Jäähdytin neste katoaa
Jäähdytin neste katoaa
Eli ongelma ois semmonen että huomasin tuossa yks päivä että paisuntasäiliössä ei ole enään nestettä niin paljon kun pitäisi. Auton alla ei oo mitään läikkää niin mihin prkl se voi mennä? Onko mahdollista että vesipumppu vuotaa ja nesteet ei pääse tippuun maahan asti.
Tai onko yleensäkkään mahdollista että nesteet vaan katoaa pikku hiljaa?
Tai onko yleensäkkään mahdollista että nesteet vaan katoaa pikku hiljaa?
Sama vika täällä -89 vekussa. Haisee jäähdytinnesteelle ajon jälkeen mut missän ei näy ja välillä pitää lisätä. Olen sitä mieltä et syyläri mehii hiukan mut kun on lämmin kenno niin haihtuu saman tien jättämättä kosteaa jälkeä.
Tämä oire on ollut 2v ja ei muuta haittaa kun lievä haju ja välillä pitää nestettä lisätä.
Tämä oire on ollut 2v ja ei muuta haittaa kun lievä haju ja välillä pitää nestettä lisätä.
- VecculiOoppeli
- OCF Member 2017
Mulla on just sama homma autossa ollut muutaman viikon ja tänään ongelma selvisi. Oli joku paksu letku (jossa j.neste kulkee) sulanut kiinni laturin kylkeen. Se tekee semmosen mutkan melko läheltä laturia ja oli sitten johonkin ruuvin/mutterin kantaan ottanut kiinni ja ilmeisesti aika reilusti kuumentunut jne. Reikähän siihen oli tullut ja sieltä sitä nestettä välillä suihkuaa joka paikkaan. Pitää piakkoin hommata uusi letku ettei tartte joka päivä laittaa viittä litraa nestettä ja haistella sitä palaneen käryä tai mitälie..

Vectra A V6
Corsa E OPC
Cupra Born
Corsa E OPC
Cupra Born
Joo,mun -89 2.0i vekku syö myös j.nestettä.enpä ole hirveesti tutkinut asiaa
.mutta öljyn seassa sitä ei ainakaan ole.olen joskus kuullut tämmöisen herjan että kun roikalla lämmittelee autoa niin sitä vaan haihtuu
.ja kesähelteillä sitä katoaa myös mystisesti....olisko mielipiteitä\tietoo asiasta? konehuoneessa ei mielestäni haise j.neste koskaan......
Zafirassa X18XE -99 mallissa ei haissut pysähdyksen jälkeen nesteet, mutta säiliöstä sitä silti katosi hieman. Syyllinen selvisi sattumalta kun jouduin pyörittämään konetta tyhjänkäynnillä 20 min. Alkoi konepellin raosta sillointällöin pöllähdellä höyryä. Eikun konepelti auki ja tutkimaan ja sieltähän se löytyi. Erittäin pieni vuoto jäähdyttimen päädystä. Kaupasta uusi (125€) ja asennus paikalleen niin rupesi nesteet pysymään sisällä.