Omenalimu kirjoitti:Mikäs tässä murina pönttöjen asentamisessa on sitten ideana? Onko noi äänet oikeasti kohtuullisissa rajoissa? Itse en uskalla laittaa muri pönttöä, kun pelottaa ettei uskalla enään ajaa motarilla sitä 120km/h ja kierrokset kun on sen 3500rpm
Itsellä "murina" pöntön asentamisen idea perustui pelkästään pönttöjen hintaan, oma pönttö maksoi pikkasen vajaa 50€ kun taas jos olisi ostanut tarvikepöntön mallia "alkuperäinen" niin halvin vastaan juossut oli 130€..
Ja tosiaan oma alkup.pönttö oli vaihdon tarpeessa, siitä se ajatus sitten lähti..
Ja tuota motonetin pönttöä ei kyllä ilman hitsausvehkeitä välttämättä kannate lähteä asenteleen, ja ainakin farkussa jossa on vetokoukku niin tuo asentaminen menee aika tarkaksi ellei ulostuloputkia hieman pidennä alkupäästä jolloin pöntön voisi jättää taaemmaksi auton alle=parempi. (Itse jätin vielä tekemättä ajanpuutteen vuoksi)
Kyllähän tuo murina sisälle tuossa 120km/h vauhdissa kuuluu mutta ei ainakaan mun mielestä niin kovana ettei pysty ajamaan(ulostuloja ulommas tuomalla varmaan olisi hiljaisempi), ihan siedettävissä rajoissa mennään ja normaali ääneen pystyy vielä keskustelemaankin autossa.
Ja eipä nuo korvat hajonnu vaikka suljetulla alueella huiteli 190km/h lasissa
Ja tämä kaikki tosiaan x16xel motorilla, muilla voi olla aivan erilaiset äänet jne...ja omat mieltymykset jokaisella, jos ei murinoista pidä niin sitten kannattee tyytyä vakio pönttöjä vastaaviin pönttöihin.
Asentamani pönttö on linkin mukainen:
http://www.motonet.fi/?id=23&Tuote=13-6307