Oikea öljynpaine?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
€ncore
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja €ncore »

Oma varsin vähänajettu (73tkm) Calibra näyttää öljynpaineen seuraavasti:
tyhjäkäynti ~2,5 bar, ajossa tapissa eli 5 bar. Talvisin tyhjäkäynnillä moottorin ollessa kylmä myös öljynpaine mittarin tapissa eli n. 5 bar.

Toistaiseksi en ole huolestunut tuosta vaan pitänyt aivan normaaleina paineina, mutta tuossa lueskellessani Sutiin forumia siellä ihmiset tuntuvat pitävän noita paineita varsin kohtuuttomina, miten on asian laita?
Itse olen tottunut entisissä kilpureissani katselemaan näitä huomattavasti kovempia paineita...
J Turunen
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J Turunen »

Ihan normaalit paineet. Itse huolestuisin enemmän, jos paineet olisivat tyhjäkäynnillä, niin alhaiset, että öljynpaine valo vilkkuu eli luokkaa 0,5-1,0 bar.
duster
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja duster »

Minulla on samanlaisessa Calibrassa kutakuinkin samanlaiset paineet. Ajossa ja kylmänä tyhjäkäynnillä ne ovat 4-5 bar ja tyhjäkäynnillä 2,5-3 bar. Minuakin ne vähän mietitytti.
samipuro
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja samipuro »

itselläni on kauppakassina peugeot 205 gti 1,6, jonka öljynpaineet ovat kylmänä tyhjäkäynnillä yli 6 bar ja lämpimänä lähellä neljää,

ohjekirjassa lukee, että on syytä tarkistaa öljypumpun kunto jos öljynpaineet ovat 4000 rpm alle 2 bar.
Vastaa Viestiin