ja lakan niin makso 40e
Onko nuo hinnat kappalehintoja?
Mantuli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Mantuli »

ei kun koko sarja....!
Vecculi -04 2.2 GTS Sport
Vecculi -03 2.2 GTS Sport
Vecculi -98 1.8 cd
Vastaa Viestiin