Mites porukka on vedelly koriliiman päälle ja tässä tapauksessa dinitrol-merkkisen.
Purkissakin lukee että märkää märälle,maalaisjärjellä ajateltuna kuulostaa siltä,että kun sika on vasta vedetty niin primeriä päälle,ajatuksena hyvä mutta ei pysy maali,vaan saumaan tulee pieni ratkeuma.
Puskurin saumassa oleva massa ilmeisesti paisuu ja maali pääsee repsahtamaan. Primeri on laadukasta,tosin spray kamaa,mutta ihan automaalausputiikista. Noh maalin saan tarttumaan siten,että annoin massan/maalin kuivua ja seuraavana päivänä karusti vaan hioo sitä maalia ja jostain kohti ihan silleen et massa tulee kunnol näkyviin ja tinneril puhdistus ja uudelleen primeri päälle ja nyt ainakin sauma peittyi siististi ja maali ottaa joka paikkaan eikä repeile mistään.
Eli johtuuko toi efekti vaan siitä että sika yksinkertasesti elää (paisuu) siin saumas ja perus primeri ei ole tarpeeks elastista että pysyis siinä kun toi on märkää.
Vai onko koriliimat sitten tarkoitettu,että antaa massan kuivua rauhassa ja sit vasta hionnat+maaluut? Silloin hämää suuresti toi ohje purkissa et "märkää märälle" ?
Tästä on ollut aikasemminkin jtn juttua mutta ei ollut tähän vastausta,joten tein uuden.Kiitän.
Koriliiman päälle maalauksesta
-
turbo calsu
- 'Senator'

Sikaahan ei onneksi ole monenlaista ja eri käyttötarkoituksiin...turbo calsu kirjoitti:kyllä koriliima on ihan eri ainetta kuin sika!!
Itse tuli tuota dinitrolin tavaraa tuossa syssymmällä myös ostettua ja motonetistä omani hain pois.
Tuo dinitrol on liima/tiivistemassa ja on ihan yhtä koriliima kuin muutkin.
Vai eikö koriliima voi olla 1-komponenttinen?
-
turbo calsu
- 'Senator'

http://www.sealco.fi/410uv.pdf
Tuota tavaraa itse ostin.
samaa örtsyä. Ostin JS-Väristä, maksaa kai 6-7e per pötkö. Hyväksi havaittua ainetta jo moneen autoon ja tuli havaittua et riegerin helma menee ennenmmin paskaks,kun sauma edes ratkeaa puskurista. Eli kovaa on.TJT kirjoitti:http://www.sealco.fi/410uv.pdf