Tuleva autoni
Itse en kyllä mitään putkisubbaria ostaisi, kun kunnollisen saa samalla rahalla mutta vaatii vaivannäköä. Eteen 6,5" laadukas erillissarja (Peerless, DLS, Hertz muutamia mainitakseni) ja sille kunnollinen vahvistin (Audison, SPL-dynamics, DLS, Xetec, Carpower...) ja hyvä soitin (MP3 tai DVD, itse suosin Blaupunktia).
Totta kai auton toimintaan vaikuttavia osia kannattaa vaihtaa, mikäli niiden kunto on huono. Turhaan en silti vaihtaisi jarruosia yms., vaan vasta sitten kun ne ovat vaihtoa vailla. Muutenkin halvimmaksi tulee aina ostaa se hyväkuntoinen ja hyvin pidetty auto vähän kalliimmalla, kuin sellainen jossa on "pientä laittoa". Projektit sitten asia erikseen, mutta niissä yleensä alkaa olemana jo enemmän kuin pientä puuhastelua...
Totta kai auton toimintaan vaikuttavia osia kannattaa vaihtaa, mikäli niiden kunto on huono. Turhaan en silti vaihtaisi jarruosia yms., vaan vasta sitten kun ne ovat vaihtoa vailla. Muutenkin halvimmaksi tulee aina ostaa se hyväkuntoinen ja hyvin pidetty auto vähän kalliimmalla, kuin sellainen jossa on "pientä laittoa". Projektit sitten asia erikseen, mutta niissä yleensä alkaa olemana jo enemmän kuin pientä puuhastelua...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
joo kiitos merkeistä. mutta mikäköhän siinä on ku olen sanonut jo pariin otteeseen että uusittavat osat uusin sillon ku niiden aika tulee. Eikä siinä kauaa mene että edellisen omistajan palat yms. on lopussa..
Ja en haluu käyttää varaosa rahoi siihen että ostaisin uudemman auton, vaan nimen omaan se itse tekemisen ilo on mitä täs haetaan.
joku leijuu sen roof scoopeilla, minä leijun mieluummin vectraani turhaan ostetulla vapaavirtaussuodattimella.
Ja en haluu käyttää varaosa rahoi siihen että ostaisin uudemman auton, vaan nimen omaan se itse tekemisen ilo on mitä täs haetaan.
joku leijuu sen roof scoopeilla, minä leijun mieluummin vectraani turhaan ostetulla vapaavirtaussuodattimella.
En nyt halua kuullostaa ihan hirveän synkältä, mutta suosittelen edelleen unohtamaan ne maalaukset kokonaan satuloista. viikon kaksi kivan näköiset ja sit ne on jo harmaat ja paskaset ja tuskin putsailet niitä joka kurakelin jälkeen. Jos se toimii älä korjaa pätee todella hyvin. Eikä hyvien ja laadukkaiden poppis vehkein laittaminen liity mitenkään mihinkään tuning pimp my ride lapsi juttuihin. Eikä edelleenkään peltivanteiden takaa näy satulat.Rtcf kirjoitti:Joo, kyl joku SPL putki subbari + vahvari olis kiva, niitä saa huntilla.
Mä vaan tykkään silti enemmän laittaa auton toimintaan koskevia osia, anteeks että en ole mikään Pimp my Ride tuning lapsi.
Ja ite oon aina ollu siitä samaa mieltä ettei liian suuria vanteita kannata laittaa, iso pinta-alaisuudella tarkotin vaan sitä kuviointia. (vaikee selittää)
mut sitte jos pitäis nastarenkaita taikka kesärenkaita toisilla vanteilla mis olis sit senverran vähän "pinta-alaa" että sielt erottuis ne värjätyt satulat.
Eli unohda ne jarrut...
Opel Astra GSI 2.0 -93
- Asco-vainaa
- 'Senator'

TJT kirjoitti:Sama vaikka laittaisit titaanimännät.Rtcf kirjoitti:hetkonen imusarjatko siinä kuluu, jos meinaat palotiloja ni sitte hommataan Tako-männät!
Sylinteriputket siinä kuluu ja mäntä ei edes niihin koske,vaan männänrenkaat
No kyllä se paska leijailee sylinteriputkissa ilmassakin kun mäntä aika "reippaasti" siinä kulkee edestakaisin, joten kyllä se männän "pää" myös on kosketuksessa siihen skeidaan, vaikkakin neste/ilma seos eli kaasu ei oo mikään kova vastus. No on tainnu olla jollain männänrenkaiden kulumisesta kokemusta kun joku on tainnut laittaa ne väärinpäin...
"Miks kampikammiossa on löpöö ja venttiilikoneistoon nousee pakokaasuja??" ahahhah
Tähän on jo mielenkiintoinen topic:kki,tulee oikein menninkäinen projekti-osiosta mieleen.
Emmä sillä etteikö tuo vectra ois hyvä auto,mut jos oikein ymmärsin tuon topicin,ni sellasta vectraa ei oo viel olemassakaan ja höpötellään huolloista ja bremboista.
Itel ainakin nuo bi-turbo posrchen jarrut maksoivat aika paljon enemmän kuin tuon tonnin ja siihen pari viel päällekin.
Tuo nyt eniten aiheuttaa hämennystä,kun ei oo kun parikymmentä viestiä saatu aikaseksi ja jo ollaan täällä paukuttelemassa henkseleitä ei oo kato rahasta kiinni ja vectraa ollaan ostamassa..Näinhän se menee!
Meillä päin nuo rahamiehet ostaa lotareita..
Emmä sillä etteikö tuo vectra ois hyvä auto,mut jos oikein ymmärsin tuon topicin,ni sellasta vectraa ei oo viel olemassakaan ja höpötellään huolloista ja bremboista.
Itel ainakin nuo bi-turbo posrchen jarrut maksoivat aika paljon enemmän kuin tuon tonnin ja siihen pari viel päällekin.
Tuo nyt eniten aiheuttaa hämennystä,kun ei oo kun parikymmentä viestiä saatu aikaseksi ja jo ollaan täällä paukuttelemassa henkseleitä ei oo kato rahasta kiinni ja vectraa ollaan ostamassa..Näinhän se menee!
-Turbo Calibra 4*4
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
-Vectra 2000 4*4
-Astra coupe bertone 2.2
T.J kirjoitti:Tähän on jo mielenkiintoinen topic:kki,tulee oikein menninkäinen projekti-osiosta mieleen.
No karstoja korkeintaan männän päältä puhaltelee pois.Rtcf kirjoitti: kyllä se männän "pää" myös on kosketuksessa siihen skeidaan, vaikkakin neste/ilma seos eli kaasu ei oo mikään kova vastus. No on tainnu olla jollain männänrenkaiden kulumisesta kokemusta kun joku on tainnut laittaa ne väärinpäin...![]()
"Miks kampikammiossa on löpöö ja venttiilikoneistoon nousee pakokaasuja??" ahahhah
Ei tosin männänlaki niin paljoa kulumaan pääse,että toimivuuteen vaikuttaisi.
No laita takomännät jos siltä tuntuu...
Kerroppa muuten miten männänrenkaat vaikuttaa pakokaasujen pääsyyn venttiilikoneistoon?