Vectra C syö jäähdytinnestettä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
L_E_P_O
'Kadett'
'Kadett'

Vectra C syö jäähdytinnestettä

Viesti Kirjoittaja L_E_P_O »

Kolme kertaa on jäähdytinnestesäiliön alarajavalo pasahtanu koeteluluun palamaan 2kk sisällä. Nestettä on lisätty joka kerta noin 3dl eli yhteensä melkein 1litra. Opelixi kävi painetestissä ja vuotoja ei löytynyt! Mihinhän mahtaa nesteet mennä :o Oiskaitse tuolla painetestissä huomattu, jos joku tiiviste on korkannut?!?!

Lohkolämmpäri on pois suljettu, mutta miten ilmastointi? Voiko se syödä tuota nestettä näin talvella enempi...viime talvena ei kyllä ollut tällaisia ongelmia?

Mitä epäilette...mistä voisi johtua moinen? Kannattaako tuosta nyt sitten olla kuinka huolissaan...eihän normaali olosuhteissa tuot nestettä pitäsi juurikaan kulua.
PTT-56
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Mun autossa ainakin ventiilikopan tiiviste vuoti.
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

PTT-56 kirjoitti:Mun autossa ainakin ventiilikopan tiiviste vuoti.
venttiilikopan tiiviste vuoti ja jäähdytinnestettä hävis????? :o :o eikai kuitenkaan.....
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

jazari75 kirjoitti:
PTT-56 kirjoitti:Mun autossa ainakin ventiilikopan tiiviste vuoti.
venttiilikopan tiiviste vuoti ja jäähdytinnestettä hävis????? :o :o eikai kuitenkaan.....
:lol: :lol: :lol:

Paisuntasäiliön sauma saattaa vuotaa, ja aiheuttaa nestehäviön. Muutamia säiliöitä olen kuullut takuusen uusittavan.
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

kansipahvi voipi olla yksi syyllinen (ja kokolailla yleinen vika)
tihrustaa välistä..
ei välttämättä näy painemittauksissa , koska kone on varmaan ollut mittausta tehtäessä käyntilämmin?
tissutteleeko allensa mitään?
vanha barbakikka kehiin, ja yöksi mosan alle pahvi/kartonki levy tms.. (ja aamulla ihmettelemään allensa pissannutta V6:sta :lol: )
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

vesipumppukin voisi olla yksi mahdollisuus, nestevuodot tahto olla joskus hankalia kun ajoviima vie tipat pois ja ei löydy siten helposti :-?
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
L_E_P_O
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja L_E_P_O »

Kiitoksia hyvistä vastauksista!

Nyt jäähdytinnesteen sekaan on laitettu jonkinlainen väriaine, jonka pitäisi paljastaa mihin nesteet katoaa...jos katoaa :o
Vastaa Viestiin